دوربین مداربسته پلاک خوان

یکی از چالش های مصرف کنندگان دوربین های مداربسته ثبت و ضبط پلاک خودرو ها می باشد.
برای رسیدن به این مهم، موارد مهمی مانند نوع دوربین مداربسته و وضوح تصویر آن، نرم افزار تشخیص و ثبت پلاک و حتی نحوه ی نصب دوربین پلاک خوان می بایست رعایت شود تا پلاک خوانی هم در شب و هم در روز به بهترین شکل انجام شود.
در این مقاله درباره ی موارد فوق به بحث و بررسی خواهیم پرداخت.

دوربین مداربسته پلاک خوان

دوربین های پلاک خوان نیاز بر تخصص دارد و نصب باید توسط کارشناسان فنی حرفه ای نصب و تنظیم شود .
همچنین به دلیل حساس بودن می بایست حتما دوربین مداربسته پلاک خوان از برند معتبر باشد .

توسط دوربین پلاک خوان به راحتی می توان ورود و خروج های یک خودرو به اماکن و همچنین پلاک خودروهای در حال تردد را ثبت و ضبط نمود .

 

انواع دوربین های مداربسته پلاک خوان

آنالوگ :
دوربین های آنالوگ امروزه منسوخ شده اند ولی در زمان گذشته دوربین های پلاک خوان آنالوگ می بایست دارای رزولوشن ۷۲۰TVL به بالا می بود ، همچنین می بایست با زوایای ۷۵ درجه نصب می شدند و دارای لنز ۳۰۶ میلی متر می بودند تا بتوانند پلاک های خودرو ها را تا فاصله ۳ متری تشخیص دهند .
در صورتی که فاصله ی کانونی لنز بالاتر می رفت ، آن گاه تشخیص پلاک نیز با برد بیشتری میسر می شد .
برای مثال با لنز ۱۲ میلی متر و زاویه ۲۵ درجه پلاک خوانی تا ۱۰ متر میسر میشد .

IP :
دوربین های تحت شبکه (IP) به لطف داشتن رزولوشن بالاتر نسبت به دوربین های آنالوگ پلاک خوانی بسیار بهتری دارند . رزولوشن تصویر یکی از مهم ترین گزینه ها در امر پلاک خوانی می باشد . بدیهی است هر چقدر رزولوشن بالا تر باشد پلاک خوانی نیز دقیق تر و بهتر می باشد.

videopark

تاثیر قابلیت WDR در پلاک خوانی :
دوربین های مداربسته پلاک خوان باید دارای تکنولوژی WDR باشند تا بتوانند از طریق این مکانیزم کمک بسیاری در جلوگیری از تاثیرات منفی ضد نور بنمایند .

 

 

 

دوربین های مداربسته ی پلاک خوان در زمان شب و در تاریکی در معرض نور شدید خود رها می باشند و در صورتی که دوربین مداربسته تکنولوژی WDR  را دارا نباشند ، نور شدید خودرو ها باعث می شود تصویر سیاه شود و پلاک خوانی میسر نباشد .

 

 

 

مادون قرمز (IR):
تنظیمات مادون قرمز برای پلاک خوانی بسیار مهم می باشد زیرا اگر نور مادون قرمز کم یا زیاد باشد پلاک خوان نخواهد بود .

 

 

 

نرم افزار :
انتخاب نرم افزار پلاک خوان نیز بسیار مهم است زیرا در صورتی که کد نویسی مناسبی نداشته باشد ، پس از گذشت زمان نرم افزار دچار هنگ می شود .

 

 

 

نصب :
دوربین های مداربسته ی پلاک خوان برای پلاک خوانی دقیق و ۱۰۰ درصدی می بایست زاویه ی دید بسته ای داشته باشند به طوری که در تصویر تنها دو لاین خودرو پوشش داده شود .

 

 

 

چند فریم بر ثانیه :
سرعت شاتر برای ثبت تصاویر یکی دیگر از موارد مهم برای دوربین های پلاک خوان می باشد . البته شایان ذکر است برخی برند ها مانند Videopark تنها با ثبت ۲۵ فریم بر ثانیه قادر بر پلاک خوانی در سطح بسیار بالایی می باشند .

 

 

 

پردازنده :
پردازنده های دوربین مداربسته پلاک خوان با سایر پردازنده ها متفاوت هستند و مخصوص پلاک خوانی می باشند . معروف ترین تولید کننده ی سنسور تصویر نیز شرکت Sony می باشد .

پلاک خوان

نتیجه گیری

برای پلاک خوانی در ۲۴ ساعت شبانه روز عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود که در این مقاله بر اهمیت آن اشاره گردید نحوه ی نصب ، برند ، سنسور ، پردازنده و … از مهم  ترین عوامل پلاک خوانی می باشند .

تهیه شده در دپارتمان آموزش شرکت ایمن تصویر امرتات فعال در زمینه سیستم های حفاظتی و دوربین

مداربسته ، لطفا ما را از پیشنهادات و انتقادات سازنده خود بهره مند سازید . از حمایت شما سپاسگزاریم .

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com