استفاده از دوربین مداربسته در بانک ها

از آنجایی که بانک‌ها به عنوان یکی از ایمن‌ترین مکان‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شوند، این موضوع اهمیت دارد که ابزارهای لازم برای حفاظت از پول شما در این مکان‌ها وجود داشته باشد. شما به آن‌ها اعتماد می‌کنید که پول شما را ایمن نگه می دارند، بنابراین آن‌ها بایستی توانایی حفظ تعهدات خود را داشته باشند. یک دوربین مداربسته در بانک می تواند جواب مناسبی برای امنیت آنجا باشد تا این اطمینان حاصل شود که همه چیز تحت مراقبت است. به لطف نوآوری‌های شگفت‌انگیزی که در فناوری در عصر حاضر اتفاق می افتد، شما انتخاب‌های فراوانی برای نیازهای تجاری خود دارید.

دوربین-مداربسته-در-بانک

انواع مختلف سیستم های امنیتی :

سیستم‌های نظارتی به منظور کمک به حفاظت از کسب و کارها و خانه‌ها در برابر نفوذ، سرقت، فعالیت جنایی یا فعالیت خطرناک طراحی شده‌اند. با اینکه یک سیستم امنیتی می‌تواند از اجزای متنوعی تشکیل شود، اما دو دسته اصلی برای دوربین‌ها وجود دارد:
دوربین‌های نظارت شده یا غیرنظارت شده
و بی‌سیم یا باسیم
تمامی سیستم‌های امنیتی مختلف دارای مزایا و معایب خود هستند، بنابراین لازم است که تمام گزینه‌های خود را مورد بررسی قرار دهید.

سیستم های نظارت شده :

یک سیستم نظارت شده به وسیله اطلاع دادن مرکز تماس از فعال شدن آلارم خبر می‌دهد. اپراتور تماسی با منزل یا کسب و کاری که آلارم در آنجا فعال شده است می‌گیرد تا این اطمینان حاصل شود که همه افراد در داخل آن مکان در امنیت هستند. در صورتی که اقدام به سرقت صورت گیرد یا سارقی در داخل ملک باشد، شرکت آلارمی با مراجع مربوطه می‌گیرد. بر اساس اطلاعات ارائه شده، دو معایب مشخص در استفاده از یک سیستم نظارت شده وجود دارد. این سیستم‌ها معمولاً به یک خط تلفن باسیم وصل هستند، به این معنا که یک دزد می‌تواند به سادگی خط تلفن را قطع یا غیرفعال کند. همچنین یک طوفان عظیم ممکن است خطوط تلفن را قطع کند، که این شما را در معرض نفوذ و سرقت قرار می‌دهد. پس از فعال شدن زنگ هشدار، اپراتورها حدود ۳۰ ثانیه طول می کشند تا با خانه یا محل کار شما تماس بگیرند، که زمان کافی را برای مجرمان فراهم می کند تا قبل از رسیدن مقامات، وارد ملک شوند.

سیستم نظارت نشده :

این سیستم ها بر اساس صداهای بلند عمل می‌کند. در هنگام فعال شدن آلارم، آژیر یا صدای بلندی را ایجاد می‌کنند. هدف اصلی از این کار کمک به ترساندن مهاجمان و هشدار دادن به دیگران از وضعیت ناگوار به وجود آمده است. یکی از مزایای یک سیستم نظارت نشده این است که نیازی به پرداخت هزینه گزاف در هر ماه نخواهید بود. از سوی دیگر، مسئولیت تماس با مراجع مربوطه و فرستادن فردی جهت بازدید به محل مورد نظرتان بر عهده خودتان می باشد.

سیستم های سیمی :

یک سیستم سیمی کاملاً بر اساس توانایی انتقال داده از دستگاه‌ها و حسگرهای امنیتی مختلف به یک کنترل پنل اصلی استوار است. به طور کلی، شما کنترل پنل را در یک محل پنهان و دور از دسترس نصب خواهید کرد. این شامل یک صفحه کلید بوده که به شما امکان می‌دهد سیستم امنیتی را با استفاده از یک ترکیب اعداد فعال یا غیرفعال کنید. یکی از بزرگترین معایب این سیستم ها این است که شما نیاز به اجرای تعداد زیادی سیم بر روی دیوارها، سقف‌ها، زیرزمین‌ها و ساختارهای مختلف دارید تا فرآیند نصب کامل شود.

