نصب دوربین مداربسته در مدرسه

با توجه به اهمیت ایمنی دانش‌آموزان امروزه، تنها صحبت کردن درباره اهمیت استفاده از دوربین مداربسته در مدرسه کافی نیست. حتی اگر بیشتر سیستم‌های مدارس از دتکتورهای فلزی در ورودی‌ها استفاده کنند و یا یک سری موارد دیگر، به نظر می‌رسد که این اقدامات کافی نیستند تا امنیت و سلامت دانش‌آموزان و معلمان را تضمین کنند. بدون شک، راه‌حل تنها یکی نیست؛ اما یک سیستم دیجیتالی دوربین امنیتی مدرسه می‌تواند این تدابیر امنیتی را تکمیل کرده و به شدت خشونت در داخل مدرسه را کاهش دهد و حداقل اقدامات نادرست را ثبت کند.

نصب-دوربین-مداربسته-در-مدرسه

 الگوهای اجتماعی و رفتارهای پیچیده جوامع امروزی باعث وقوع رویدادهایی شده است که تا قبل از این، در داخل کلاس‌های مدرسه شنیده نشده است. گاهی برخی از دانش آموزان سعی می کنند مواد مخدر و دیگر چیزهای ناخوشایند را با خود به کلاس بیاورند. گروه‌ها و خشونت مرتبط با آن ها محدود به خیابانها نیستند و در داخل کلاس‌ها نیز رخ می‌دهد. رفتار نامناسب دانش‌آموزان با معلمان گاهی بدون داشتن اسناد مناسب اغلب دشوار است. همه این‌ها نیازمند سیستم‌های جامع دوربین مداربسته در مدرسه هستند و یک سیستم دیجیتالی ضبط ویدیو ممکن است حداقل خشونت در داخل مدرسه را کاهش دهد و مستندات رفتار نادرست را فراهم کند.

دوربین مداربسته در مدرسه :

سیستم‌های دوربین امنیتی دیجیتال مدرسه با استفاده از دوربین‌های ویدیوی دیجیتال برای ضبط ویدیو (و در صورت لزوم صدا) در مناطق مختلف در سراسر ملک مدرسه عمل می‌کنند. گزینه ایده‌آل این است که نصب دوربین با محوطه مدرسه شروع شود و محوطه خارجی ملک مدرسه را پوشش دهد. هر راهرو و کلاس حاوی یک دوربین امنیتی مدرسه است که به گونه‌ای نصب شده است که کل کلاس در دید دوربین قرار دارد. این دوربین‌ها به طور مداوم ضبط می‌کنند و سیگنال‌های ویدیوی دیجیتال خود را به واحد ضبط ویدیو دیجیتال یا DVR ارسال می‌کنند که فایل‌های ویدیو را ذخیره می‌کند.

واحد DVR و مانیتور معمولاً در دفتر اجرایی، دفتر امنیتی یا یک اتاق امن قرار دارند.

مزیت استفاده از سیستم دوربین امنیتی مدرسه :

دوربین-مداربسته-در-مدرسه

• بازداری از خشونت و جرم – اگرچه دوربین مداربسته در مدرسه قادر به جلوگیری از وقایع نیست، اما آمار نشان می‌دهد که حضور نگاه ویدیویی امنیتی، دانش‌آموزان را از شرکت در این وقایع باز می‌دارد.
• امنیت دانش‌آموزان و معلمان – سیستم دوربین امنیتی مدرسه همچنین افراد خارج از سیستم مدرسه را از ورود به مدرسه برای انجام اعمال خشونت‌آمیز یا جنایی باز می‌دارد.
• مستندسازی رفتار دانش‌آموزان – متأسفانه امروزه مواقع زیادی وجود دارد که یک معلم با رفتار نامناسب دانش‌آموزی روبرو می‌شود. رفتاری که منجر به اقدام انضباطی علیه دانش‌آموز می‌شود، و معمولا واکنش والدین را به همراه دارد. هیچ چیز برای معلم و دانش‌آموز مفیدتر از یک ضبط ویدیو و صدا که کل وضعیت را مستند کند وجود ندارد.

• امنیت و نظارت بر مدرسه در زمان‌های آزاد – اغلب زمان‌هایی که مدرسه تعطیل می باشد، و تنها نیروهای نگهداری یا خدمات نظافتی حاضر هستند و مدرسه خالی است، یک ساختمان بزرگ بدون حضور هیچ کسی مناسب برای انجام اعمال وندالیسم و/یا دزدی است. یک سیستم دوربین امنیتی مدرسه می‌تواند مدرسه را با نظارت ۲۴ ساعته فراهم کرده و هر فعالیتی که ممکن است مشکوک باشد را مستند کند.

استفاده از دوربین های امنیتی در مراکز آموزشی :

سیستم‌های نظارت و امنیت مدرسه محدود به دبیرستان‌ها یا مدارس متوسط نیستند. یک سیستم نظارت و امنیت دیجیتال ویدیویی برای استفاده در دانشگاه‌ها، مدارس متوسطه و ابتدایی، حتی تاسیسات پیش‌دبستان یا مراکز مراقبت از کودکان هم ارزشمند هستند. اگر دوربین امنیتی مدرسه در تنظیمات پیش‌دبستان یا مراکز مراقبت از کودکان استفاده شود، می‌تواند به حفاظت از کودکان و معلمان کمک کرده و نه تنها از اعمال جنایی یا خشونت‌آمیز جلوگیری می کنند، بلکه از ادعاهای نادرست یا سوءاستفاده نیز جلوگیری می شود.

پیشگیری از وقوع جرم :

دوربین‌ مداربسته در مدرسه ممکن است نتواند از وقایع جرم، خشونت یا وندالیسم در حال انجام جلوگیری کند، اما مطمئناً می‌توانند از وقوع آن بازداری کند یا جلوی آن را بگیرد. اگر دوربین‌ها به‌صورت مستقیم در محل یا توسط یک سرویس نظارت حرفه‌ای نظارت شوند، سیستم همچنین می‌تواند به جلوگیری از رویداد قبل از انجام آن نیز منجر شود.

نتیجه گیری :

پیشرفت‌های فناورانه دوربین مداربسته در مدرسه تنوع پذیری زیادی پیدا کرده و می‌توان آن را برای تقریباً هر کاربردی استفاده کرد. دارنده دوربین های امنیتی، تنوعی از سیستم‌های امنیتی ویدیویی دیجیتال و مؤلفه‌های فردی از جمله دوربین‌ها، DVRها و مانیتورها را می تواند در اختیار داشته باشد.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com