انتخاب دوربین مداربسته برای اداره ها

برای انتخاب دوربین مداربسته  برای اداره ها لازم است که اطلاعات مناسب درباره سیستم‌های جدید و فناوری‌های نوین جمع‌آوری گردد و از سویی دیگر باید نیازها کاملاً سنجیده شود.سیستم‌های امنیتی و نظارت تصویری همواره مبتنی بر دانش‌های نوین بوده و با پیشرفت علم این صنعت نیز پیشرفت حیرت‌انگیزی داشته است. با بررسی نیازها و تکنولوژی‌های موجود می‌توان راهکار ارزشمندی را برای اصناف مختلف ایجاد نمود. همواره باید این نکته را مدنظر قرار داد که پیشرفت‌های جدید از یک سو و از سویی دیگر تولید و عرضه محصولات نوین می‌تواند راهکارهای جدیدتری را نیز عرضه نماید.

اما مسئله اساسی این است که در هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب سامانه مناسب در هر زمان، نیاز است فناوری‌های مربوط به آن زمان کاملاً بررسی شود.

 بسیاری از کسب و کارهای موفق، اهمیت حفظ امنیت و ایمنی را در قلمرو کسب‌وکار می‌شناسند و برای آن ارزش فوق‌العاده‌ای قائل‌اند. این نکته را مد نظر قرار دهید که در صورت نیاز به دوربین مداربسته برای اداره ها باید قبل از خرید کلیه خصایص و قابلیت‌های دوربین‌ها بررسی‌شده و پیاده‌سازی گردد.

دوربین مداربسته برای اداره ها و کسب‌وکارهای کوچک که امور اداری در آن جریان است نیاز به سامانه نظارت تصویری خاص خود دارد، انتخاب دوربین مداربسته برای اداره ها می‌تواند سبب بهبود عملکرد آن شود. امروزه سیستم‌های مدرن و جدیدی عرضه‌شده است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای امنیتی در این کسب‌وکارها باشد.

هنگام طراحی سیستم‌های امنیتی شناخت تفاوت بین دستگاه‌ها و سیستم‌ها می‌تواند شما را به رسیدن به هدفتان کمک نماید. انتخاب یک ابزار مناسب برای سیستم‌های امنیتی می‌تواند مهم‌ترین تصمیمی باشد که شما در طراحی یک سیستم امن در نظر دارید. برای بحث مانیتورینگ و سیستم‌های نظارت تصویری شناخت گزینه‌های موجود و بررسی کلیه محصولات عرضه شده در بازار سبب می‌شود که انتخاب هوشمندانه‌ای را در طراحی پیاده سازی نمایید.

مقاله زیر راهکارهای مختلفی را که برای امن سازی محیط اداری نیاز دارید، تشریح می‌نماید اما باید بدانید که کارشناسان ما همواره راهکار را بر اساس نیاز شما سفارشی‌سازی می‌نمایند. بدین منظور به شما توصیه می‌کنیم در صورت نیاز به دوربین مداربسته برای اداره ها با ما تماس حاصل فرمایید.

چگونه بهترین دوربین مداربسته برای اداره ها را انتخاب نماییم ؟

با توجه به گسترش دانش و علم و نوآوری‌های متعددی که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد، سامانه‌های امنیتی و سیستم‌های نظارت تصویری همواره در حال گسترش و به‌روزرسانی هستند. در بازار سیستم‌های نظارت تصویری مدرن دوربین‌های باسیم و دوربین‌های بی‌سیم برای بخش سیستم‌های نظارت تصویری عرضه‌شده است. هر دو نوع دوربین باسیم و بی‌سیم دارای محدودیت‌ها و مزایای منحصربه‌فرد خود هستند که در طراحی سیستم نظارت تصویری برای یک سازمان نیاز است که هر مزایا و معایب زیر ذره‌بین برده شود.

یکی از مهمترین فضاهایی که باید توسط دوربین های با کیفیت پوشش داده شود درب های ورودی و خروجی افراد به مراکز تجاری می باشد. استفاده از دوربین های هوشمند که امکان تشخیص و شناسایی چهره مشتریان و افراد دیگر را دارند می توانند خیلی کمک کننده باشد و اپراتور ها می توانند از این تصاویر برای شناسایی افراد مشکوک استفاده کنند.