سیستم بی سیم :

در جامعه امروزی، سیستم‌های بی‌سیم یکی از بزرگترین اشکال سیستم‌های امنیتی در بازار هستند. که دیگر نیاز نیست نگران حجم زیاد سیم ها و عدم زیبایی کار شوید. نه تنها نصب آن‌ها آسان است، بلکه نیاز نیست نگران محل قرار گیری آن ها هم باشید. از آنجایی که این واحدها بی‌سیم هستند، می‌توانید آن‌ها را به راحتی در محل کار خود حرکت دهید. اگر تصمیم به تغییر مکان کارتان هم داشتید، به راحتی می‌توانید سیستم امنیتی خود را به همراه ببرید. یکی از اشکالات اصلی این واحدها این است که در معرض هرگونه اختلال ناشی از انواع تداخل هستند. همچنین بایستی باطری در تمام اجزای دستگاه ها و حسگرها قرار گیرد.

مزایا نصب دوربین مداربسته در بانک ها:

یکی از این مزایا پیشگیری از سرقت در بانک ها است چرا که آنجا یکی از بزرگترین محل ها برای جنایتکارانی هستند که به یک پول زیاد نیاز دارند. وقتی شما سیستم‌های نظارتی مناسبی را انتخاب کنید، این به جلوگیری از تلاش متجاوزان برای دزدی از مجموعه شما کمک خواهد کرد. و اگر با وجود این ها باز هم جرمی رخ دهد، تصاویر ضروری برای کمک به مراجع در دستگیری و محاکمه آن ها در دسترس خواهد بود.

تحقیقات جنایی یکی دیگر از این مزایا بوده که در مواقعی که کلاهبرداری و سرقت اتفاق می افتد، شما می‌توانید از تصاویر ضبط‌شده برای شناسایی و پیگیری مظنونان استفاده کنید. این شواهد نه تنها به عنوان یک وسیله برای به سزا رساندن مجرمان کمک می کند، بلکه همچنین این اطمینان را به شما می دهد که فرد درست را دستگیر کرده اید.

جلوگیری از تقلب در چک :

یک سیستم امنیتی IP که تجزیه و تحلیل‌های تصویری پیشرفته مانند تشخیص چهره دارد، به مبارزه با مشکل کلاهبرداری چک در تعدادی از بانک ها کمک کرده و قابلیت ضبط داده های تراکنش و گرفتن تصاویر متخلفان احتمالی دارد. این اطلاعاتی که دوربین مداربسته در بانک ها ارائه می دهند برای شناسایی جنایتکاران و حفاظت از حساب‌های مشتری مفید هستند.

دستگاه ATM :

دوربین-مداربسته-در-بانک-ها

برخی از مشتریان به بانک اعلام می کنند که برداشتی از حسابشان اتفاق افتاده که از طریق دستگاه ATM بوده در حالی که خودشان از این موضوع اطلاعی نداشته اند. دوربین‌ مداربسته در بانک قادر به ضبط تمام تراکنش‌های ATM هستند تا به مشتری اطلاعات مورد نیازشان را برسانند. بنابراین مشتریان باید مواظب باشند که مراقب هرگونه تراکنش مشکوک باشند تا از تقلب در حساب‌هایشان جلوگیری کنند.

هماهنگی اطلاعات از چندین مکان :

با استفاده از دوربین مداربسته در بانک، این امکان فراهم شده است که فیلم‌ها از چندین شعبه به یک مکان نظارتی مرکزی یا از طریق اینترنت ارسال شوند. این به کارکنان بانک امکان می‌دهد تا بتوانند وضعیت شعبه‌های خود را بررسی کرده و ببینند که چه اتفاقی می‌افتد و اطمینان حاصل کنند که مجموعه‌های آن‌ها ایمن و محافظت شده هستند.

ادغام با یک سیستم آلارم :

یک دوربین مداربسته در بانک و ترکیبی از زنگ هشدار می‌توانند در یک شبکه واحد ادغام شوند. شما می توانید همه چیز را به صورت کنترل از راه دور بررسی کنید.

عملکرد هوشمند :

یک دوربین مداربسته در بانک که دارای سیستم هوشمند بوده و توانایی تحلیل‌های ویدیویی مانند تشخیص چهره، تشخیص حرکت و تشخیص رفتار دارد، به شناسایی هرگونه رفتار یا فعالیت غیرطبیعی در بانک کمک می‌کند. توانایی تشخیص فعالیت مشکوک قبل از اینکه در واقعیت اتفاق بیوفتد، برای کنترل وضعیت و بازگرداندن اوضاع به مسیر ضروری است.

رسانه ذخیره دیجیتال :

با وجود فناوری دیجیتال، مدیریت و ذخیره تمام فیلم‌های دوربین مداربسته در بانک ها بسیار راحت‌تر، و کارآمدتر خواهد بود. با استفاده از این فناوری شگفت‌انگیز، شما قادر خواهید بود به سرعت و به راحتی به هر فعالیت و حادثه خاصی که توسط مجرمان رخ می دهد پی ببرید.

