ارتقاء سیستم عامل دوربین مداربسته

یکی از مواردی که از ما پرسیده می شود ارتقاء سیستم عامل دوربین مدار بسته است، چگونه می توان آنها را تهیه کرد و چه زمانی باید انجام شود؟ سیستم عامل یک گزینه مهم در هر سیستم می باشد.

ارتقا-سیستم-عامل-دوربین-مداربسته

سیستم عامل چیست ؟

سیستم عامل نوعی نرم‌افزار است، که خود کدی است که روی کامپیوتر نوشته شده تا در یک برنامه از آن استفاده شود. این نرم افزار می تواند به شکل برنامه هایی باشد که از قبل با آنها آشنا هستید مانند پردازشگرهای کلمه، سیستم عامل روی رایانه شخصی یا تلفن هوشمند شما و بازی ها یا برنامه هایی که اجرا می کنید – اینها همه اشکال نرم افزاری هستند.

در تعریف دقیق تر سیستم عامل باید بگوییم، سیستم عامل هر نرم‌افزاری است که در حافظه فقط خواندنی یا ROM یک دستگاه نصب می‌شود تا به آن اجازه دهد که ابتدایی‌ترین عملکردهای خود را اجرا کند و به درستی به اجزای مختلف سازنده دستگاه دسترسی داشته باشد و با آن ارتباط برقرار کند. 

مفهوم سیستم عامل :

کد نویس ها نرم افزارهایی را به نام زبان های برنامه نویسی در کد ایجاد می کنند. بیشتر دستگاه‌ها برای اجرا به نرم‌افزار ابتدایی سطح پایینی نیاز دارند که تا حدودی به ‌طور دائم روی آن‌ها نصب شده باشد. این در اصل همان سیستم عامل است. سیستم عامل قابل حذف کردن نیست یا اینکه بتوانید مرتباً جدیدترین نسخه آن را دریافت کنید.

قابلیت دسترسی :

 به طور کلی، سیستم عامل نصب‌شده بر روی هر دستگاهی به اندازه هر برنامه یا نرم‌افزار معمولی که امروزه با آن مواجه می‌شوید، برای کاربران نهایی معمولی قابل دسترسی نیست. و این یک اتفاق عمدی است زیرا سیستم عامل برای کارهای اجرایی یک دستگاه آنقدر مهم است که نصب دائمی آن ایمن‌تر است و نمی‌توان به طور معمول برای حذف آن به راحتی دسترسی داشته باشید.

سیستم عامل دستگاه ضبط کننده :

تقریباً هر دستگاهی که فکرش را بکنید نوعی سیستم عامل روی آن نصب شده است تا بتواند کار کند. تلفن شما دارای سیستم عامل است و همچنین سیستم‌های رایانه‌ای که مایکروویو، تلویزیون هوشمند و حتی عملکردهای خودرو مانند کامپیوتر کنترل خودرو یا ECU شما را تغذیه می‌کنند، دارای سیستم عامل هستند. درون ضبط کننده شما، اعم از DVR یا NVR، برای انجام یک سری وظایف ابتدایی سیستم عاملی وجود دارد. بدون سیستم عامل، ضبط کننده ممکن است روشن شود، اما بعد از آن هیچ اتفاقی نمی افتد. داشتن یک کپی صحیح و کارآمد از سیستم عامل در حال اجرا بر روی هر دستگاهی، به ویژه ضبط کننده های دوربین مداربسته، کاملاً ضروری است.

بروزرسانی در سیستم :

 

احتمالا با مفهوم بروزرسانی آشنا هستید. ویندوز، سیستم عاملی است که امروزه اکثر رایانه‌های شخصی را تامین می‌کند، حتی گاهی آنقدر به‌روزرسانی می‌شود که شما را کلافه می کند. برنامه‌های موجود در تلفن یا برنامه‌های رایانه شخصی شما احتمالاً از شما می‌خواهند که هر از گاهی آنها را بروزرسانی کنید. برخی از برنامه ها حتی مطمئن می شوند که به طور مرتب خود را به روز نگه می دارند. آنها این کار را با بررسی سرورهای محصول سازنده در فواصل زمانی منظم انجام می دهند تا ببینند آیا چنین بروزرسانی برای دانلود و نصب در دسترس است یا خیر. بروزرسانی بخش مهمی از توسعه و مدیریت نرم افزار است و دلایل زیادی برای آن وجود دارد.

