بهترین دوربین مداربسته ضد آب کدامند؟

محل نصب دوربین های مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، در صورتی که دوربین در محیط بیرونی (Outdoor) نصب گردد، باید دارای قابلیت ضدآبی باشد . در این مقاله به بحث و بررسی انواع دوربین های مداربسته ی ضد آب خواهیم پرداخت .

دوربین های مداربسته ضد آب

دوربین های مداربسته از نظر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :

۱- دوربین های معمولی و غیر ضد آب

۲- دوربین های ضد آب

دسته اول : دوربین های معمولی و غیر ضد آب

 موارد استفاده از این مدل دوربین های مداربسته، فضای داخل و فضای عاری از گرد و غبار و آب می باشد . 

ضد آب بودن دوربین ها، می تواند باعث طول عمر بیشتر دوربین ها در محیط های در معرض برف و باران و حتی گرد و غبار باشد .

دسته دوم : دوربین های مداربسته ضد آب

 این گروه از نظر مقدار مقاومت در برابر نفوذ آب با استاندارد IP ، عرضه و قابل شناسایی می باشند . 

 بیشتر دوربین های مداربسته ضد آب در گروه مقاومتی IP66 و IP67 قرار دارند که در این مقاله به این دو استاندارد در پرداخته خواهد شد.

همه دوربین های مداربسته ضد آب در برابر گرد و غبار کاملا مقاوم هستند، ولی در مقابل نفوذ آب دارای شرایط متفاوتی می باشند . 

به عنوان مثال دوربین های مداربسته ضد آب با استاندارد IP66 در برابر فشار آب پاشی شدید مقاوم است و آب به داخل آن نفوذ نخواهد کرد، درحالیکه دوربین مداربسته ضد آب با استاندارد IP67 توانایی قوطه ور شدن در آب تا عمق یک متر و به مدت ۳۰ دقیقه را دارد . 

آیا همه دوربین های مداربسته ضد آب فلزی هستند ؟

 نه لزوما، دوربین های مداربسته ای نیز وجود دارند که با وجود جنس بدنه پلاستیکی، اما کلیه استاندارد های ضد آب بودن را دارا می باشند و با خیال راحت می توان در محیط بیرون، از این دوربین ها استفاده نمود، همچنین این دوربین ها از قیمت پایین تری برخوردار هستند .

برای مثال می توان به دوربین مداربسته مدل HXP222 اشاره کرد.

دانستی های دوربین های مداربسته

 بهترین دوربین های مداربسته ضد آب 

دوربین های مداربسته ضد آب برای عملکرد صحیح باید تحت استاندارد های علمی و عملی در کارخانجات معتبر ساخته شوند  چرا که در این گونه کارخانه ها عملیات کنترل کیفیت بسیار سختگیرانه ای بر روی دوربین های مدار بسته انجام می گیرد که این پروسه ها در شرکت های متفرقه قابل انجام نمی باشد .

موارد استفاده دوربین مداربسته ضد آب کدامند ؟ 

 دوربین های مداربسته ضد آب که محل نصبشان در بیرون ساختمان ها می باشد و احتمال ریزش باران و آب بر روی آن ها وجود دارد ، جهت نظارت و کنترل و پیشگیری از جُرم استفاده می شوند . 

در محیط بیرون اگر دوربین مداربسته نصب شده ضد آب نباشد ، ریسک بسیار بالایی را متحمل می شود چرا که با اولین بارش باران، دوربین، دچار اشکال می شود و از کار می افتد .

آیا دوربین های مداربسته ضد آب در محیط داخلی نیز کاربرد دارند ؟

بله، پیشنهاد نگارنده نیز همین موضوع می باشد چرا که دوربین های مداربسته با استاندارد ضد آب در مقابل گرد و غبار و عوامل خارجی نیز مقاوم بوده و طول عمر بالاتری را خواهند داشت .

مناسب ترین محل برای نصب دوربین های مداربسته ضد آب کجا می باشد؟ 

هر جایی که در فضایی بیرونی و داخلی که نیاز به نظارت تصویری دارد را می توان توسط دوربین های مداربسته دارای استاندارد ضد آب پوشش داد . 

نتیجه گیری

دوربین های مداربسته در مقابل عوامل جوّی، نظیر باد ، باران ، تگرگ و برف مقاوم هستند حتی تا حدودی در مقابل فشار و ضربه نیز مقاوم ترند ، پس با خیال راحت دوربین های مداربسته ضد آب را در هر مکانی نصب کنید .

تهیه شده در دپارتمان آموزش شرکت ایمن تصویر امرتات فعال در زمینه سیستم های حفاظتی و دوربین

مداربسته ، لطفا ما را از پیشنهادات و انتقادات سازنده خود بهره مند سازید . از حمایت شما سپاسگزاریم  .

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com