آیا دی وی آر بهترین گزینه برای سیستم های امنیتی است؟

آیا شما به دنبال راهی برای حفاظت از خانه یا کسب و کار خود هستید؟ شاید از قبل بدانید که نصب یک سیستم امنیتی یکی از ابزارهای موثر برای این کار است. با این حال، زمانی که موضوع خرید و نصب یک سیستم امنیتی مطرح می‌شود، بسیاری از افراد سردرگم می‌شوند، به ویژه اگر برای بار اول این کار را انجام می دهند. شما باید این را در نظر بگیرید که خرید یک سیستم امنیتی با دی وی آر یک گزینه مناسب است.

هرچند که سیستم‌های دیگری نیز وجود دارند که مزایای خود را دارند، اما این سیستم‌ها به شدت رایج و بسیار موثر برای ایمن نگه داشتن خانه یا کسب و کار شما هستند. با انجام یک تحقیق کم در مورد ضبط‌کننده‌های ویدیوی دیجیتال و نحوه عملکرد آن‌ها به منظور امنیت، می‌توانید اطلاعات لازم را برای خرید، نصب و استفاده از یکی از این سیستم‌های ارزشمند را داشته باشید.

آیا-DVR-بهترین-گزینه-برای-سیستم-های-امنیتی-است؟

سیستم دی وی آر چیست؟

یک ضبط‌کننده‌ی ویدیوی دیجیتال که برای اهداف امنیتی استفاده می‌شود، بسیار شبیه ضبط‌کننده‌ی است که برای ضبط و تماشای برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مورد علاقه‌تان استفاده می‌شود. با این تفاوت که یک ضبط‌کننده‌ ویدیوی دیجیتال فیلم‌های نظارتی دوربین‌های امنیتی شما را به جای نمایش برنامه‌ها و فیلم‌هایی که معمولاً از طریق تلویزیون کابلی یا ماهواره پخش می‌شوند، ضبط می‌کند.
ضبط‌کننده‌ی ویدیوی دیجیتال که برای اهداف امنیتی استفاده می‌شود معمولاً یک جعبه مستقل است. برخی از این جعبه‌ها از اندازه‌های بزرگتری برخوردار هستند، اما شما معمولاً می‌توانید یک ضبط‌کننده‌ی ویدیوی دیجیتال نسبتاً کوچک و فشرده برای این اهداف پیدا کنید. این جعبه به یک نمایشگر متصل می‌شود، مانند نمایشگر کامپیوتر، تا بتوانید فیلم‌های نظارتی‌تان را تماشا کنید.

هنگامی که یک DVR به دوربین‌های مداربسته تان متصل می‌شود، از طریق اتصالات سیمی یا بی سیم، فیلم‌هایی که توسط دوربین‌های امنیتی‌تان ضبط شده است، را ذخیره می کند. سپس این فیلم‌ها را در یک هارد دیسک داخلی یا روی یک دستگاه خارجی ذخیره می‌کند. بسیاری از این ها می‌توانند فیلم‌های نظارتی‌تان را برای مدت‌های طولانی ذخیره کنند، که به شما امکان می‌دهد در آینده به آنها مراجعه و فیلم‌های قدیمی‌تان را تماشا کنید.

ضبط کننده نه تنها فیلم‌های نظارتی‌تان را ضبط و ذخیره می‌کنند، بلکه تماشای آن بر روی نمایشگر را آسان می‌کند. به جای اینکه مجبور باشید ساعت‌ها فیلم‌های نظارتی‌تان را تماشا کنید، می‌توانید به راحتی فیلم های که نیاز دارید را به عقب یا جلو برده و آن ها را تماشا کنید. همچنین شما می‌توانید زمانی که نیاز دارید، پخش خود را متوقف کنید، که این امر در مواقعی که نیاز به بررسی بیشتر دارید بسیار مفید است.

