استفاده از دوربین مداربسته بر روی عرشه

اگر شما صاحب یک قایق هستید ممکن است به استفاده از سیستم های امنیتی و نظارتی نیاز داشته باشید. به علاوه، نصب دوربین مداربسته در عرشه قایق باعث حفظ امنیت آن نیز می شود.
برای عرشه قایق شما، انواع زیادی از سیستم‌های امنیتی دیجیتال ویدیویی وجود دارند که می توانند مناسب باشند. اگر قایق شما در یک سرویس دهنده با برق الکتریکی (دریاچه) داخلی لنگر انداخته باشد یا دارای یک ژنراتور باشد، آنگاه انتخاب‌های بیشتری برای سیستم‌های امنیتی در دسترس خواهد بود.

استفاده-از-دوربین-مداربسته-بر-روی-عرشه

انتخاب انواع دوربین مداربسته در عرشه :

بیایید این سیستم های امنیتی را به عنوان دو دسته مختلف در نظر بگیریم. یک نوع آن نیاز به منبع تغذیه الکتریکی خارجی به شکل جریان خانگی معمولی یا به صورت DC (جریان مستقیم) دارد که توسط باتری قایق تامین می شود و نوع دیگر شامل منبع تغذیه داخلی خود پایدار است. ابتدا در مورد نوع دوم بحث خواهیم کرد.

انواع مختلفی از سیستم های دوربین امنیتی دیجیتال وجود دارند که می توانند با استفاده از باتری های قابل شارژ عمل کنند. این سیستم ها معمولا یک سیستم از نوع All – in – one هستند که در آن دوربین و Digital Video Recorder همگی یک واحد هستند. این سیستم های امنیتی عرشه معمولا برای کشتی های کوچک تر مناسب هستند، جایی که یک دوربین می تواند به طور رضایت بخشی منطقه هدف را برای نظارت امنیتی پوشش دهد.

این دوربین ها علاوه بر ایجاد فایل های ویدئویی دیجیتال اغلب قادر به گرفتن عکس های ثابت دیجیتال نیز هستند.

حسگر مادون قرمز :

دوربین-مداربسته-در-عرشه

این سیستم‌ها معمولاً شامل یک حسگر مادون قرمز (PIR) هستند. این حسگر به عنوان یک سوئیچ عمل می‌کند تا دوربین را هنگام شناسایی حرکت روشن یا خاموش کند. این سوئیچ شناسایی حرکت، باعث حفاظت از منبع تغذیه می‌شود، به طوری که تنها یک مقدار کوچکی از برق برای حفظ واحد در صورت عدم فعالیت نیاز است.

دستگاه ضبط ویدئوی دیجیتال یا DVR :

به علاوه، دستگاه ضبط ویدیوی دیجیتال یا DVR معمولاً نوعی فلش درایو است که ویدیوهای دیجیتال یا تصاویر استاتیک را در وسایل جانبی قابل جابجایی مانند کارت هوشمند، فلش درایو و غیره ذخیره می‌کند. از آنجا که DVR از رسانه‌های فلش استفاده می‌کند، این واحدها دارای این مزیت هستند که می‌توان رسانه ذخیره‌سازی را خارج کرده و هر داده ضبط شده را بر روی یک دستگاه دیگر مشاهده کرد، مثلاً یک کامپیوتر شخصی. اما معایب این واحدها این است که فلش درایوها دارای ظرفیت ذخیره‌سازی نسبتاً کم (مثلاً ۲ تا ۸ گیگابایت) هستند، بنابراین زمان ضبط نسبت به یک DVR معمولی که ممکن است صد‌ها گیگابایت ذخیره‌سازی داشته باشد محدود است. با این حال، این واحدها هنوز هم نوعی قوی از دوربین مداربسته در عرشه هستند که می‌توانند تصاویر با کیفیت بالایی از هر فردی که به قایق شما تجاوز یا دخالت می‌کند، فراهم کنند.

استفاده از جریان DC :

نوع دیگری از دوربین مداربسته در عرشه که شبیه به این سیستم است از جریان DC قایق برای برق استفاده می کند. این سیستم ها همچنین باید برای حفظ مصرف انرژی فعال شوند. این واحدها معمولا از جریان ۱۲ ولتی DC تغذیه می کنند، بنابراین ممکن است توسط باتری قایق شما یا توسط یک باتری اضافی که به طور خاص به سیستم امنیتی اختصاص داده شده است، تغذیه شوند. این سیستم های امنیتی ممکن است از DVR نوع فلش درایو استفاده کنند یا حتی ممکن است حاوی یک DVR درایو مینی دیسک برای ثبت تصاویر باشند.

سرانجام، برای لغزش هایی که امکان تأمین برق خارجی را فراهم می‌کنند یا برای کشتی‌هایی که برق متناوب ۱۱۰ ولتی خود را دارند، می‌توان از سیستم‌های امنیتی دیجیتال استاندارد برای عرشه استفاده کرد. دوربین‌های این سیستم‌های نظارت امنیتی می‌توانند روی عرشه قایق یا روی سطوح پشتیبانی‌کننده لنگه/مسیر نصب شوند.

کنترل از راه دور :

چندین نوع سیستم مختلف وجود دارد که ممکن است در این موارد بسته به تعداد منابع موجود، محل لنگه، و غیره استفاده شوند. به عنوان مثال، می‌توان از دوربین‌های ویدیویی دیجیتال بی‌سیم استفاده کرد که داده‌های ویدیویی خود را به یک گیرنده متناظر در داخل خانه یا لنگرگاه انتقال می‌دهند. اگر منزل یا بندرگاه دسترسی به پهنای باند اینترنت داشته باشد، این سیستم‌ها می‌توانند به راحتی از طریق اینترنت شبکه‌ای شوند تا صاحبان بتوانند منطقه قایق را در هر نقطه‌ای از جهان که دسترسی به اینترنت وجود دارد، مشاهده کنند. این شامل استفاده از تلفن های هوشمند همراه ۳G یا ۴G برای مشاهده منطقه هدف نیز می‌شود.

نتیجه گیری :

بسته به تجهیزات استفاده شده، دوربین مداربسته در عرشه ممکن است توانایی ذخیره تا چهار هفته یا بیشتر از نظارت ویدیویی مداوم را داشته باشند. این سیستم‌ها همچنین می‌توانند شامل ضبط صدا، تشخیص حرکت و ویژگی‌های دیگر نیز باشند.
به هر حال بایستی مطمئن شوید سیستم امنیتی عرشه ای که انتخاب می‌کنید، برای استفاده خارجی طراحی شده‌ تا از عوامل جوی، به ویژه آب، محافظت شوند. دوربین‌های مورد استفاده برای این منظور باید حداقل دارای رتبه بندی IP65 باشد.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com