نحوه عکسبرداری از چهره توسط دوربین مداربسته

برای عکسبرداری از چهره، نیاز نیست حتما شما دوربین های با کیفیت HD یا مگاپیکسلی داشته باشید. برخی از افراد بخاطر شوآف های که برنامه های تلوزیونی از طریق فوت و فن های دیجیتالی برای بهبود تصاویر خود نشان می دهند انتظارات غیر واقعی از ثبت تصاویر دارند. متاسفانه این امکان وجود ندارد مگر اینکه تصویر با دوربین‌های با وضوح بسیار بالا (مانند ۱۵ مگاپیکسل یا بیشتر) گرفته شده باشد.

نحوه-عکسبرداری-از-چهره-توسط-دوربین-مداربسته

نکته اولیه درباره عکسبرداری از چهره :

شما باید از یک دوربین مخصوص برای این کار استفاده کنید. به طور معمول شما یک دوربینی خواهید داشت که تنها برای عکس‌برداری و شناسایی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد، سپس یک دوربین کلی دارید که به شما این امکان را می‌دهد که ببینید که فرد چه لباسی می‌پوشد و چه کاری انجام می‌دهد.

دوربین مداربسته تشخیص چهره قابلیت تشخیص صورت و چهره انسان را دارد، این امکان زمانی ارزشمندتر می شود که کاربر بتواند بر اساس چهره سوژه، وی را در تصاویر بازپخش پیدا کند و یا می توان دوربین را به نحوی پیکربندی نمود که زمانی که چهره ای را تشخیص داد از آن شخص عکس گرفته و یا عمل خاصی را انجام دهد .

گام اول :

عکسبرداری-از-چهره

کلید عکسبرداری از چهره در ترتیب وضعیت دوربین و انتخاب نقطه هدف است. به عنوان مثال، در یک درب ورودی یا خروجی یک نقطه هدف را انتخاب کنید. سپس دوربین را به اندازه کافی نزدیک قرار دهید یا از یک لنز بزرگ استفاده کنید تا نقطه هدف بیشترین بخش تصویر را اشغال کند. اگر می‌خواهید ثبت از چهره انجام دهید، چهره باید حداقل ۲۵٪ از کل ویدئو را اشغال کند.

حتما بخوانید: تشخیص چهره چیست ؟

نحوه محاسبه:

حالا، این نیاز برای ضبط ویدئوی آنالوگ با رزولوشن D1 (یعنی ۷۰۴ × ۴۸۰ پیکسل) است. اگر دستگاه DVR شما تنها با رزولوشن CIF ( ۳۶۰ × ۲۴۰ پیکسل) ضبط می‌کند، آنگاه باید دوربین را حتی نزدیک‌تر به فرد ببرید تا به همان جزییات برسید. اگر از دوربین‌های مگاپیکسل استفاده می‌کنید، می‌توانید عکسبرداری از چهره را از فاصله دورتری انجام دهید. از D1 به عنوان رزولوشن مرجع استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر به صورت معمول در رزولوشن D1 می‌خواهید ثبت از چهره را تا ۶ فوت دورتر انجام دهید، حالا این مقدار در رزولوشن دوربین مگاپیکسلی پیشنهادی خود را محاسبه کنید.
رزولوشن D1 = پیکسل۳۳۷٬۹۲۰ (۷۰۴ × ۴۸۰)

۲ مگاپیکسل = ۲٬۰۷۳٬۶۰۰ پیکسل (۱۹۲۰ × ۱۰۸۰)

بنابراین دوربین‌های ۲ مگاپیکسل ۶ برابر رزولوشن D1 هستند، لذا به طور نظری اگر همه چیز برابر باشد، شما ۶ برابر جزئیات بیشتر خواهید گرفت و می‌توانید عکسبرداری را تا ۳۶ فوت دورتر انجام دهید.

سایر عوامل :

حالا، عکسبرداری از چهره فقط به رزولوشن مربوط نمی‌شود. کیفیت لنز، بازتاب رنگ، جبران نور پس‌زمینه، قابلیت WDR و خصوصیات دیگر می‌توانند کیفیت ویدئو را تحت تأثیر قرار دهند. اگر تصویر به این دلیل پاک شده باشد که هر بار که شخصی از درب ورودی عبور می کند، همزمان با عبور فرد از در و قبل از اینکه دوربین زمان کافی برای جبران کنتراست نور داشته باشد، نور خورشید دوربین را کور کند، بنابراین دوربین در گرفتن چهره نیز ناموفق خواهد بود.

نتیجه گیری :

پس در عکسبرداری از چهره این موضوع بسیار اهمیت دارد که مطمئن شوید که دوربین نه تنها به سوژه نزدیک باشد، بلکه از دوربین مناسب با ویژگی‌های مناسب برای دستیابی به هدفتان در محیط خاص خود استفاده کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید از همه اصول مشابه ی که برای ضبط پلاک خودرو وجود دارد نیز استفاده کنید. چنانچه در این زمینه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر داشتید کافیست با کارشناسان ما مطرح نمایید.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com