چگونه سیستم‌های DVR برای امور امنیتی خانه و کسب و کار استفاده می‌شوند؟

دستگاه دی وی آر

چند دلیل وجود دارد که افراد از این دستگاه برای امور امنیتی خانه و کسب و کار خود استفاده می‌کنند. اولاً، ضبط‌کننده‌های ویدیوی دیجیتال در این زمینه بسیار قابل اعتماد هستند و دیگر اینکه به نسبت، هزینه مناسب و آسانی برای خرید و نصب دارند.
معمولاً مالکان خانه دوست دارند یک ضبط‌کننده ویدیوی دیجیتال و دوربین های مداربسته را برای نظارت بر اطراف ملک‌های خود نصب کنند. وقوع جرم حتی در محله‌های ایمن نیز رخ می‌دهد و شما باید به امنیت خود و خانواده‌تان توجه کنید. اگر می‌خواهید از افراد نزدیکتان و خانه و اموالتان محافظت کنید، باید در نظر داشته باشید یکی از این سیستم‌ها را خریداری کنید. اتفاقاتی ممکن است در خصوص ملک شما رخ دهد که از آن خبر ندارید و یک سرقت هر لحظه ممکن است رخ دهد. گرچه داشتن یک ضبط‌کننده‌ی ویدیوی دیجیتال و دوربین‌های نظارتی در مکان قرارگیری شما جلوی جرم را نمیتواند حتماً بگیرد، اما می‌تواند نقش بازدارنده داشته باشد و یا آن را محدود کند. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا دلایلی که برای ارتکاب یک جرم در مکان شما وجود دارد را بدست آورید.

استفاده از سیستم های امنیتی در کسب و کارها :

کسب‌وکارها نیز باید امنیت خود را جدی بگیرند و باید در نظر داشته باشند که سیستم‌های DVR را در ساختمان‌های تجاری خود نصب کنند. صاحبان کسب‌وکار نه تنها باید نگران افرادی باشند که در ساعات پایانی شب به آنجا نفوذ میکنند بلکه باید نگران سرقت از سوی مشتریان و کارمندان خود نیز باشند. با داشتن دوربین‌های امنیتی و یک سیستم قدرتمند دی وی آر که فیلم‌های نظارتی را ضبط و ذخیره می‌کند، صاحبان کسب‌وکار می‌توانند جرم را کاهش داده و کسانی که جرم انجام داده‌اند را دستگیر کنند و به مقامات محلی تحویل دهند.
سیستم‌های امنیتی نه تنها برای محیط های خارجی مناسب هستند، بلکه در داخل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. صاحبان کسب‌وکار به منظور نظارت بر سرقت از سوی کارمندان، سرقت از مغازه و جرائم دیگر، اغلب دوربین‌ها را در داخل محل کارشان نیز نصب می‌کنند. همچنین این دوربین‌ها به والدین اطمینان می‌دهند که وقتی کودکان خود را به دست پرستار می‌سپارند، کاملا در امان هستند و در صورت وقوع جرم، شواهد کافی دارند. اگر شما نگران هستید که ممکن است در داخل خانه‌تان اتفاقات ناگواری رخ دهد، مانند مشکلات با نگهبان یا سرقت توسط یک نظافت‌گر، شما هم باید در نظر داشته باشید که دوربین‌های امنیتی در داخل منزلتان نیز نصب شوند.

چه چیزهای دیگری برای یک سیستم DVR لازم است؟

اگرچه سیستم دی وی آر ممکن است به عنوان سرمایه اصلی محسوب شود، شما باید دیگر اجزاء را نیز برای ضبط، ذخیره و تماشای فیلم‌های نظارتی‌تان به صورت موثر در نظر بگیرید.
اولین و شاید مهم‌ترین چیز، دوربین‌های امنیتی هستند. تعداد زیادی دوربین مداربسته با ویژگی ها و امکانات مختلف وجود دارند و طبق هزینه ای که می توانید انجام دهید آن ها را انتخاب کنید. رعایت این نکته مهم است که دوربین‌هایی که خریداری می‌کنید را قبل از تصمیم‌گیری نهایی مورد بررسی قرار دهید. باید بین دوربین‌های مختلفی که برای محیط های داخلی یا خارجی مناسب هستند و همچنین طبق نیازتان به وجود دوربین‌های دید در شب، انتخاب خود را انجام دهید. با انجام تحقیقات و مشاهده گزینه‌های موجود، بدون مشکل می‌توانید سیستم مناسب برای کار خود را خریداری کنید.

