اشتباهات متداول درهنگام پیکربندی DVR توسط افراد

مرکز کنترل دوربین‌های مداربسته یا همان DVR  یا NVR  به‌عنوان قلب تپنده برای سامانه نظارت تصویری به شمار می‌آیند. انتخاب یک دستگاه و محصول همگون با دوربین‌ها که متناسب با نیازتان باشد می‌تواند مزایای بسیاری را برای شما فراهم نماید و برعکس آن نیز صادق است اگر محصول مناسبی را انتخاب ننمایید، دوربین‌های شما با مرکز کنترل ارتباط برقرار نمی‌نمایند و سامانه نظارت تصویری برای شما بدون کاربرد خواهد شد.

اگر شما خواهان خرید سامانه نظارت تصویری به همراه دوربین‌های آن هستید و نیاز است که DVR  یا NVR  را به همراه آن داشته باشید باید پارامترهای متعددی را در نظر بگیرید.

نصب دوربین‌های نظارت تصویری و در نظرگیری امکانات آن در کنار بررسی نیازهای امنیتی شما می‌تواند بالاترین سطح امنیتی را برای شما به ارمغان آورد. برخی از زمان‌ها بعضی از افراد خودشان تمایل به نصب سامانه نظارت تصویری دارند و می‌خواهند پیکربندی DVR  یا NVR  را انجام دهند. اشتباهات متداولی در این زمینه وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

بودجه کلی :

در گام اول باید بودجه خود را، متناسب با نیاز خود تأمین نمایید. در هنگام خرید یک سامانه نظارت تصویری باید مشخصات فنی دستگاه‌ها را با دقت بررسی نمایید. مطمئناً دستگاهی که دویست دلار است دارای مزایا و پارامترهای پیشرفته‌تر از دستگاهی است که فقط پنجاه دلار قیمت دارد.

در گام بعد نیاز است که مشخصه‌های دستگاه‌های مدیریت تصاویر DVR و NVR را کاملاً آنالیز نمایید.

به خاطر داشته باشید که دستگاه‌ها و سامانه‌های ارزان‌قیمتی در بازار نظارت تصویری وجود دارد که حتی نمی‌توانند حداقل نیازها نظیر حساسیت به حرکت را پوشش دهند. برای به حداکثر رسیدن اثربخشی و کارایی سامانه نظارت تصویری باید با مزایای پیشرفته هر دستگاه آشنا گردید. با در نظر گرفتن پارامترهای پیشرفته و خرید این نوع محصولات، کارایی سیستم نظارت تصویری شما بهینه خواهد شد.

محل قرارگیری دوربین :

برای آنکه بتوان اثربخشی سامانه نظارت تصویری را بهینه تر نمود،  نیاز است که محل قرار گیری دوربین تجزیه و تحلیل گردد و برای این مورد نیاز است به پرسش‌های زیر پاسخ داده شود :

  • میزان تغییر نور در شبانه روز در محدوده مقابل دوربین چقدر است ؟
  • تغییرات نوری در منطقه مذکور در شب به چه میزان است ؟
  • خواهان مانیتور و نظارت بر چه چیزی هستیم ؟
  • میزان تحرک و رفت و آمد در این منطقه چقدر است ؟
  • چقدر نقطه کور در منطقه مقابل دوربین دارید؟
  • کدام لنز برای این منطقه مناسب تر است ؟
  • آیا نیاز است که چند دوربین را برای پوشش نظارتی کامل در این منطقه در نظر بگیرید ؟
  • برای نظارت بهینه در این منطقه نیاز به نظارت مستقیم دارید و یا میتوانید با یک نظارت کلی نیاز خود را مرتفع سازید .

انتخاب بهترین دوربین مداربسته :

در هنگام نصب دوربین، شناسایی نیاز خود و اهداف موردنظر جزء مهم‌ترین پارامترها می‌باشد. اگر در یک دوربین خواهان پلاک خوان هستید بخش وسیعی از تصویر باید پلاک را پوشش دهد و به‌ بیان‌دیگر تصاویری که وسعت بالایی را پوشش می‌دهند و دید وسیع دارد نمی‌توانند جزئیات را برای شما فراهم نمایند. صد البته رابطه و تناسبی بین رزولوشن تصویر و نوع نیاز وجود دارد که برای شناسایی یا احراز هویت تعداد پیکسل‌های سوژه مورد نظر را در تصویر اندازه‌گیری نمایید. در استانداردها و مقررات برای احراز هویت و یا تشخیص قوانینی وضع‌شده است که در مقالات بعدی به آن اشاره می‌کنیم. یکی دیگر از نیازها تشخیص چهره است که برای نصب دوربین در مبادی ورودی باید دوربین به نحوی نصب گردد تا این نیاز را به‌طور کامل پوشش دهد.