چرا بروزرسانی مهم است ؟

هنگامی که ارتقاء سیستم عامل دوربین مداربسته برای نرم افزار منتشر می شود، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از این موارد می تواند تغییر در ظاهر یا عملکرد برنامه باشد. گاهی اوقات این به معنای تغییر در منوها یا تعامل است که معمولاً به خاطر سبک و یا راحتی است. در یک بازی ویدیویی، این ممکن است محتوای جدیدی برای بازی یا بروزرسانی های گرافیکی باشد. بسیاری از اوقات در کدنویسی خطاهایی وجود دارد که منجر به مشکلاتی در نرم افزار می شود.

جلوگیری از آسیب به سیستم :

 بروزرسانی راه خوبی برای کد گذاری مجدد خطاها و انتشار آنچه به عنوان “وصله” نامیده می شود و همچنین برای تکمیل نرم افزار موجود، افزودن یا ایجاد تغییرات در آن است. دلیل مهم دیگری که وجود دارد، نقص های امنیتی است. گاهی اوقات نرم‌افزار می‌تواند آسیب ‌پذیری‌هایی داشته باشد که به کاربرانی که قصد تخریب دارند امکان دسترسی به برنامه مورد نظر را می‌دهد، معمولاً آن ها به قصد فعالیت غیر اخلاقی برای ورود به دستگاه یا شبکه، به سیستم نفوذ می کنند. بنابراین اگر نقص امنیتی در نرم افزار کشف شود، سازندگان به سرعت برای انتشار یک بروزرسانی برای خلاص شدن از شر آن ها تلاش می کنند.

چه زمانی باید سیستم عامل را در DVR یا NVR به روز کنید؟

خوب، به طور کلی، توصیه می کنیم به جز برای ۳ مورد، به دنبال بروزرسانی سیستم عامل در ضبط کننده خود نباشید. اولین مورد زمانی است که یک بروزرسانی عمومی از سازنده وجود دارد. هنگامی که از گزینه “جستجو برای بروزرسانی” در صفحات تعمیر و نگهداری یا تنظیمات ضبط کننده خود استفاده می کنید، این موارد در دسترس ظاهر می شوند. گاهی اوقات این کار به صورت خودکار بوده و گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید به صورت دستی جستجو کنید. در هر صورت، اگر آن را نشان داد، برنامه را دانلود کنید زیرا این توصیه سازنده برای اصلاح نقص‌های مهم، رفع اشکال یا فعال کردن یک ویژگی مهم است.

سایر موارد :

یکی دیگر از این موارد این است که گاهی هیچ برنامه قابل مشاهده ای وجود ندارد، در واقع ضبط کننده شما با وجود تمام شدن سایر گزینه های عیب یابی، به صورت عادی کار نکند. به‌علاوه، اگر ضبط‌کننده شما قدیمی‌تر است و دوربین جدیدتری دارید، گاهی اوقات یک بروزرسانی می‌تواند خطاهای ارتباطی ناشی از شکاف در بین قدیمی بودن نرم افزار این دستگاه و دوربین را از بین ببرد.

نتیجه گیری :

 به صورت کلی ما همیشه از شما می‌خواهیم که برای ارزیابی با پشتیبانی فنی تماس بگیرید، زیرا وقتی هیچ بروزرسانی عمومی منتشر نشده است، نمایندگان ما باید به صورت مستقیم نرم‌افزار را از سازنده درخواست کنند. چرا که آنها اغلب در پشت صحنه برنامه های برای جلوگیری از مشکلات احتمالی دارند، که به صورت عمومی منتشر نمی‌شوند و برای آزمایش داخلی هستند. بروزرسانی کردن سیستم عامل همیشه توصیه نمی شود، زیرا در واقع می تواند با خارج کردن دستگاه از سازگاری با سایر دستگاه های متصل، مشکل ایجاد کند و در نتیجه باعث دردسرهای بیشتر شود.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com