دوربین مداربسته Wifi یا بی سیم چیست؟

امروزه تـکنولـوژی بی سیم (Wireless) بـسیار شـایع گـشته و این محبوبیت به دلیل آسان بودن استفاده از آن و عدم نیاز به سیم کشی می باشد .

تکنولوژی بی سیم در دوربین های مداربسته نیز ورود کرده و دوربین های مداربستـه ی بـی سیم با نـصب آسان روانه ی بازار گردیـده اند  . در این مـقاله به بحث و بررسی تـکنولوژی دوربـین های مـداربـسته بی سیم خواهیم پرداخت .

دوربین مداربسته بی سیم

دوربـین های مداربسته بی سیم از طریق یک فرستنده ی رادیـویی سیگنال های صوت و تصویر را به یک گیرنده رادیویی مخابره می کنند . دوربـین های مداربسته ی بی سیم اکثرا دارای یک سیستم برای منبع تغذیه و تامین برق دوربین هستند و بی سیم بودن بیشتر مربوط به ارسال تصاویر و صوت می باشد ، البته به خاطر داشته باشید دوربین های مداربسته بی سیمی هم وجود دارند که با انرژی باتری کار میکنند.

دوربین های مداربسته ی بی سیم به جهت نصب آسان و همچنین قیمت پایین در بین مصرف کنندگان از محبوبیت بالایی برخوردارند . زیرا مصرف کنندگان را از کابل کشی فارغ می سازد .

دوربین های مداربسته بی سیم راه حل مناسب برای پـروژه های کوچک ، کنترل اتاق کودک و … محسوب می شوند و دلیل این امر نیز نصب آسان و قیمت پایین این دوربین ها می باشد .

مزایا

دوربین های مدار بسته می توانند در مکان هایی که قبلا برای نصب دوربین های مداربسته سیمی ، شرایط سیم کشی نداشتند ، نـصب شود.

علاوه بر سهولت استفاده ، دوربین های مداربسته بی سیم به کاربران اجازه می دهد با اینترنت بی سیم (wifi) بر انتقال تصویر یکپارچه بپردازند .

دوربین های مداربسته خانگی

دوربین های مداربسته ی بی سیم به دلیل ارزان بودن ، یک روش پر طرفدار برای کسانی که می خواهند برای خانه یا محل کارشان ( محیط های کوچک ) اقدام به تهیه ی سیستم نظارت تصویری کنند ، محسوب می شود ، از آنجایی که این دوربین ها نیاز به سیم کشی ندارند برای آپارتمان ها ایده آل هستند ، زیرا برای اجرای پروژه برای مستاجران اجازه ی صاحب خانه در برخی موارد امری دشوار بود .

Baby Cam – دوربین نوزاد

برای کنترل اتاق نوزاد یا کودک می توان از دوربین های مداربسته بی سیم استفاده کرد . کافیست دوربین را به منبع تغذیه اش متصل کنید و اپلیکشن مربوطه را در موبایل نصب کنید و تنظیمات آن را انجام دهید .

از این رو می توانید اتاق کودک را در هر جایی نظاره گر باشید .

معایب

در صورتی که دوربین مداربسته بی سیم All in one باشد یعنی هم منبع ذخیره سازی و هم ضبط تصاویر را به عهده داشته باشد  ، در صورتی که دوربین مداربسته به سرقت برود ،  شما تصاویر ضبط شده و کل سیستم خود را از دست خواهید داد .

دوربین مداربسته بی سیم به دلیل بهره بری از تکنولوژی بی سیم می تواند از امنیت کمتری نسبت به دوربین مداربسته ی سیمی برخوردار باشد و توسط مهاجمان هک شود .

نتیجه گیری

در صورتی که می خواهید نصب آسان و ساده ای در سیستم امنیتی داشته باشید می توانید دوربین های بی سیم را انتخاب کنید . توسط دوربین های بی سیم چشم ماهی می توانید با یک دوربین بدون سیم کشی کل فضای یک اتاق را در دسترس داشته باشید یا می توانید توسط یک دوربین گردان بی سیم کنترل از راه دور چرخش ۳۶۰ درجه ی به دور را در اختیار داشته باشید . 

دوربین مداربسته بی سیم

تهیه شده در دپارتمان آموزش شرکت ایمن تصویر امرتات فعال در زمینه سیستم های حفاظتی و دوربین

مداربسته ، لطفا ما را از پیشنهادات و انتقادات سازنده خود بهره مند سازید . از حمایت شما سپاسگزاریم .

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com