اصطلاحات مهم دوربین مداربسته

ما هر روزه اصطلاحات مهم زیادی در مورد دوربین مداربسته در تمام فیلدهای امنیتی استفاده می‌کنیم. امروز ما می‌خواهیم تعداد زیادی از آن ها را بررسی کنیم.
اولین و مهمترین اصطلاح دوربین مداربسته ما امنیت است.

امنیت چیست؟

عمل بکارگیری اقدامات خاص با هدف دستیابی به احساس در امان ماندن است.

اصطلاحات دوربین مداربسته

امنیت یک احساس در امان ماندن از تاثیرات منفی و آسیب از محیط اطراف و چیزهایی که به ما تعلق دارد، افرادی که به آنها اهمیت می‌دهیم و یا رفاهی که خود ما داریم است. کارهای بسیاری است که ما میتوانیم برای افزایش امنیت خود انجام دهیم و احساس امنیت بیشتری بکنیم.

سخت افزار امنیتی دوربین مداربسته :

سخت افزار امنیت، یکی از اصطلاحات دوربین مداربسته است.

سخت افزار امنیتی نام دسته ای است از وسایل، سیستم ها و مولفه هایی، که تکنولوژی های متفاوتی استفاده می‌کنند و به ما کمک می‌کنند که به سطح امنیت خواسته شده برسیم.

دوربین مداربسته مدت زیادی است که وجود دارد! و برای سالهای متمادی از فناوری های آنالوگ استفاده میکرد، اما در عصر امروز، ما از دوربین مدار بسته ی دیجیتال مبتنی بر کابل کواکسیال یا IP استفاده می کنیم.

امروزه درمراکز صنعتی و اداری جهت نظارت بر محیط فیزیکی و نظارت بر کار کارکنان یا کـارگران در جـهت کنترل و مدیـریت بهـتر و کارآمـد‌تر بـه وفـور از سیستمهای تـلویزیونی مـداربسته (closed circuit TV)(cctv) استفاده می‌شود. این سیستمها به عنوان سیستمهای کنترل تصویری نیز نامیده می‌شوند. گاهی نیز از این سیستمها با مخفف CCTV (تجهیزات ویدئویی مدار بسته) یاد می‌شود.

نحوه انجام کار دوربین مداربسته به صورت کلی :

اصطلاحات دوربینمداربسته

دوربین مداربسته به طور کلی از مجموعه ای از دوربین های نظارتی تشکیل شده است که از طریق یک شبکه یا کابل کواکسیال به یک ضبط کننده مرکزی متصل می شوند. این دوربین ها فیلم را به طور همزمان ضبط می کنند و آن را به صورت زنده برای کسانی که به سیستم  دسترسی دارند نمایش می دهند. دوربین مدار بسته در درجه اول یک راه حل واکنشی است زیرا هدف اصلی آن ارائه شواهد ویدئویی و یا صوتی ضبط شده از یک رویداد پس از وقوع است.

نقش بازدارندگی دوربین مداربسته :

با این حال، دوربین مدار بسته دارای برخی از عناصر فعال است. به عنوان مثال، آمار نشان می‌دهند که مجرمان در صورت مشاهده یک سیستم دوربین مداربسته در محل، کمتر احتمال دارد فعالیت‌های مخرب را دنبال کنند، که نشان می‌دهد دوربین مدار بسته به عنوان یک عامل بازدارنده موثر است. علاوه بر این، پرسنل امنیتی در محل و از راه دور که فیلم‌های زنده را مشاهده می‌کنند، می‌توانند در نزدیک‌ترین زمان ممکن به رویدادها واکنش نشان دهند تا به طور بالقوه از بروز یک مشکل یا از بدتر شدن آن جلوگیری کنند. این همان چیزی است که ما به آن بازدارنده می گوییم.

اصطلاحات رایج در دوربین مداربسته :

در اینجا برخی از اصطلاحات رایج مربوط به دوربین مداربسته وجود دارد که تا حد زیادی مورد استفاده قرار می گیرند.