تشخیص داده :

یک سیستم نظارتی با فناوری دیجیتال قابلیت تشخیص داده پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که برای جستجوی ساعت‌ها فیلم برای یافتن یک تراکنش بانکی خاص یا تصویر شخص مورد نظر بسیار مفید است. وقتی زمان از اهمیت بالایی برخوردار است، این ویژگی می‌تواند برای بانک‌ها بسیار کارآمد باشد.

افزایش سطح اعتماد و قابلیت دسترسی از راه دور :

وقتی یک بانک ایمن و امن است، مشتریان به قدرت آن‌ها در ارائه خدماتی که می‌خواهند اعتماد خواهند داشت. دوربین مداربسته در بانک باعث حفاظت بیشتر نسبت به چیزی که اغلب تصور می‌شود خواهند بود.
همچنین یک سیستم نظارتی IP به شما این امکان را می‌دهد که کسب و کار خود را از مکانی دورتر نظارت کنید. شما قادر خواهید بود تا فیلم‌ها را به صورت زنده مشاهده کنید و همچنین هر فیلم ذخیره‌شده را از یک دستگاه متصل به اینترنت با دسترسی به شبکه بازیابی کنید.

ملاحظات درباره سیستم‌های نظارتی بانکی :

برای اطمینان از حفاظت صحیح بانک، شما باید اطمینان حاصل کنید که چندین حوزه با یک دوربین امنیتی پوشش داده شده‌اند. نقاط ورود، دستگاه‌های ATM، پنجره‌ها و موارد دیگر باید به صورت مداوم با دوربین مداربسته در بانک نظارت شوند. برخی از عوامل مشترک برای درنظر گرفتن شامل موارد زیر هستند:
• آیا در حال حاضر دوربین امنیتی در بانک وجود دارد؟
• آیا یک دستگاه ATM به صورت شبانه روزی در دسترس است؟
• در زمان باز بودن بانک، آیا یک پلیس یا نگهبان امنیتی در دسترس است؟
• آیا بانک شما پارکینگ متصل به آن دارد؟
• آیا باجه ها در معرض دید عموم قرار دارند یا پشت یک شیشه امن هستند؟
• در زمانی که بانک بسته است، چه اقدامات امنیتی انجام می گیرد؟
• آیا در بانک سرقتی رخ داده است؟

خطرات مرتبط با سیستم امنیتی در بانک :

اگرچه سیستم‌های امنیتی از نظر حفاظت از دارایی‌های تجاری، مشتریان و کارمندان بسیار عالی هستند اما شما باید تدابیر دیگری به جز دوربین مداربسته در بانک ها برای حفاظت از اموال خود داشته باشید. شما باید چندین راه حل امنیتی برای نگه داشتن امنیت ملک خود داشته باشید. پرسنل امنیتی برای ایمنی و امانت مشتریان شما ضروری هستند.

حریم شخصی :

بانک‌ها یکی از مکان‌های اصلی هستند که باید یک سیستم امنیتی در آن‌ها حضور داشته باشد. شما باید این اطمینان را حاصل کنید که دوربین‌ها حریم شخصی هیچ مشتری، کارمند یا افراد دیگری را نقض نمی‌کنند. به فرض مثال حمام‌ها یکی از آن مکان‌هایی هستند که باید در کسب و کارتان مراقب باشید هیچ دوربینی در آنجا نباشد، و باید به خاطر داشته باشید که آن‌ها ناحیه شخصی هستند و نباید دوربین‌ها در آن‌جا نصب شوند.

نتیجه گیری :

اگر یک مجرم سیستم امنیتی شما را دستکاری کند، ممکن است ضبط شما تاخیر داشته باشد. بنابراین این اطمینان را حاصل کنید که یک راه حل پشتیبانی برای مواقعی که سیستم اصلی کار نمی‌کند، در دسترس داشته باشید.
با توجه وجود گزینه های مختلف در دوربین مداربسته در بانک ها، انتخاب مناسب بستگی به نیازها و شرایط خاص هر بانک دارد. ترکیب مناسب از دوربین‌ها، سنسورها، ویژگی‌های هوشمند و دیگر اجزاء امنیتی می‌تواند به بانک‌ها کمک کند تا اموال مالی مشتریان و اطلاعات حساب‌ها را به بهترین نحو ممکن محافظت کنند. همچنین باید به موارد حفاظت از حریم شخصی و تداوم عملکرد سیستم‌ها توجه کرده تا جلوی مشکلات احتمالی گرفته شود و اعتماد مشتریان جلب شود.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com