آیا دوربین امنیتی رنگی بهتر از سیاه و سفید است؟

بسیاری از افراد به خاطر استفاده از تلویزیون های رنگی، سراغ دوربین‌های امنیتی رنگی می روند.

اگر شما نیز به دنبال خرید یک دوربین مداربسته هستید، بهتر است به مزیت های یک دوربین مداربسته رنگی نسبت به نقاط ضعف نسخه‌های سیاه و سفید آن توجه کنید.

آیا-دوربین-امنیتی-رنگی-بهتر-از-سیاه-و-سفید-است-؟

دوربین امنیتی رنگی :

یکی از مزایای آشکار این دوربین ها مشاهده تصاویر به صورت رنگی می باشد. رنگ نه تنها برای کاربر جذاب‌تر است بلکه همچنین در زمان شناسایی مؤلفه‌های کلیدی یک متجاوز نیز حیاتی است. اگر از شما بپرسند رنگ لباس فرد یا رنگ ماشینی که با آن فرار کرده‌اند چیست، آنگاه به راحتی می توانید به اطلاعات دست پیدا کنید.

هرچند تمام دوربین‌های امنیتی از نظر اندازه، نوع، حالت عملکرد و اولویت‌های آن‌ها متفاوت خواهند بود، اما همیشه مردم تمایل به استفاده از دوربین‌های امنیتی رنگی نسبت به نسخه‌های سیاه و سفید دارند. قاعده مشخصی در مورد اینکه یک فرد باید دوربین رنگی یا سیاه و سفید را انتخاب کند، وجود ندارد. در نهایت، همه به ترجیح فردی شما و همچنین نوع راه‌حل امنیتی مورد نظر شما بستگی دارد.

مزایا :

دوربین-امنیتی-رنگی

اگر به دوربین مداربسته برای محیط های خرده فروشی نیاز دارید، می‌توانید از دوربین امنیتی رنگی استفاده کنید تا هر متجاوزی را شناسایی کنید. دوربین‌های رنگی به شما کمک می‌کنند تا به فرض مثال فردی که زباله در پارکینگ شما می اندازد یا دزدی که با لباس قرمز و شلوار جین آبی به داخل مغازه شما وارد شده است را تشخیص دهید. در واقع، این اصلی‌ترین مزیت دوربین امنیتی رنگی می باشد.

دوربین‌های امنیتی رنگی تصاویر جالب‌تری را نسبت به دوربین‌های سیاه و سفید ارائه می‌دهند. این دوربین‌ها پیشرفت‌های بیشتری دارند چرا که رنگ به شناسایی دقیق شئ کمک می‌کند. هنگام استفاده از یک دوربین سیاه و سفید، شما هیچ‌گاه جزئییات کاملی از تصویر هنگام تعقیب جنایتکار نخواهید داشت. به عنوان مثال، اگر فرزندان نوجوانی داشته باشید که در حالی که شما در منزل نیستید یک مهمانی در خانه برگزار می‌کنند، با دوربین رنگی می‌توانید دقیقاً ببینید که آن‌ها چه کاری انجام می دهند. این به شما کمک می‌کند تا هر نگرانی درباره چیزهایی که شما تأیید نمی‌کنید در داخل خانه‌تان از بین برود.
تصویری با رنگ‌های زنده باعث می شود که تمامی فیلم‌های شما آسان‌تر قابل مشاهده باشد. همانند سایر سیستم‌های امنیتی در بازار، آن‌ها قادر به عملکرد به یک شیوه مشابه هستند. هنگامی که یک سیستم نظارتی خریداری می کنید، دوربین، دستگاه ضبط ویدیو دیجیتال، سیم‌ها برای وصل کردن دوربین، نمایشگر و سایر اجزای اصلی در همه آن ها اجرا خواهند شد.

عملکرد در شرایط نوری کم :

در مواجهه با شرایط نوری کم، دوربین‌های امنیتی رنگی ایده‌آل نیستند. همیشه می‌توانید یک دوربین مادون قرمز خریداری کنید که به شما این امکان را بدهد که در تاریکی نیز ببینید. به خاطر داشته باشید که شما باید به طور مرتب منطقه دید این دوربین‌ها را تمیز کنید. اگر قصد دارید در شرایط نوری کم از دوربین رنگی استفاده کنید، باید به یاد داشته باشید که بیشتر این دوربین‌ها در ساعات شب به حالت دید سیاه و سفید تغییر می‌کنند. اگر برای دیدن در شرایط نوری کم به دوربین‌های رنگی نیاز ندارید، بهتر است از دوربین سیاه و سفید به دلیل تفاوت‌های کیفیت تصویر آن‌ها استفاده کنید.

