راهنمای نصب دوربین مداربسته خودرو

سیستم های دوربین مداربسته خودروها می توانند در پیشگیری از وقوع جرم کمک شایانی انجام دهند.

که این کار نه تنها باعث جلوگیری از سرقت می شود، بلکه باعث محافظت از ادعاهای مخرب بیمه شده و رفتار رانندگان وسایل نقلیه و مسافران را نیز می توان مشاهده کرد.

در حال حاضر نظارت تصویری در داخل و بیرون خودرو در حال رواج می باشد. سازمان های مختلف که دارای ناوگان حمل ونقل می باشند اعم از پلیس، اتوبوس رانی، خودروهای حمل پول، امبولانس ها، خودرو های آتش نشانی قطار و مترو و… با تجهیز کردن ناوگان حمل ونقل خود به سامانه ی نظارت خودرویی توانسته اند کنترل متمرکزی بر خودروهای خود داشته باشند.

راهنمای-نصب-دوربین-مداربسته-خودرو

برای نصب یک سیستم دوربین مداربسته خودرو به موارد زیر نیاز است :

یک عدد DVR ( ضبط کننده ویدئویی دیجیتال مبتنی بر موبایل )
۲ عدد کابل اکستنشن بلند
۲ دوربین امنیتی کوچک مادون قرمز/غیر مادون قرمز با کیفیت بالا
۱ عدد ریموت کنترل
۱ عدد کابل برق
۲ عدد کلید قفل

دوربین های نظارت خودرویی از لحاظ ساختار باید پایدار در برابر حرکت های خودرو، مانند: شتاب گیری، توقف و دست انداز باشد. این دوربین ها در قسمت پورت نیز با دوربین های خانگی تفاوت دارند و از سوکت های نظامی استفاده شده تا بالاترین پایداری حاصل گردد.

روش نصب :

دوربین مداربسته خودرو

در زیر ۶ مرحله ساده برای نصب سیستم امنیتی دوربین مداربسته خودروی شما آورده شده است.
۱. برای موقعیت مناسب برنامه ریزی کنید
در ابتدا، مناسب ترین نقطه را برای قرار دادن دوربین و دستگاه DVR انتخاب کرده و رعایت این نکته ضروری است تا حداکثر پوشش و حداقل نیاز به کابل را داشته باشید. قرار دادن دوربین در نزدیکی آینه عقب بهترین مکان محسوب می شود، جایی که می توان کل فضای داخلی خودرو را از آن کنترل کرد.
۲. سوار کردن دوربین
پس از انتخاب نقطه مناسب، محفظه دوربین مداربسته را در آن محل انتخاب شده قرار دهید و علامت های راهنمای پیچ مهره را ایجاد کنید. روی علامت های راهنما در قالب های پیچی سوراخ های کوچکی ایجاد کنید و دوربین مداربسته را در آن محل به گونه ای بپیچانید که در آنجا محکم بماند. پس از فیکس کردن دوربین، کابل یا سیم برق را در باتری خودرو یا خودرو قرار دهید.

قرار دادن DVR :

از آنجا که دوربین مداربسته خودروی شما اکنون در مکان مورد نظر ثابت است، نیاز به قرار دادن DVR وجود دارد. DVR باید در جایی قرار گیرد که هارد دیسک برای نظارت بر محیط خودرو وجود داشته باشد چرا که تمام ضبط های دوربین مداربسته در دی وی آر ذخیره می شوند. توصیه می شود دستگاه ضبط را در جایی قرار دهید که هیچ مزاحمتی برای تخریب یا آسیب رساندن به ضبط ویدیو وارد نشود. این نکته خیلی مهم است که از ایمنی خودروی خود مطمئن باشید.

ترتیبات کابل :

اکنون باید دوربین مداربسته خودروی نصب شده را با سیستم DVR بپیوندید تا فرآیند ضبط آغاز شود. حالا نوبت کابل و سیم است. توصیه می شود مسیر سیم ها و کابل ها به گونه ای قرار داده شود که برای سرنشینان و رانندگان نمایان نباشد. برای سیستم های دوربین مدار بسته، سیم های نظارت سیامی بهترین گزینه برای استفاده هستند.

سیم ها را متصل کنید :

در این مرحله، کابل ویدئو از طریق پورت BNC به هم متصل می شود. کابل ها باید در پورت های BNC قرار داده شوند تا یک اتصال ایمن و مطمئن داشته باشد. سپس می توانید به پورت خروجی DVR متصل شوید و صفحه نمایش را در جایی که می خواهید ضبط و فید ویدیویی داشته باشید، قرار دهید.

روشن کردن سیستم :

اکنون که دوربین مداربسته خودروی شما نصب شده است، می توانید دوربین نصب شده در داخل خودرو را روشن کنید و همچنین صفحه نمایش و DVR را روشن کنید. مطمئن شوید که آیا دوربین و فید ویدیو به درستی کار می کنند و همچنین بررسی کنید که آیا زاویه دید درست است یا خیر.

نتیجه گیری :

دوربین های چرخشی نیز یک روش جایگزین بوده و می توان آنها را برای دریافت نمای ۳۶۰ قرار داد. بنابراین، به جای نصب یک دوربین ثابت و تک دید، می توان یک دوربین چرخشی با دید ۳۶۰ نیز نصب کرد.
و به یاد داشته باشید، مهم‌ترین چیز این است که مطمئن شوید دوربین مداربسته خودرویی که انتخاب می‌کنید با آنچه می‌خواهید مطابقت داشته باشد، برای مثال نظارت بر پشت و جلوی داخل خودرو.
اگر در مورد این موضوع باز هم سوالاتی داشتید کافیست با کارشناسان ما مطرح نمایید. در امنیت بمانید.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com