تشخیص پرسه زنی در منطقه ممنوعه درVIDEOPARK

در یک مقوله امنیتی نیاز است که افراد به برخی مکان ها دسترسی نداشته باشند و یا اینکه در مکان های مشخص شده پرسه زنی نکنند. این موضوع در حالت عادی به این صورت می تواند باشد که یک شخص خاص برای چنین مکان هایی تعریف شود و با استفاده از دوربین مدار بسته ها بصورت لحظه ای مکان ها را رصد نماید.

در چنین شرایطی حتما خطاهای انسانی بوجو می آید و ممکن است کاری که نباید در یک منطقه حساس انجام شود اجرایی گردد. حال در نظر داشته باشید که الگوریتم های خاص، در صورتی که یک نفر در محوطه های ممنوعه در حال رفت و آمد و یا پرسه زنی باشد آلارم های مخصوص اعلام شود.

در این حالت نیاز نیست که یک نفر بصورت کامل تنها مکان های مخصوص را رصد نماید .

نحوه عملکرد:

 یک مثال ساده بزنیم فرض کنید در یک موزه که یک مجسمه با ارزش در آن نگه داری می شود باشیم. این شی با ارزش، سارقان خاص خود را دارد و نباید جزئیات اطلاعات آن توسط افراد بازدید کننده برداشته شود. سارقان حرفه ای در یکی از شگردهایشان به عنوان یک بازدید کننده با گشت و گذار در فضا موزه و بیشتر از آن پرسه زنی در محیط مجسمه اقدام به برداشت اطلاعات می کنند. حال در نظر بگیرید که از قبل محدوده ای (بستگی به فاصله دید ) را تعیین کرده ایم تا اشخاص در آن محدوده پرسه نزنند. این محدوده آنچنان تعیین می شود که شخص با چشم غیر مسلح نتواند تشخیص جزئیات ریز را بدهد. حال اگر شخصی در آن محدوده وارد شد و پرسه زنی او بیش از ۱۵ ثانیه طول کشید آلارم های صوتی و پیغامی بکار می افتد. ما در این سیستم توسط دوربین های مدار بسته که هوشمند شده اند این سناریوی امنیتی را پیاده سازی می کنیم.

ایمن تصویر امرتات

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com