مزایای دوربین‌های سیاه و سفید :

 اکثر دوربین‌های امنیتی رنگی امتیاز لوکس از یک تا چهار دارند، این در حالی است که می‌توانید یک دوربین سیاه و سفید را با امتیاز لوکسی ۰.۰۰۰۳ با قیمت کمی بیشتر خریداری کنید. دوربین‌های با این امتیاز لوکسی توانایی دید در شرایط نوری حتی کمتر را دارند. اگر نزدیک شما یک ستون نور وجود داشته باشد، به نظر می‌رسد که شما در روز تصویر ضبط می‌کنید. شرایط نوری کم میزان نویز کمی را به دوربین‌های با این نوع امتیاز لوکسی فراهم می‌کند که به بهبود کیفیت تصویر کمک می‌کند.
اطلاعات دریافتی از دوربین امنیتی رنگی کاملاً بر اساس این است که آیا دوربین با میزان نور مناسب تأمین شده است یا خیر. در واقع، شما به یک مقدار مناسب از نور برای دریافت یک تصویر رنگی دقیق نیاز دارید.
مشاهده تصاویر در شب کاملاً با تصاویر روز متفاوت است. اغلب، دوربین رنگی شما در ساعات شب به حالت سیاه و سفید تبدیل می‌شود. پس از دستیابی به یک حد معین، سطوح نوری شروع به کاهش می‌کنند. بیشتر دوربین‌های امنیتی رنگی امروزی یک مداری دارند که به آنها کمک می‌کند تا سطوح نوری مناسب برای ضبط فراهم کنند.

هزینه پایین تر :

به طور میانگین، دوربین‌های سیاه و سفید به مراتب ارزان‌تر از نسخه‌های رنگی آن‌ها هستند. ممکن است چند استثناء وجود داشته باشد چرا که برخی از دوربین‌های سیاه و سفید کیفیت استثنایی دارند. از آنجا که آن‌ها قادر به جمع‌آوری نور در شرایط نوری پایین‌تر هستند، برای خرید یکی از این دوربین‌ها باید کمی بیشتر هزینه کنید. به طور کلی، دوربین‌های رنگی معمولاً گران‌تر از واحدهای سیاه و سفید هستند.

شرایط نوری کمتر تصویری روشن‌تر ارائه می‌دهند :

هنگامی که می خواهید بین دوربین امنیتی سیاه و سفید و رنگی یکی را انتخاب ‌کنید، بایستی بدانید بهترین تصاویر را از دوربین‌های سیاه و سفید در شرایط نوری محدود خواهید گرفت. با این حال، باید درک کنید که برخی از دوربین‌های رنگی با کیفیت بالاتر نسبت به همتایانشان روشن‌تر خواهند بود، اما باید مقدار بیشتری پول پرداخت کنید. چیپ‌های حسگر تصویر در دوربین‌ امنیتی رنگی با کیفیت بالا برای شما تصویر با کیفیت‌تری در شب فراهم می‌کنند که هزینه تولید بیشتری دارد. اگر دو مدل مشابه را مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که مدل سیاه و سفید برای مشاهده در شب بهتر است. دوربین‌های رنگی نیاز به یک فیلتر ویژه دارند تا کمک کند مقدار نور مورد نیاز برای رسیدن به حسگر را کاهش دهد.

قابلیت رزولوشن بالاتر :

از آنجا که دوربین‌های سیاه و سفید دارای رزولوشن بهتری هستند، تصویر آن‌ها نسبت به دوربین امنیتی رنگی مقداری واضح‌تر خواهد بود. حتی اگر دلایل فنی بیشتری در این مورد وجود داشته باشد، دوربین‌های رنگی از منابع حسگر برای تشخیص رنگ‌های اصلی استفاده می‌کنند. دوربین‌های رنگی از طیف رنگی قرمز، سبز و آبی برای شناسایی تصویر استفاده می‌کنند، در حالی که دوربین‌های سیاه و سفید فقط از رنگ خاکستری استفاده می‌کنند. این کمک می‌کند تا از تمامی محدوده حسگر در دوربین‌های سیاه و سفید استفاده شود. این باعث می‌شود که بخشی از منابع آن به تشخیص تشکیلات مختلف رنگی در دوربین‌های رنگی نپردازد.

نتیجه گیری :

اگرچه دوربین امنیتی رنگی یک راه عالی برای محافظت از کسب‌وکار شما در روز هستند، باید به مزایای یک دوربین سیاه و سفید برای استفاده در شب هم فکر کنید. در شرایط نوری کم، باید تصمیم بگیرید کدام گزینه برای محل مورد نظر شما بهتر است.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com