در سال‌های اخیر استفاده از دوربین‌های نظارت تصویری بی‌سیم مورد استقبال گسترده قرارگرفته است. علت اصلی که این دوربین‌ها مورد استقبال قرارگرفته است، این است که دوربین‌های امنیتی بی‌سیم تحت شبکه به‌راحتی می‌توانند نصب و راه‌اندازی گردند.

تغییر مکان یک دوربین مداربسته بی‌سیم در هر زمان و در هر مکان به‌راحتی قابل انجام است. از آنجاکه این دوربین‌ها حجم کوچک نیز دارند در مکان‌های کوچک قابل‌نصب و بهره‌برداری است.

منازل و اداره‌های بزرگ‌تر می‌توانند از دوربین های باسیم استفاده نمایند که این دوربین‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. دوربین‌های باسیم به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم به دستگاه ذخیره‌ساز متصل می‌شوند. در دوربین‌های تحت شبکه دوربین به نزدیک‌ترین سوییچ وصل می‌شود و در سیستم‌های آنالوگ دوربین توسط کابل کواکسیال مستقیماً به دستگاه ذخیره‌ساز متصل می‌گردد.

همان‌طور که گفته شد دوربین‌های تحت شبکه نیاز به ادوات و تجهیزات خاص خود دارند و برای فراهم‌سازی تصویر به دستگاه‌های تحت شبکه متصل می‌شوند. دوربین‌های تحت شبکه تصاویر را دیجیتالی تولید می‌کنند و در کابل‌ها ارسال می‌نمایند.

برخی از کارشناسان استفاده از دوربین‌های بی‌سیم را توصیه می‌نمایند اما یک نکته مهم این است که وجود دستگاه‌های مسدود ساز امواج رادیویی می‌تواند مانع رسیدن سیگنال دوربین به دستگاه شود.

چه چیزهایی را باید در دوربین مداربسته برای اداره ها مد نظر قرار داد؟

شما برای انتخاب دوربین مداربسته برای اداره ها علاوه بر انتخاب بین دوربین باسیم و بی‌سیم، نیاز است بر اساس شرایط محیطی و فاکتورهای متعددی که در اداره وجود دارد، جزئیات دیگری را نیز آنالیز کنید.

بیشترین مواردی که در دوربین مداربسته برای اداره ها در نظر می‌گیرند دارای ویژگی‌های مشترکی است. بنابراین در گام اول باید درک روشنی از نیازهای امنیتی کسب و کار خود داشته باشید. هنگامی‌که نیازها و ویژگی‌های محیط کار خود را شناسایی کردید، می‌توانید گام بعدی برای انتخاب دوربین را بردارید. همواره بر اساس اشتراکات محیط‌های مختلف گزینه‌های متعددی برای شما وجود دارد.

یک روش مناسب برای شروع کار شناسایی آسیب‌پذیری اداره و کسب‌وکار است و در گام بعد باید با کارمندان خود مشاوره کنید. اما گزینه بهتر مشاوره با کارشناس مجرب و خبره است. کارشناسان ما با توجه به سوابق و پروژه های متعددی که انجام داده‌اند بهترین راهکار را برای شما فراهم خواهند نمود.

ملاحظات مهم برای دوربین مداربسته برای اداره ها :

در گام نخست باید تعداد دوربین مداربسته برای اداره ها و سازمان ها را مشخص نمایید. مشخص کردن تعداد دوربین‌ها به فاکتورها و عوامل متعددی بستگی دارد و این عوامل را شما باید برای بهینه‌سازی سیستم نظارت تصویری مشخص کنید.

برخی از این عوامل عبارت‌اند از: چیدمان دفتر، ورودی‌ها و خروجی‌ها، محدوده‌های ممنوعه و مرز و محدوده محل کسب‌وکار. تعداد محل‌های مهم برای نصب دوربین‌های امنیتی برای حفظ ایمنی و امنیت در دفتر نیز نیاز به آنالیز و محسابه دارد.

