تفاوت جریان AC و DC در دوربین مداربسته

در جریان AC یا جریان متناوب، جریان بار به صورت دوره ای جهت خود را تغییر می دهد. بنابراین، سطح ولتاژ نیز معکوس می شود. جریان متناوب برای انتقال برق به خانه ها، ساختمان های اداری و غیره استفاده می شود.
جریان DC یا مستقیم، ولتاژ یا جریان ثابتی را فراهم می کند. جریان DC را می توان به چند روش تولید کرد.
♦ تبدیل AC به DC با استفاده از یکسوساز
♦ جریان DC  که توسط باتری تولید می شود
♦ استفاده از یک جابجا گر

تفاوت-جریان-AC-و-DC-در-دوربین-مداربسته

چرا در دوربین های مداربسته از جریان DC به جای جریان AC استفاده می کنند؟

هر مدار شامل ترانزیستورها نیاز به بایاس DC دارد.

یعنی یک ولتاژ DC مثبت به پایه ترانزیستورها اعمال می شود تا آن ها به درستی کار کنند.

ترانزیستورها بخش اصلی یک برد مدار هستند که سپس در پردازش اطلاعات در انتقال سیگنال استفاده می شود.

جریان متناوب (AC) و جریان مستقیم (DC) دو نوعِ متفاوت از عبور جریان الکتریسیته یا شار الکتریکی در مدار هستند.

ولتاژ چیست ؟ 

تفاوت-جریان-AC-و-DC-در-دوربین-مداربسته

ولتاژ فشاری است که الکترون ها را از یک رسانای الکتریکی عبور می دهد. برای مثال، اگر یک دوربین مداربسته برای کار کردن به ۳۵۰ میلی آمپر برق نیاز داشته باشد، ۱۲ ولت فشاری است که به جریان برق برای حرکت از منبع تغذیه به دوربین کمک می کند. برق DC دارای ولتاژ ثابت است و برعکس جریان AC تغییر نمی کند.

جریان چیست ؟

جریان یک بار الکتریکی است که در یک مدار الکتریکی جریان می یابد. جریان بر حسب آمپر (A) اندازه گیری می شود و اکثر دوربین های مداربسته به کمتر از ۰.۵ آمپر یا ۵۰۰ میلی آمپر نیاز دارند. در جریان مستقیم ولتاژ و جریان و شاخصه ها ثابت هستند ولی در جریان AC یا متناوب شاخصه ها و پارامترها دائما تغییر می کنند.

چرا باید جریان نصب دوربین مداربسته را یاد بگیرم؟

اگر یک پک دوربین مداربسته آماده تهیه کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که دوربین ها، منابع تغذیه و کابل های مناسب به شما داده شده است. اما اگر تصمیم بگیرید این کار را به عنوان یک شغل در نظر بگیرید، ممکن است با شرایطی مواجه شوید که مشتریان به دنبال راه حل مناسب هستند. در این حالت، شما باید از رتبه فعلی دوربین های خود اطلاع داشته باشید تا بتوانید منبع تغذیه و کابل صحیح را محاسبه کنید.

استفاده از جریان ۲۴ ولتی AC در دوربین های PTZ :

ما به طور گسترده می بینیم که دوربین های PTZ در پروژه های دوربین مداربسته بزرگ نصب می شوند، جایی که ممکن است مجبور شوید کابل را برای مسافت طولانی قبل از رسیدن به دوربین اجرا کنید. جریان AC در دراز مدت نسبت به جریان DC ارجحیت دارد و این به این دلیل است که AC تحمل ولتاژ بهتری نسبت به DC دارد. تحمل ولتاژ DC مثبت یا منفی ۱۰٪ است، در حالی که تحمل AC مثبت یا منفی ۲۰٪ است. اکثر دوربین های PTZ مجهز به موتور هستند، بنابراین نسبت به یک دوربین استاتیک معمولی به وات بیشتری نیاز دارند.

نتیجه گیری :

همان طور که گفتیم برق شهری از جریان AC استفاده می کند که ما برای تبدیل آن به جریان مستقیم به آداپتور نیاز داریم. وظیفه اصلی منبع تغذیه دوربین مداربسته، تغییر ولتاژ برق شهری از ۲۲۰ ولت به ولتاژ مناسب برای دوربین های مداربسته که معمولا ۱۲ ولت است. این منابع همچنین شکل جریان را از حالت متناوب یا AC به فرم مستقیم یا DC در می آورند که برای دوربین ها مناسب است. منابع تغذیه دوربین باید بتوانند توان کافی برای تعداد دوربین هایی که می خواهند از طریق آن تغذیه شوند را تامین کنند. چنانچه اگر باز هم در این زمینه سوالاتی داشتید کافیست با کارشناسان ما مطرح نمایید.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com