تفاوت دوربین مداربسته پلاک خوان با نرم افزار تشخیص پلاک

هنگامی که صحبت از نیاز های امنیتی مشتریان می شود، اغلب با صاحبان کسب و کار و انجمن‌های مسکونی مواجه می‌شویم که به دنبال نصب یک سیستم امنیتی در محل خود هستند. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که بایستی از آنها بپرسیم این است که دقیقا چه انتظاراتی از سیستمشان دارند. دلیل این کار این است که بسیاری از افراد فرض می‌کنند که گرفتن تصویر پلاک و تشخیص پلاک و شناسایی آن یکی هستند. نیازهای عمومی مردم در مقابل نیازهای نهادهای دولتی عمدتاً دو مسیر مختلف دارند. عموم مردم معمولا فقط نیاز به گرفتن تصویر پلاک  دارند، در حالی که یک نهاد دولتی و برخی شرکت‌ها نه تنها نیاز به گرفتن تصویر پلاک دارند، بلکه اطلاعات آن پلاک را به صورت لحظه‌ای میخواهند. که ما در این مقاله تفاوت این دو مورد را شرح خواهیم داد.

تفاوت-دوربین-پلاک-خوان-با-نرم-افزار-تشخیص-پلاک

گرفتن تصویر پلاک :

اغلب مصرف‌کنندگانی که به نظارت بر ترافیک وسایل نقلیه در محل خود علاقه‌مندند، فقط نیاز به تصویر پلاک با یک دوربین دارند و نیازی به تشخیص پلاک ندارند. گرفتن به معنای ضبط تصویر اطلاعات برای استفاده آینده در صورت نیاز است. برای به درستی گرفتن تصویر پلاک، باید یک منطقه با ترافیک آرام داشته باشید، معمولاً یک دروازه یا ترافیک‌هایی از این دست. انجام این کار به سیستم شما فرصت بهتری برای دریافت تصویر قابل استفاده از پلاک می دهد. برای انجام ایده‌آل ضبط پلاک خودرو، باید فقط یک خط ترافیک را در هر دوربین پوشش دهید. برای تهیه بهترین تصویر ممکن، دوربین باید در سطح پایین تری نسبت به دوربین معمولی نصب شود، تقریباً ۳۶ اینچ از ارتفاع خیابان و به صورت مستقیم باید قرار گیرد، بدون اینکه در مسیر حرکت باشد. این دوربین فقط برای گرفتن تصویر پلاک استفاده می‌شود و برای مشاهده‌ جزئیات مانند رنگ و مدل وسیله نقلیه، باید از یک دوربین دیگر به همراه آن استفاده کنید.

این فقط یک بخش از معادله است، شما باید اطمینان حاصل کنید که واحد ضبط شما قادر به دستیابی به رزولوشن D1 با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه باشد تا بهترین فرصت برای گرفتن تصویر قابل استفاده داشته باشید. همچنین، دوربین استفاده شده باید ویژگی‌هایی برای حذف تداخل از منابع نوری و یک لنز واریفوکال برای تنظیم زاویه دید داشته باشد.

شرایط یک دوربین ایده آل ضبط پلاک :

تشخیص-پلاک

یک دوربین ایده‌آل برای ضبط پلاک خودرو دارای چیزی است که به عنوان نمایشگر روی صفحه (osd) شناخته می‌شود. در این دوربین، تنظیماتی که در منوی OSD وجود دارد به کاهش تداخل چراغ های جلو یا عقب کمک می‌کند. به طور عمومی این ویژگی به نامHLC خوانده می‌شود، که به شما امکان می‌دهد مناطقی را در منطقه تصویر انتخاب کنید که می‌خواهید نور را از آن جا فیلتر کنید تا از مزاحمت منطقه پلاک جلوگیری کنید. بیشتر دوربین‌ها جعبه‌هایی دارند که می‌توانید آنها را به محل مناسب منتقل کنید. هنگام تنظیم این مناطق، باید یک وسیله نقلیه را در خط قرار دهید تا جعبه‌ها را در مناطقی که چراغ های جلو و عقب از آن‌ها عبور می‌کنند، قرار دهید. حتماً یک منطقه کافی برای جا دادن مناطقی که خودرو ممکن است از طریق آن عبور کند، باقی بگذارید. این به این دلیل است که تمام رانندگان در همان نقطه از خط عبور نمی‌کنند.

استفاده از دو نوع دوربین جهت ضبط پلاک :

معمولاً دو نوع دوربین وجود دارد که برای این کار مناسب هستند، دوربین‌های بولت و باکس. شما به یک دوربین واریفوکال با زوم کافی برای تنظیم تصویر از خط حرکت نیاز دارید. مقدار واریفوکالی که نیاز دارید، بستگی به فاصله دوربین از مکان هدف دارد. برای برنامه‌هایی که دوربین در ۵۰ فوت از مکان هدف قرار دارد، لنز ۹-۲۲ میلی متر کافی خواهد بود. می‌توانید دوربین‌های بولت با کیفیت بالا که این اندازه لنز را دارند و به طور عمومی دارای اشعه مادون‌قرمز (IR) می‌باشند، استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که هر بولتی را که انتخاب می‌کنید، کنترل OSD با گزینه‌های HLC داخلی دارد. اگر هدف شما در انتهای دور این فاصله و فراتر است، به یک دوربین باکس با یک لنز واریفوکال بزرگ‌تر نیاز خواهید داشت. به طور معمول هنگام خرید یک دوربین باکس، شما باید دوربین، لنز و قاب را جداگانه خریداری کنید. این به شما امکان می‌دهد تا لنز و دوربین صحیح را برای شرایط خود دریافت کنید. اگر نیاز به نور بیشتر در ناحیه پلاک دارید، می‌توانید از اشعه مادون ‌قرمز جداگانه استفاده کنید که با اکثر دوربین‌ها قابل استفاده است. فقط باید مراقب باشید که نور پلاک را به حدی افزایش ندهید که باعث غیرقابل خواندن صفحه شود.

