دوربین مداربسته برای محیط های تجاری

اگر صاحب کسب و کار یا سرمایه گذار در یک ملک تجاری هستید، دلایل متعددی برای خرید دوربین مداربسته برای محیط های تجاری وجود دارد. این سیستم های امنیتی با استفاده از فناوری پیشرفته و مدرن، مزایای مختلفی را برای کاربران خود فراهم می کنند و در عین حال ارزان و آسان کاربرد هستند.

با افزایش کارایی، شفافیت تصاویر و نصب آسان دوربین های مداربسته جدید، تفاوت آنها با نمونه های قدیمی خود بسیار زیاد است. فناوری های نوین به کار رفته در این سیستم ها باعث می شود برای هر موقعیتی مناسب بوده و آرامش خاطر را برای مالکان کسب و کار و املاک تجاری به ارمغان می آورند.

همچنین قیمت مقرون به صرفه آنها باعث شده تا خرید دوربین مداربسته برای محیط های تجاری به یک سرمایه گذاری ضروری و سودمند در طولانی مدت تبدیل شود.

تنوع طرح و نوع در دوربین مداربسته برای محیط های تجاری و همچنین کاربردهایی که هر یک از آنها دارند، هر مدل را برای یک محیط مناسب می سازد.

در این پست می خواهیم نگاه جامعی به نحوه استفاده از این دوربین ها و دلایل خرید آنها برای املاک تجاری، کارخانه، انبار یا شرکت خود داشته باشیم. بعضی از مزایای این دوربین ها ممکن است برای همه آشکار باشد اما بعضی از آنها می تواند شما را شگفت زده کند.

انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای محیط های تجاری :

همه مالکان کسب و کارها می دانند که سرمایه گذاری در تجهیزات امنیتی برای تجارت خود امری ضروری است با این حال آنها در ایمن سازی محیط کار خود با چالش های مختلفی هم مواجه می شوند.

خوشبختانه سیستم های دوربین مداربسته برای محیط های تجاری علاوه بر ارائه شکل کارامدی از امنیت، اطلاعات مفیدی هم در اختیار کاربران خود قرار می دهند که به رشد آن کسب و کار هم کمک می کند.

در ادامه بعضی از رایج ترین اهداف که دوربین های مداربسته به برآورده ساختن آنها کمک می کنند می پردازیم.

یکی از مهمترین فضاهایی که باید توسط دوربین های با کیفیت پوشش داده شود درب های ورودی و خروجی افراد به مراکز تجاری می باشد. استفاده از دوربین های هوشمند که امکان تشخیص و شناسایی چهره مشتریان و افراد دیگر را دارند می توانند خیلی کمک کننده باشد و اپراتور ها می توانند از این تصاویر برای شناسایی افراد مشکوک استفاده کنند.

نظارت بر پرسنل :

متاسفانه گاهی بزرگترین تهدید امنیتی برای یک کسب و کار از درون آن نشات می گیرد. پرسنل به روش های مختلف می توانند از نقص امنیتی یک کسب و کار یا محیط تجاری سوء استفاده کنند. یک تاکتیک رایج دزدی توسط پرسنل، وارد کردن ارقام اشتباه در صندوق پول و سرقت پول ها است. بدون وجود دوربین مداربسته در بالای صندوق پول، احتمال این که پیش از کشف دزدی، میلیون ها تومان را از دست بدهید وجود دارد.

علاوه بر این، پرسنلی که طی ساعت کاری خود کم کاری می کنند می توانند بازدهی یک کسب و کار را پایین بیاورند. استفاده از دوربین مداربسته برای محیط های تجاری برای نظارت بر پرسنل می تواند صداقت آنها را افزایش داده و در عین حال انگیزه ای برای بالا بردن کارایی آنها باشد.

مسئولیت پذیری :

آمارها بارها و بارها اثبات کرده است که وجود دوربین مداربسته در محیط های تجاری می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده در مقابل دزدی مشتریان و پرسنل عمل کند. کسی که قصد دزدی از شما را داشته باشد اگر متوجه شود می توانید شواهدی از سرقت او داشته باشید، احتمالا این کار را نخواهد کرد. سارقان معمولا هدف های آسان را برای انجام نقشه های خود انتخاب می کنند و استفاده از دوربین مداربسته برای محیط های تجاری به عنوان یک عامل بازدارنده عمل خواهد کرد.

