دوربین مداربسته وری فوکال موتوری

امروز می خواهیم در مورد دوربین مداربسته وری فوکال صحبت کنیم، اینکه چه چیزی آن را بسیار عالی می کند و وجه تمایز آن با دیگر دوربین ها در چیست!

یکی از انواع فناوری‌ها، Acces Control است که به کاربر اجازه می‌دهد “کنترل” کند که چه کسی به بخش‌های مختلف ساختمان دسترسی دارد.

این کار با یک سری از خواننده ها، پین پدها، کارت های کلید، بردها و کامپیوترهای نصب شده انجام می شود.

دوربین مداربسته وری فوکال

بنابراین، دوربین مدار بسته مخفف تلویزیون مدار بسته است و راهی برای گفتن این است که هر فیلم ضبط شده به صورت خصوصی فقط در داخل سیستم ضبط و برای کسانی که به آن دسترسی دارند مخابره می شود. برخلاف تلویزیون سنتی که به صورت عمومی پخش می شود. دوربین مداربسته اساساً روش دیگری برای توصیف “فیلم امنیتی” است زیرا فقط برای افراد خاصی در نظر گرفته شده است. این بدان معناست که دوربین مدار بسته یک اصطلاح قابل تعویض برای دوربین های امنیتی در دنیای امروز است.

دوربین مداربسته وری فوکال مبتنی بر کابل کواکس :

دوربین مداربسته دارای دو نوع فناوری اصلی است که توسط آن افراد فیلم دوربین های خود را ارسال و ضبط می کنند. این فناوری ها یا IP/Network یا Coax/Analog هستند.

هر دو فناوری بسیار قابل اجرا هستند و جایگاه و هدف خود را در دنیای دوربین مداربسته امروزی دارند. اغلب این تصور اشتباه وجود دارد که به دلیل جدیدتر بودن دوربین های IP/Network، دوربین های مبتنی بر کابل کواکسیال اکنون منسوخ شده است و باید آن را ارتقا دهید. این موضوع به این خاطر است که برخی از ویژگی‌های بسیار پیشرفته فقط در دوربین‌های شبکه وجود دارد. 

بنابراین بسیاری از کاربران این تصور را دارند که افسانه منسوخ بودن کواکس واقعیت دارد ولی واقعیت این است که کواکس می‌تواند از ویژگی‌های عالی مانند دوربین مداربسته وری فوکال موتوری (زوم موتوری) نیز استفاده کند.

چرا دوربین مداربسته وری فوکال :

دوربین مداربسته وری فوکال موتوری

فناوری‌های COAX برای مدت طولانی‌تری وجود داشته‌اند، و بنابراین بسیاری از تاسیسات موجود کابل کواکسی را از قبل از زیرساخت عبور داده اند. دوربین ها فیلم های خود را با کابل به ایستگاه مرکزی ضبط می فرستند که برای دوربین های کواکسی کابل COAX است. اگر این کابل هنوز دست نخورده باشد، کاملاً می‌تواند با سیستم‌های کواکسی با وضوح بالا و ویژگی‌های عالی مدرن استفاده شود. این بدان معناست که اگر می‌خواهید دوربین‌های ۷۲۰p  و DVR قدیمی خود را به یک سیستم جدید ۴k ارتقا دهید، می‌توانید این کار را بدون تغییر کل نصب انجام دهید. در واقع، دوربین های متحرک ما برای سیستم های COAX حتی می توانند از COC یا کنترل روی کواکس برای اتصال، راه اندازی و استفاده آسان با ویژگی دوربین مداربسته وری فوکال یعنی زوم موتوری استفاده کنند.

اما زوم موتوری چیست ؟

دو نوع گزینه زوم در بیشتر موارد وجود دارد. اولی یک زوم دیجیتال است و تقریباً هر ضبط کننده ای این گزینه را دارد. با زوم دیجیتال، هر فید دوربین را می توان با برش دادن یک عکس بزرگنمایی کرد. سپس این بخش برش خورده کشیده می‌شود و در نتیجه نگاهی بسیار نزدیک ‌تر اما بسیار محوتر و با کیفیت پایین‌تر به بخشی که می‌خواهید بهبود دهید، می‌شود در حالی که در دوربین مداربسته وری فوکال اینگونه نیست. زوم دیجیتال، اگرچه تا حدودی مفید است، اما در واقع بزرگنمایی نیست، و در بالا ذکر شد، در واقع یک برش و کشش است.

زوم اپتیکال :

زوم اپتیکال واقعی همان جایی است که چیزی که میخواهیم ببینیم واقعا در آن قرار دارد. زوم اپتیکال به این معنی است که لنز دوربین متغیر است و می توان آن را برای فوکوس و زوم تنظیم کرد. با زوم اپتیکال، دوربین در واقع با دقت بیشتری به یک ناحیه معین نگاه می‌کند و نه فقط بخش برش خورده تصویر را به صورت دیجیتالی کشیده می کند. این بدان معناست که زوم اپتیکال، یک میدان دید با کیفیت کامل تر است، یک نگاه دقیق تر به تصویر. این همان چیزی است که در دوربین مداربسته وری فوکال هم وجود دارد.

خوب، پس زوم موتوری در کجا قرار می گیرد؟

دوربین مداربسته وری فوکال یا زوم موتوری دارای زوم اپتیکال هستند که می توان آن را از طریق یک لنز موتوری با استفاده از ضبط کننده یا یک کنترل کننده خارجی کنترل کرد. معنی آن این است که به جای استفاده از دستان خود برای چرخاندن و تنظیم دستی لنز در خود دوربین، می توانید این کار را از خود ضبط کننده انجام دهید. این بسیار راحت‌تر از نردبان است، چرا که به صورت دستی میتوانید ارتفاع دوربین را تنظیم کنید (که همچنین بسیار ایمن‌تراست).

نتیجه گیری :

 به عبارت ساده تر ، دوربین مداربسته وری فوکال دارای یک لنز است که می تواند در محور افقی حرکت داشته باشد. که به شما کمک می کند لنزها را طوری تنظیم کنید که یک منطقه وسیع تر را به شما نمایش دهد و به گونه ای باشد که با جزئیات بیشتری روی یک منطقه کوچکتر متمرکز شوید. لنزهای واریفوکال در اندازه های مختلف دیافراگم عرضه می شوند. به طور کلی، کوچکترین اندازه دیافراگم لنزهای وریفوکال ۱۲ به ۲.۸ میلی متر و بزرگترین آن ۱۰۰ به ۵ میلی متر است. دیافراگم بزرگتر بدین معنی است که می توانید در جزئیات بیشتر زوم کنید و تصاویر را مشاهده کنید، در حالی که دیافراگم کوچکتر بدان معنی است که می توانید برای مشاهده منطقه وسیع تری، بزرگنمایی داشته باشید. چنانچه در زمینه مشاوره برای تهیه این دوربین ها سوالی داشتید کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com