توجه به کافی بودن تعداد دوربین ها :

در هنگام انتخاب دوربین های مداربسته، باید از کافی بودن تعداد آن ها اطمینان حاصل کنید. یک اشتباهی که بسیاری از افراد انجام می‌دهند این است که برای صرفه‌جویی در پول، تعداد کمی از دوربین‌ها را خریداری می‌کنند، اما دزدان با تجربه معمولاً می‌توانند تشخیص دهند کدام مناطق خارج از دید دوربین هستند. شما در هنگام خرید این سیستم ها نباید برخی از دوربین‌ها را به دلیل صرفه‌جویی حذف کنید، چرا که این امر می‌تواند بر کارایی موثر سیستم امنیتی‌تان تأثیر بگذارد.

استفاده از مانیتور :

یک مانیتور نیز یک جزء مهم از سیستم دی وی آر امنیتی شماست. مانیتور شما به DVR متصل می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا فیلم‌های نظارتی‌تان را تماشا کنید. اکثر افراد از مانیتورهای کامپیوتری برای این منظور استفاده می‌کنند و نیازی نیست که مانیتوری با گران‌ترین قیمت را خریداری کنید. با این حال، شما باید مطمئن شوید که یک مانیتور با صفحه نمایش بزرگ و رزولوشن کافی تهیه کنید تا بتوانید فیلم‌های نظارتی‌تان را به خوبی ببینید. چون حتی یک جزء کوچک در فیلم‌های شما می‌تواند بسیار مهم باشد.

ایجاد روشنایی کافی و سایر تجهیزات امنیتی :

سرانجام، شما باید به جزئیات کوچک دیگری که می‌توانند به سیستم دی وی آر امنیتی شما کمک کنند، توجه کنید. نورپردازی در بسیاری از موارد کلیدی است. به عنوان مثال، یک دوربینی که دارای دید در شب نباشد قادر به ضبط فیلم‌های نظارتی در شرایط تاریک نخواهد بود، اما اگر یک نور نزدیک به دوربین نصب کنید، می‌توانید کمک کنید تا فیلم‌های شما واضح‌تر شود. ایجاد شرایط نوری در محیط های تاریک نه تنها به دوربین‌ها کمک می‌کنند تا فیلم‌های نظارتی بهتری ضبط کنند، بلکه حضور همین روشنایی به تنهایی نیز می‌تواند افراد را از انجام جرم منصرف کند.
علاوه بر این، شما می‌توانید به سیستم خود دستگاه های دیگری نیز اضافه کنید تا امنیت خود را تقویت کنید. به عنوان مثال، افزودن یک سیستم دزدگیر به خانه یا کسب‌وکارتان می تواند بسیار موثر باشد.

آیا سیستم‌های DVR همیشه بهترین انتخاب برای امور امنیتی خانه و کسب و کار هستند؟

بله، سیستم‌های DVR اغلب به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای امور امنیتی خانه و کسب و کار محسوب می‌شوند. این سیستم‌ها قابلیت ضبط و ذخیره فیلم‌های نظارتی را فراهم می‌کنند و امکان مشاهده آسان این فیلم‌ها را از طریق مانیتور فراهم می‌سازند. همچنین، این سیستم‌ها معمولاً به نسبت هزینه مناسبتری دارند و نصب و استفاده از آنها نسبت به برخی از جایگزین‌های دیگر، مانند سیستم‌های مبتنی بر اینترنت، آسان‌تر است.

نتیجه گیری :

با این حال، بسته به نیازها و ترجیحات شما، سایر گزینه‌ها نیز ممکن است برای شما مناسب باشند. سیستم‌های مبتنی بر اینترنت، به شما این امکان را می‌دهند که از راه دور به فیلم‌های نظارتی خود دسترسی داشته باشید و آنها را از طریق اینترنت مشاهده کنید. این گزینه برای افرادی که اغلب به سفر می‌روند یا نیاز به دسترسی از راه دور به فیلم‌های نظارتی خود دارند، ممکن است جذاب باشد. همچنین، سیستم‌های دیگری نیز وجود دارند که از تکنولوژی‌های مختلفی برای امنیت استفاده می‌کنند، از جمله سیستم‌های آژیر، سنسور حرکت، یا حتی سیستم‌های هوش مصنوعی که تصمیم نهایی بر اساس نیازها، بودجه، و ترجیحات خاص شما باید در گرفته شود.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com