الگوی خرید مشتریان :

یکی از منحصر به فردترین مزایای دوربین مداربسته برای محیط های تجاری توانایی آنها در ثبت الگوهای خرید مشتریان است. کمپانی های بزرگ از سیستم های نظارت ویدیویی استفاده می کنند تا درک بهتری از مسیرهایی که مشتریان در حین خرید طی می کنند به دست آورند. این اطلاعات به یک کسب و کار اجازه می دهد تا نقاط استراتژیک محیط کار خود را تعیین کرده و کالاهای مشخصی را در آن قسمت قرار داده یا بازاریابی محصولات جدیدی را در آن نقاط انجام دهند. در واقع کسب و کارها با استفاده از این اطلاعات به موفقیت بیشتری دست پیدا می کنند.

استفاده از دوربین مداربسته در انبار یا کارخانه :

نصب دوربین مداربسته برای محیط های تجاری مزایای مختلفی برای محیط انبارها و کارخانجات به همراه دارد. این مزایا باعث می شود استفاده از این فناوری های مدرن برای حفظ امنیت و ایمنی محیط های تجاری ضروری باشد.

ارائه شواهد سرقت :

دوربین مداربسته برای محیط های تجاری مانند انبارها و کارخانجات که اقلام ارزشمند و گاها غیر قابل جایگزینی را در خود نگهداری می کنند و باعث می شوند اهداف اغوا کننده ای برای مجرمان محسوب شوند، می توانند بسیار کارآمد باشند. وقتی سرقتی در این محیط ها رخ دهد، پلیس باید گزارشی از آن تهیه کند و یک گزارش هم باید به شرکت های بیمه ارائه شود. دوربین های مداربسته تجاری می توانند مدارک آشکاری به پلیس ارائه کرده و در دستگیری موفقیت آمیز افراد مجرم مفید باشند و همچنین به بازگشت دارایی های به سرقت رفته کمک کنند.

کنترل موجودی اجناس :

تمام صاحبان انبارها و کارخانجات می دانند که اقلام موجود در فهرست دارایی های آنها شامل موارد گرانقیمت و اغلب غیر قابل جایگزینی می باشد. دوربین مداربسته برای محیط های تجاری به شما امکان کنترل مستقیم بر این دارایی ها را فراهم می کند. نظارت بر جا به جایی هر کالا کمک می کند همیشه بدانید چه کسی مسئول جا به جایی آن اقلام بوده و در کجا ذخیره شده است. اگر کالاهای با ارزش و گرانی داشته باشید یا با کمبود موجودی کالا مواجه می شوید، این ویژگی بسیار برای شما مفید است.

جلوگیری از ادعاهای دروغین :

هر حادثه یا جراحتی که در شرکت، کارخانه یا انبار رخ می دهد می تواند شما را به عنوان مالک آن کسب و کار با تعهداتی مواجه کند. متاسفانه کسب و کارها می توانند هدف خوبی برای ادعاهای کلاهبردارانه باشند و هزینه های سنگینی را برای مالکان رقم بزنند. با نصب دوربین مداربسته می توانید مطمئن شوید که ادعاهای دروغین می تواند به راحتی خنثی شده و مسئولیت مالی متوجه شما نخواهد بود. ویدیوها می توانند نشان دهند که حادثه به دلیل سهل انگاری در رعایت قوانین امنیتی رخ داده است یا خیر.

نتیجه گیری :

مالکان مراکز تجاری می توانند از هر جایی در دنیا با استفاده از سیستم اینترنت به صورت مستقیم تصاویر زنده یا ضبط شده دوربین های مدار بسته را مشاهده کرده و بر عملکرد پرسنل و میزان مشتریان خود نظارت داشته باشند. انتخاب برند مناسب (videopark,RDS,…)  می تواند امکان دست یابی آنها را به استفاده از راه حل ها و دوربین های هوشمند و در نتیجه دستیابی به امکانات بیشتر در کنار قیمت مناسب تر را در اختیار داشته باشند.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com