DVR : ضبط کننده های ویدئویی دیجیتال، یک دستگاه ضبط که با دوربین های HD روی COAX استفاده می شود.

HD over COAX : کابل COAX قبلاً برای دوربین های آنالوگ بود، اما امروزه از سیگنال دیجیتالی با کیفیت بالا استفاده می کنند که از طریق همان کابل به دستگاه DVR منتقل می شود.

NVR : دوربین‌های IP در اکثر موارد به ضبط‌کننده‌های ویدیوی شبکه متصل می‌شوند، به‌ویژه زمانی که از پیشرفته‌ترین ویژگی خود استفاده می‌کنند. با این حال، امروزه بسیاری از DVR ها هیبریدی هستند و می توانند از دوربین های IP نیز استفاده کنند.

دوربین های تحت شبکه IP : این دوربین ها از فناوری کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری برای انتقال داده های خود از طریق یک کابل اترنت cat5e یا cat6 استفاده می کنند. اغلب با NVR استفاده می شود.

کابل اترنت : عمدتاً در انواع cat5e و Cat6 وجود دارد که برای اتصال دستگاه های شبکه به یک شبکه و انتقال یا ارسال داده استفاده می شود. همچنین می تواند برق را به دوربین های با POE ارسال کند.
POE : توانایی انتقال برق به دستگاهها از طریق کابل اترنت، مدیریت اطلاعات آنها و امکان راه حل تک کابلی را فراهم می کند.

مفهوم بازدارندگی در سیستم های نظارت ویدئویی :

بازدارنده هر اقدام امنیتی است که عمدا یا بعنوان یک نتیجه ی ثانویه باعث می‌شود کسانی که می‌خواهند یک عمل منفی یا معکوس در یک مکان انجام دهند، تجدید نظر کنند، بنابراین از این نوع اقدام منصرف می شوند. رایج ترین نوع آن، سیستم هشدار نظارتی است. دوربین های مداربسته با آلارم کار نمیکند بنابراین ما به شدت توصیه می کنیم در کنار سیستم های دوربین مداربسته شما، یک سیستم هشدار نظارتی را نیز نصب و استفاده کنید. ما همچنین یک دوربین مداربسته فعال داریم که از سیگنال هشدار تعبیه شده استفاده می کند و روی یک سیم برقی چشمک می زند تا افراد را منصرف کند.

مفهوم کنترل دسترسی در سیستم نظارت ویدئویی :

کنترل دسترسی یک راه حل امنیتی بسیار فعال است. کنترل دسترسی، دقیقاً مانند دوربین مدار بسته سیستمی از اجزاء است. با کنترل دسترسی، چندین نوع دستگاه قفل الکترونیکی در نقاط مختلف ورودی/خروجی در سراسر یک مرکز نصب می‌شوند. اینها به یک ایستگاه کنترل مرکزی گره خورده اند. سپس این ایستگاه به مجموعه‌ای از خواننده‌ها نیز متصل می‌شود که به کسانی که دارای اعتبارنامه و یا کلیدی مناسب هستند اجازه ی ورود و خروج در بازه ی زمانی تعیین شده توسط اپراتور را میدهند. این یک عمل پیشگرانه است زیرا به افرادی که دارای اجازه نیستند امکان دسترسی به سیستم را نمیدهد.

نتیجه گیری :

یکی از مقرون‌به‌صرفه ترین روش‌ها برای تامین امنیت در محیط کار یا خانه استفاده از دوربین‌های مدار بسته یا سیستم‌های نظارت تصویری است. این تجهیزات تا حد زیادی جایگزین محافظ‌های امنیتی گران‌قیمت شده‌اند. ما در این مقاله سعی کردیم با برخی از اصطلاحات رایج دوربین مداربسته و مفهوم آن ها برای شما صحبت کنیم تا بتوانید سیستم مورد نیاز خود را با اطلاعات بالاتری تهیه نمایید. چنانچه در این مورد نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر دارید همکاران ما درکنار شما هستند که به بهترین نحو ممکن پاسخگوی سوالات شما باشند.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com