انتخاب بهترین دزدگیر برای اماکن

ایجاد سطح امنیت اماکن امریست بسیار مهم و حساس، که  توسط تجهیزات امنیتی صورت می گیرد ، یکی از مرسوم ترین تجهیزات امنیتی، دستگاه های دزدگیر می باشند . کمپانی ها و شرکت های بسیاری این دستگاه را تولید می کنند که از سطح کیفیت متفاوتی

برخوردار هستند، بنابراین تیم آموزش شرکت ایمن تصویر امرتات

در این مقاله به نحوه ی انتخاب بـهترین دزدگیـر، متناسب با نیاز

های شما به بحث و بررسی می پردازد .

دزدگیر اماکن دستگاهی است که برای جلوگیری از سرقت استفاده می شود. دستگاه های دزدگیر بهترین گزینه برای تامین امنیت محل زندگی یا محل کار در مواقعی که حضور نداریم می باشد.

بهترین دزدگیر برای اماکن

 معمولا دزدگیر ها خصوصیاتی را باید داشته باشند که مهم ترین آن خصوصیات در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت .

پارامتر های مهم در دزدگیرهای اماکن

پایداری کارکرد و عدم خطا در کارکرد

مهم ترین گزینه در انتخاب نوع و برند سیستم دزدگیر، عدم وجود خطا و پایداری در کارکرد می باشد .

دستگاه های دزدگیری که دارای خطای اضافی یا به اصطلاح آژیر خطا می باشند قابل اطمینان نیستند و در موقع سرقت واقعی، به چشم چوپان دروغگو به آن ها نگاه می شود. این خصوصیت مهم ترین خصوصیت دزدگیر اماکن می باشد.

دستگاه دزدگیر اماکن حتی اگر از آپشن های بسیار کمی برخوردار باشد اما قابل اتکا و بدون آژیر خطا کار کند بسیار بهتر از دستگاهی می باشد که دارای آپشن های بسیار زیاد و دارای خطا است.

قابلیت زون بندی و منطقه بندی سنسور ها و چشمی دزدگیر از خصوصیات دیگر اماکن می باشد.

هر چه دستگاه ما در تفکیک منطقه ها برای نصب سنسور ها باز باشد در مواقع آلارم و با عیب یابی بسیار راحت تر می توان به منطقه به روز مشکل دسترسی پیدا  کرد .

 قابلیت زون بندی و یا منطقه بندی

 قابلیت زون بندی و منطقه بندی سنسور ها و چشمی های دزدگیر از دیگر خصوصیات دزدگیر اماکن می باشد.

هر چه دستگاه ما در تفکیک منطقه ها برای نصب سنسور ها باز باشد در مواقع آلارم و یا عیب یابی بسیار راحت تر می توان به منطقه بروز مشکل دسترسی پیدا  نمود.

 

♦  قابلیت نصب سنسور های بی سیم

در مواقعی که به هر دلیلی قابلیت سیم کشی وجود ندارد و یا کارفرما درخواست نصب سیستم به صورت بی سیم را دارد نیاز پیدا می کنیم که سنسور هایی را به سیستم دزدگیر متصل کنیم که این سنسور ها بی سیم باشند . در این شرایط باید دستگاه دزدگیر اماکن قابلیت نصب سنسور های بی سیم را داشته باشد .

♦  قابلیت کنترل از طریق موبایل

با توجه به همه گیر شدن استفاده از موبایل در جوامع بشری ، این قابلیت که دستگاهی را بتوان با موبایل کنترل کرد دور از ذهن به نظر نمی رسد، در حال حاضر دستگاه های دزدگیر اماکنی که تحت برند های معتبر ساخته می شوند همگی قابلیت نصب سیم کارت در تلفن کننده دزدگیر (تلفن کننده دزدگیر کلاسیک ) و هم چنین قابلیت کنترل از طریق نرم افزار موبایل را دارا می باشند .

♦  ضد کپی بودن ریموت

با توجه به کاربرد دستگاه های دزدگیر برای تامین امنیت اماکن می توان گفت که اولین موردی که باید دارای امنیت بالا باشد خود دستگاه دزدگیر می باشد.

اخیرا ریموت های دستگاه های دزدگیر به راحتی حتی با دستگاه های غیر پیشرفته، قابل جعل و کپی می باشند ولی ریموت هایی که به صورت گیگا کد تعریف می شوند به هیچ وجه قابل کپی نیستند.

همیشه از دستگاه دزدگیری استفاده کنید که از ریموت های گیگا کد را پشتیبانی می کند.

♦  قابلیت کنترل پیامکی یا کنترل از طریق خط تلفن

در دستگاه های دزدگیر روش های مختلف برای فعال و غیر فعال کردن سیستم دزدگیر وجود دارد این کار توسط ریموت کنترل (لوازم جانبی دزدگیر کلاسیک) ، کی پد و SMS و تماس تلفنی قابل انجام می باشد .

در مواقعی که ریموت گم می شود و یا شخص ثالثی نیاز به ورود به محل دارد ما می توانیم دستگاه دزدگیر را از طریق  SMS از راه دور فعال کنیم .

نتیجه گیری

 دزدگیر های اماکن یکی از تجهیزات امنیتی می باشند که می توانند تا حد زیادی امنیت محیط را برقرار کنند بخاطر داشته باشید که برای پیاده سازی کامل امنیت محیط دزدگیر به تنهایی کافی نمی باشد و میبایست در کنار دزدگیر سیستم دوربین مداربسته نیز راه اندازی شود.

تهیه شده در دپارتمان آموزش شرکت ایمن تصویر امرتات فعال در زمینه سیستم های حفاظتی و دوربین

مداربسته ، لطفا ما را از پیشنهادات و انتقادات سازنده خود بهره مند سازید . از حمایت شما سپاسگزاریم .

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com