تکنولوژی DNR چیست ؟

با پیشرفت تکنولوژی ، شاهد تغییرات چشم گیری در بهبود کیفیت تصاویر هستیم. تکنولوژی های نرم افزاری و سخت افزاری همچون WDR و DNR و … از جـمله دستاورد های دنیای نظارت تـصویری هستند که در بهبود کیفیت تصاویر تاثیر فراوانی داشته اند .

در این مقاله به بحث و بررسی درباره ی تکنولوژی DNR خواهیم پرداخت .

تکنولوژی DNR

تکنولوژی DNR چیست و چه تاثیری در تصویر دوربین مداربسته دارد ؟

تـکنـولـوژی DNR یا Digital Noise Reduction در واقـع یک سیستم دیجیتالی نرم افزاری جهت کاهش نویز تصویر در دوربین مداربسته می باشد. نویزها انواع مختلف و منابع مـختلف دارند این سـیستم فـقط بـرای برطـرف کردن نویز  نسبت سیـگنال به نویز S/N دوربین دارد که این نویز اکتسابی نبوده و جز خصوصیات هر مدل دوربینی می باشد. 

آنچه باید درمورد تکنولوژی DNR بدانید

نویزها معمولا در نور کم به صورت نقاط سفید رنگ بسیار زیاد در تصویر ظاهر می شوند که این نقاط توسط تکنولوژی DNR کاسته می شود. این کاهش نویز همچنین تمایز میان حرکت و نویز تصویر را در حالت ضبط بر اساس حرکت بالا برده و عملکرد سیستم را موثر تر می نماید. همچنین تصاویر با نویز کمتر به فضای ذخیره سازی کمتری نیاز دارند. همچنین با داشتن این تکنولوژی هزینه کمتری برای نور پردازی محل مورد نظر مورد نیاز می باشد.

در صورت فعال کردن S/N در حالت High در تصاویر متحرک هاله ای در پشت جسم متحرک ایجاد می شود که این میتواند با غیر فعال کردن DNR از بین برود.

معایب

در صورت فـعال کردن S/N در حالت High در تصاویر متحرک هاله ای در پـشت جسم متحرک ایجاد می شود که این میتواند با غیر فعال کردن DNR از بین برود.

تکنولوژی DNR ، با حذف دیجیتالی نویز در تصاویر باعث رضایتمندی کاربر شده و جلب رضـایت مشتری از لـذت بخش ترین موارد برای نصابان محسوب می شود .

 

نتیجه گیری

با تکنولوژی DNR ، تصاویر بهتری به دست خواهید آورد . به خاطر داشته باشید دروبین های مداربسته با برند ها معتبر دارای DNR واقعی می باشند و توصیه میگردد حتما از دوربین های مداربسته با برند معتبر استفاده نمایید .

تهیه شده در دپارتمان آموزش شرکت ایمن تصویر امرتات فعال در زمینه سیستم های حفاظتی و دوربین

مداربسته ، لطفا ما را از پیشنهادات و انتقادات سازنده خود بهره مند سازید . از حمایت شما سپاسگزاریم .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com