تنظیمات دوربین :

حالا که سیستمتان را در جای خود قرار داده اید و دوربین خود را راه اندازی کرده اید، نوبت به تنظیمات OSD برای تنظیم تصویر شب و روز مطابق با نیازهایتان است. به همین دلیل، از دوربینی باید استفاده کنید که اتصال RS485 دارد و می‌توان آن را در DVR و تنظیمات OSD و از راه دور کنترل کرد. به این ترتیب می‌توانید از راه دور وارد سیستم شوید و تا زمانی که بهترین کیفیت تصویر را در تمام شرایط بدست بیاورید، می توانید تنظیمات را تغییر دهید. بعد از تنظیم سیستم خود، می توانید پلاک‌های وسایل نقلیه ای که به ملک شما وارد یا خارج می شود را گرفته و ذخیره کنید. این به معنی گرفتن پلاک است زیرا اطلاعات تنها در فیلم ضبط‌شده DVR ذخیره می‌شود.

تشخیص پلاک :

برای این کار شما باید بتوانید اطلاعات پلاک خودرو را ضبط کنید و سیستمی برای خواندن اطلاعات گرفته شده و پردازش آن داشته باشید. چندین روش برای انجام این کار وجود دارد. یکی از راه‌ها این است که یک سیستم را مانند فرآیند گرفتن پلاک راه‌اندازی کنید و جریان ویدیو از دوربین پلاک به یک سیستم کامپیوتر ببرید. که این سیستم سپس تصاویر را گرفته و اطلاعات پلاک را در یک فرآیند به نام تشخیص پلاک پردازش می‌کند. شما می توانید از آن بخواهید که اطلاعات را در یک پایگاه داده شناخته شده برای استفاده کنترل دسترسی، تجزیه و تحلیل کند. سرویس هایی وجود دارند که به پایگاه های داده شناخته شده بزرگتری دسترسی دارند که می توان اطلاعات را با آنها بررسی کرد.

دوربین های پیشرفته شناسایی پلاک :

سیستم‌های پیشرفته‌تری وجود دارند که همگی در خود دوربین‌ها وجود دارد. این سیستم‌ها دارای یک دوربین اختصاصی برای انجام ضبط تمام اطلاعات پلاک برای هر خودرویی که در دید خود عبور می‌کند هستند. سپس می‌توانند اطلاعات را ذخیره کنند یا داده‌های جمع‌آوری‌شده را به یک مکان بیرونی برای تجزیه و تحلیل بیشتر ارسال کنند. این نوع سیستم معمولاً در نهادهای دولتی، دوربین‌های ترافیکی، چراغ قرمز و دوربین‌های عوارض جاده ای نصب می‌شوند. هنگامی که سیستم برای یک برنامه دوربین چراغ قرمز استفاده می‌شود، یک دوربین همیشه برای ضبط تقاطع و یک دوربین دارای عکس با کیفیت بالا نیز از تقاطع در لحظه‌ای که حسگرها به کار می افتند استفاده می شود. این حالت‌ها دارای چندین دوربین در گوشه‌ و کنار برای گرفتن هر دو جهت حرکت هستند. این اطلاعات عموما بر اساس برنامه شرکت به یک رایانه متمرکز منتقل می‌شوند. این نوع راه‌اندازی اغلب در جاده‌های عوارضی برای کمک به دستگیری متخلفان استفاده می‌شود و می‌تواند با سرعت بسیار بالاتری انجام شود.

نتیجه گیری :

بعضی از نهادهای اجرایی حتی تکنولوژی جدیدتری را پیاده‌سازی کرده‌اند که نه تنها تشخیص می دهد، بلکه این کار را به صورت لحظه‌ای انجام می‌دهد. این سیستم‌ها به طور کلی در صندوق عقب خودرو نصب شده و دارای دوربین‌های روی سقف با دید ۳۶۰ درجه هستند. این به افسر امکان می‌دهد از هر مشکل احتمالی مطلع شود.
بین ضبط و تشخیص پلاک تفاوت وجود دارد، امیدوارم که در این مقاله تفاوت این دو را متوجه شده باشید. نهادهای زیادی وجود ندارد که نیاز به شناسایی داشته باشند. بیشتر آنها تنها به ضبط پلاک نیاز دارند و در صورتی که نیاز داشته باشند می توان آن را بازیابی کرد. به طور معمول شما فقط زمانی به اطلاعات نیاز خواهید داشت که جرمی اتفاق افتاده باشد، در غیر این صورت می توانید به نظارت عادی روزانه خود ادامه دهید.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com