به‌طور مثال قرار دادن دوربین در یک منطقه استراتژیک به شما کمک می‌کند که امنیت آن منطقه را ارتقا داده و بتونید محدوده وسیعی را مانیتور نمایید. وسعت زاویه دید دوربین‌ها سبب کاهش تعداد دوربین‌ها خواهد شد و به شما کمک می‌کند که بر یک منطقه بسیار بزرگ نظارت داشته باشید.

انتخاب دوربین مداربسته آنالوگ یا تحت شبکه :

سیستم‌های نظارت تصویری امروزه به دو بخش آنالوگ و تحت شبکه تقسیم‌بندی می‌شوند. ازآنجاکه راهکارهای دوربین‌های مداربسته تحت شبکه مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان می آورد، بسیاری از کاربران استفاده از دوربین‌های مداربسته را ترجیح می‌دهند. دوربین‌های مداربسته تحت شبکه مزایای زیادی را به نسبت دوربین‌های آنالوگ قدیمی عرضه می‌نماید.

دوربین‌های تحت شبکه تصویری با رزولوشن بالا فراهم می‌کنند. هر چه رزولوشن تصویر بالاتر رود، شما قادر خواهید بود که جزئیات تصویر را بهینه‌تر مشاهده نمایید. به این نکته توجه کنید که دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه گران‌تر از دوربین‌های آنالوگ هستند. یک تفاوت مهم بین دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه این است که دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه تصویر را در داخل شبکه ارسال می‌کنند اما دوربین‌های آنالوگ یک ارتباط مستقیم بین دوربین و دستگاه برقرار است.

در دوربین‌های مداربسته تحت شبکه، هر دستگاه یک آدرس IP مختص خود دارد و هر دوربین مداربسته تحت شبکه نیاز به تنظیم یک آدرس یکتا و منحصربه‌فرد برای خود دارد. نکته دیگری که باید مدر نظر قرار دهید دوربین‌های مداربسته تحت شبکه پهنای باد زیادی را از فضای شبکه اشغال می‌نمایند و ممکن است که در کار کاربران خلل وارد شود.

 برای جلوگیری از این تداخل از مکانیزم‌های متعددی در دوربین‌ها استفاده شده است که یکی از این مکانیزم ها کنترل کیفیت تصاویر است. در این روش دوربین برای جلوگیری از اشغال پهنای باند بین کیفیت تصویر و نیر ارسال، تعادلی را ایجاد خواهد نمود.

مانیتورینگ و دسترسی از راه دور :

در فناوری‌های نوین و شبکه‌های نسل آتی، برخی از دوربین‌ها می‌تواند تصاویر خود را به دستگاه‌های دیگری نظیر تبلت لپ‌تاپ و یا گوشی موبایل ارسال نمایند.

به کمک این روش شما هر روز هفته و در تمام ساعات به دفتر خود اشراف دارید و می تواید فعالیت‌ها و چرخه کار را بررسی نمایید. سیستم‌های نوین‌تر در صورت تشخیص آلارم و یا فعالیت مشکوک، با پایش تصویر هشداری را برای شما ارسال می‌نمایند و شما در آن زمان می‌توانید اقدام به مانیتورینگ این فعالیت کنید.

مشخص کردن فضای ذخیره سازی :

یکی از نیازهای دیگر تجزیه‌ و تحلیل فضای خیره سازی است، شما باید نیاز خود را دقیقاً محاسبه کنید که این کار به کمک کارشناسان ما انجام خواهد شد. به‌طور مثال دوربین‌ها قابلیتی به نام حساس به حرکت دارند، و دوربین در صورت تشخیص حرکت اقدام به ذخیره‌سازی می‌نماید. اگر دوربین‌های شما دائم در حال ذخیره‌سازی تصویر باشند مطمئناً فضای بیشتری را به نسبت حساس به حرکت نیاز دارند.

نتیجه گیری :

باید مطمئن شوید که هر دوربینی که شما انتخاب می‌کنید کلیه نیازهای شما را پوشش می‌دهد و قابلیت‌هایی را که مد نظر دارید را در بر خواهد گرفت. برای آنکه مطمئن شوید که آیا دوربین‌ها نیازهای شما را پوشش می‌دهند و یا خیر، نیاز به مشاوره با یک متخصص امنیت است. متخصصان ما می‌توانند راهکاری بدیع و خوش‌تراش را برای سازمان شما فراهم نمایند.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com