دوربین مداربسته USB چیست ؟

دوربین مداربسته USB هم ارزان هستند و هم نصب آن‌ها آسان است که آنها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای نظارت و امنیت هم در خانه هم در محل کار تبدیل می کند، به ویژه اگر علاقه‌ای به خرید یک سیستم کامل نداشته باشید. دوربین‌های امنیتی USB می توانند از کامپیوتر های شخصی به جای ضبط کننده های ویدئویی دیجیتال یا همان DVR استفاده کنند.
USB مخفف Universal Serial Bus است. این دوربین‌ها برای انتقال تصاویر ویدیویی خود به یک پردازنده یا رایانه شخصی و به یک کابل کواکسیال یا کابل مشابه نیاز دارند. این کار از طریق فیش USB کامپیوترتان انجام می‌شود.

دوربین-مداربسته-USB

دوربین مداربسته USB :

دوربین‌های امنیتی USB دارای یک کارت PCI نیستند که بتوانند بیشتر کارهای پردازشی کامپیوتر را انجام دهند. در عوض، آن ها کاملاً بر قدرت پردازش و ظرفیت ذخیره سازی کامپیوتر متکی هستند. اغلب از نرم‌افزار یا مدارهای COmpression/DECompression به عنوان یک کدک برای کاهش اندازه فایل ویدیوی دیجیتال در حالی که کیفیت ویدیو را حفظ می‌کند، استفاده می‌شود. در یک سیستم USB مبتنی بر PCI، کدها ممکن است به صورت سخت‌افزاری روی کارت به صورت یک تراشه مداری (IC) متصل شوند.

اغلب اوقات دوربین‌های امنیتی USB مستقیماً از رایانه اجرا می‌شوند، بنابراین CODEC معمولاً در نرم‌افزاری برنامه‌ریزی می‌شود که باید قبل از وصل کردن دوربین روی رایانه بارگذاری شود.

کاهش و مدیریت هزینه ها :

دوربین-مداربسته-USB-1

دوربین‌ مداربسته USB از طریق پورت USB کامپیوتر برای اتصال استفاده می‌کنند. علاوه بر این، به طور معمول نرم‌افزاری که سیگنال ویدیوی دیجیتال را پردازش می‌کند و به شما امکان استفاده از رایانه خود را به عنوان دستگاه پردازنده/کدک، نمایشگر و واحد ذخیره سازی DVR می‌دهد، همراه با دوربین ارائه می‌شود. همانطور که مشاهده می‌شود، این باعث سهولت نصب این سیستم‌ها می‌شود و هزینه را با حذف هزینه‌های خرید یک پردازنده، نمایشگر و DVR اضافی کاهش می‌دهد.

نحوه ذخیره سازی و کیفیت رزولوشن تصویر :

مانیتور رایانه می‌تواند برای مشاهده ویدیو، پخش زنده یا از فایل‌های دیجیتال ذخیره شده، استفاده شود. DVR دقیقاً مانند هارد دیسک رایانه شخصی است، بنابراین می‌توان از هارد دیسک رایانه برای ذخیره فایل‌ها استفاده کرد. اگر آرشیو کردن یا انتقال فایل‌ها لازم باشد، می‌توانید از رایتر CD/DVD یا فلش USB رایانه شخصی خود برای کپی کردن فایل‌ها استفاده کنید.
دوربین‌ مداربسته USB ویدیو را با همان رزولوشن‌هایی که در واحدهای مستقل موجود است، می توان ارائه داد. دوربین‌ها به طور معمول ویدیو را در شرایط نور قابل مشاهده به صورت کامل رنگی و در شرایط نور مادون قرمز به صورت سیاه و سفید یا تک رنگ ذخیره می کنند.

پردازنده تصویر :

دوربین‌های این سیستم از یک دستگاه Charged Coupled Device یا CCD یا یک Complimentary Metal-Oxide Semiconductor (CMOS) برای ضبط نور ارسال شده از طریق لنز به انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند. این انرژی را می‌توان تفسیر کرده و تبدیل به یک ویدیو با کیفیت بالا شود. به دلیل پیشرفت‌های فناوری مدرن، این حسگرها می‌توانند به نور بسیار حساس باشند و تصاویر را در شرایط نوری پایین نیز تولید کنند. به علاوه، CCD و CMOS به طور ذاتی در فواصل نزدیک حساس به تابش مادون قرمز هستند که آنها را برای استفاده به عنوان دوربین‌های ویدئویی مادون قرمز دید در شب عالی می‌کند. دوربین، نور مادون قرمز را که معمولاً توسط دیودهای تابش نور مادون یا LED قرار می‌گیرد را می بیند، اما انسان‌ها نمی‌توانند این نور را به هیچ وجه ببینند.

مزایا و معایب :

دوربین مداربسته USB دارای امتیازات زیادی است، اما همه این امتیازات به یک هزینه بزرگ منجر می‌شود. با وجود سرعت پردازنده و ظرفیت ذخیره سازی روی هارد دیسک، ضبط ویدیوی USB واقعاً منابع رایانه را کاهش می‌دهد. حتی ممکن است استفاده از ۲ عدد از این دوربین ها به دلیل باری که بر روی پردازنده رایانه وارد می کند دشوار باشد.
که معمولاً این اتفاق در یک سیستم دوربین امنیتی نمی افتد زیرا پردازنده ها به طور خاص برای رسیدگی به نوع پردازش دیجیتالی مورد نیاز ویدیوی دیجیتال ساخته شده اند. به علاوه، هیچ عملکرد پرتقاضا دیگری برای پردازنده DVR وجود ندارد. هنگام استفاده از یک دوربین امنیتی USB بر روی رایانه، ممکن است آنقدر به منابع رایانه نیاز داشته باشد که رایانه نتواند کار دیگری انجام دهد (مثلاً چک کردن ایمیل).

نتیجه گیری :

پس در نهایت، انتخاب با شماست که یک سیستم کامل با دوربین‌ها، DVR و غیره خریداری کنید یا یک راه ارزانتر ( یک دوربین مداربسته USB ) خریداری کنید که ممکن است در هنگام استفاده، تمام کارکرد رایانه شما را به خود اختصاص دهد. چنانچه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه داشتید کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com