انتخاب لنز مناسب دوربین :

انتخاب لنز دوربین نیاز به آگاهی از برخی مفاهیم اولیه دارد تا با آشنایی با قوانین مقدماتی نور بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید البته به کمک شبیه سازها و جداول این انتخاب برای همگان ساده شده است و دیگر کسی برای انتخاب لنز چالشی ندارد. اما یادتان باشد که بعد از انتخاب محل دوربین گام بعدی تعیین لنز متناسب و متناظر با آن است. برای استفاده از این شبیه سازها یا جداول و یا نرم افزارهای محاسبه کننده لنز نیاز به داشتن دو پارامتر مهم دارید. ۱) فاصله سوژه تا دوربین و ۲) وسعت تصویر.

 با تعیین این دو عدد و وارد کردن آن در محاسبه گر لنز، می توانید لنز مناسب را انتخاب کنید.

دوربین روز/شب و مادون قرمز :

برای آنکه بتوانید در شب تصویر خوب و کاربردی داشته باشید باید روی دوربین، LED های قرمز نصب‌شده باشد و با نصب آن تصویر شفاف در شب فراهم شود. البته برای آنکه دوربین از طیف مادون‌قرمز بتواند استفاده کند نیاز است روی دوربین فیلتر مکانیکی مادون‌قرمز وجود داشته باشد. با آگاهی از این مورد اگر روی یک دوربین اصطلاح Day/Night درج‌شده باشد مفهوم آن را دارد که این دوربین می‌تواند از طیف مادون‌قرمز برای تصویربرداری شب استفاده نماید. ماژول‌های مادون‌قرمز در کنار دوربین از نظر توان روشنایی و میزان پوشش متفاوت هستند و برای آنکه شما انتخاب مناسبی داشته باشید باید از کارشناسان مربوطه سؤال کنید که این بخش تا چند متر را می‌تواند روشن نماید.

دوربین‌هایی که ماژول مادون‌قرمز روی آن تعبیه‌شده در تاریکی مطلق می‌توانند تصویربرداری نمایند. شرکت‌های مختلف درزمینه تصویربرداری در نور کم فناوری‌های نوین عرضه کرده‌اند. برای انتخاب خوب و مناسب شما می‌توانید با کارشناسان ما در تماس  باشید .

انتخاب دوربین باسیم / بدون سیم :

امروزه با پیشرفت فناوری شبکه امکان استفاده از دوربین‌های بدون سیم فراهم‌شده است، در سامانه های قدیمی آنالوگ نیاز به پیاده‌سازی بستر کاملاً اجباری بود اما امروزه می‌توان از دوربین‌های بیسیم نیز استفاده نمود. برخی از شرکت‌های تولیدکننده،  دوربین بی‌سیم را نیز عرضه نموده‌اند.

دوربین‌های امنیتی بی‌سیم با اتصال به اینترنت می‌تواند تصاویر را از راه دور برایتان نمایش دهند و شما قادر به مانیتورینگ قلمرو خود از طریق موبایل باشید. شبکه‌های نظارت تصویری اغلب به‌صورت کابلی پیکربندی می‌شوند اما گاهی نیاز به استفاده کردن از دوربین‌های بی‌سیم وجود دارد. پیاده‌سازی دوربین‌های بی‌سیم نیاز به شبکه بی‌سیم نیز دارد که ‌این عامل سبب اضافه شدن هزینه‌های سربار پروژه می‌شود.

کیفیت تصویر :

بعد از انتخاب لنز، نوع دوربین و رزولوشن،  شما باید پارامتر نسبت سیگنال به نویز دوربین را از کاتالوگ پیدا کنید. نسبت سیگنال به نویز یا SNR مفهومی است که کیفیت تصویر را مشخص می‌کند و هر چه این عدد بزرگ‌تر باشد کیفیت بالاتری خواهید داشت. تفاوت کیفیت بالای تصویر و کیفیت بالای رزولوشن در این است که کیفیت بالای تصویر جزئیات شفاف‌تر و بدون نویز را فراهم می‌کند و انتقال سیگنال سبب تضعیف سیگنال نخواهد شد.

تعداد فریم بر ثانیه :

بسیاری از شرکت‌های سازنده تجهیزات امنیتی خواهان ذخیره‌سازی و ارسال تصاویر با بالاترین نرخ فریم هستند. اما نرخ فریم بالا سبب می‌شود میزان ذخیره‌سازی نیز افزایش یابد و یا نیاز به پهنای باند بیشتری داشته باشید. طراحان در بسیاری مناطق از ارسال فریم بالا اجتناب می‌کنند تا فضای ذخیره‌سازی کمتری را اشغال نمایند و هزینه پروژه را مضاف ننمایند. بودجه شما و نیازتان عوامل مهمی هستند که پیکربندی نرخ فریم را تعیین می‌نمایند.

اگر خواهان اطلاعات بیشتری هستید همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید و نیازهای خود را با ایشان در میان بگذارید تا این افراد بهترین انتخاب را به شما پیشنهاد دهند.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com