دوربین های مداربسته خورشیدی چگونه کار می کنند؟

با توجه به افزایش روز افزون دوربین های بی سیم، یکی از مطمئن ترین راه ها استفاده از دوربین های مداربسته خورشیدی است. این سیستم ها بسیار محبوب شده اند و دلایل زیادی برای این مورد وجود دارد.
برخی از مزایایی که دوربین های امنیتی با انرژی خورشیدی می توانند ارائه دهند به شرح زیر است:
عدم نیاز به اجرای کابل های بلند
کاهش اثرات زیست محیطی
نصب در مکان های دور افتاده یا دارای چالش جغرافیایی
استقلال از شبکه برق

دوربین-های-مداربسته-خورشیدی-چگونه-کار-می-کنند؟

موارد مورد نیاز جهت نصب صحیح دوربین های مداربسته خورشیدی :

حالا اولین چیزی که باید به آن فکر کنید این است که برای اطمینان از نصب موفق به چه مواردی نیاز است. که در ذیل به آن اشاره خواهیم کرد :
۱-دوربین امنیتی
۲-باتری
۳-محفظه باتری
۴-پنل خورشیدی
۵-کابل
۶-سوکت DC
۷-اتصال دهنده های چین دار
۸-کنترل کننده شارژ خورشیدی

یکی از مواردی که پیش از شروع هر کاری باید به آن توجه کنید، نیاز و انتخاب ویژگی های مورد نیاز برای اجرای دوربین امنیتی است تا بتوانید هر کدام از این ویژگی ها را با موفقیت و کارایی پیاده سازی کنید.

الزامات قدرت :

از مشخصات دوربین باید به دو نکته توجه کرد. اولین مورد رتبه بندی توان بر حسب وات است. در این صورت باید بدانید که ولتاژ ۱۲ ولت است یا ۲۴ ولت. برای محاسبه باتری و اندازه پنل خورشیدی، به رتبه بندی توان نیاز دارید. به همین ترتیب، طراحی بانک باتری به این معنی است که شما باید رتبه ولتاژ را بدانید. به عنوان مثال، اگر دوربین شما با ولتاژ ۱۲ vdc کار می کند، به یک باتری ۱۲ ولتی نیاز خواهید داشت.

راهنمای گام به گام :

حال دو روش وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید به دوربین امنیتی مورد نیازتان برسید. شما می توانید یک سیستم از انواع دوربین های مداربسته خورشیدی خریداری کنید یا می توانید یک سیستم انرژی خورشیدی را به یک دوربین امنیتی موجود اضافه کنید. که در این مقاله به روش دوم خواهیم پرداخت.

دوربین-مداربسته-خورشیدی

انتخاب باتری :

در مورد باتری دو گزینه وجود دارد:
باتری اسیدی سربی
یکی از مزایای آن ها قیمت کمتر و طول عمر ۲الی ۵ سال است. علاوه بر این، آنها عملکرد خوبی برای ذخیره انرژی خورشیدی ارائه می دهند. با این حال، آنها به سرعت شارژ نمی شوند و وزن کمتری دارند.
باتری لیتیوم یونی
مزیت این باتری این است که طول عمر بالایی در حدود ۵-۹ سال دارد. آنها همچنین بسیار سریع شارژ می شوند و در مقایسه با ظرفیت ذخیره سازی، آنها سبک وزن محسوب می شوند. اما معایب این است که آنها در مقایسه با باتری های اسیدی بسیار گران تر هستند.
هنگامی که باتری مورد نظرتان را انتخاب کردید، باید اطمینان حاصل کنید که باتری های خورشیدی قادر به شارژ سریع هستند و می توانند انرژی کافی را به منظور نظارت و ثبت مداوم از دوربین ذخیره کنند.
علاوه بر این، باید نحوه محافظت از باتری را نیز در نظر بگیرید. این کار باید از طریق یک ظرف مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی باشد که به عنوان جعبه NEMA نیز شناخته می شود.

انتخاب پنل خورشیدی :

حال اولین کاری که پس از اندازه گیری باتری باید انجام دهید، شناسایی میانگین ساعات اوج نور خورشید است که منطقه شما به منظور اندازه گیری پنل خورشیدی خود دریافت می کند.

انتخاب کنترلر شارژ :

این یک مورد بسیار مهم است چرا که نشان می دهد باتری شما بیش از حد شارژ نشده است. شما باید حداکثر جریان خروجی پنل خورشیدی و ولتاژ باتری را بدانید. شما باید یک کنترلر شارژ انتخاب کنید که میزان ولتاژ آن با ولتاژ باتری یک سان باشد.

انتخاب کابل خورشید و سیم برق :

حال در هنگام انتخاب کابل خورشیدی، مس در این کاربرد خاص ارجحیت دارد با این حال آلومینیوم نیز به خوبی کار می کند. اجازه دهید فاصله بین پنل خورشیدی و باتری حدود ۱۰ فوت باشد تا از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.
اکنون باید از طریق کنترلر شارژ، انرژی مورد نیاز باتری را تامین کنیم. بنابراین برای انجام این کار به یک سوکت DC اضافه برای اتصال بدون برش رابط کابل اصلی نیاز داریم.

نصب پنل خورشیدی :

به منظور به دست آوردن حداکثر توان، باید مطمئن شوید که پنل ها در جهتی قرار دارند که بیش ترین نور خورشید را جذب می کنند. مواجهه با آن ها به سمت خط استوا قابل اعتمادترین راه تلقی می شود.

مرحله پایانی :

در مرحله آخر، سه اتصال وجود دارد که باید رخ دهند و ما همه آن ها را یکی پس از دیگری بررسی خواهیم کرد.
اول از همه باید باتری را به کنترلر شارژ خورشیدی متصل کنید. برای اتصال باتری به پایانه های باتری کنترلر شارژ خورشیدی باید از یک کابل سطح مقطع مناسب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که انتهای مثبت به هم متصل هستند و برای انتهای منفی باتری یک سان است. شما می توانید کابل ها را محکم کنید، از ترمینال های حلقه ای استفاده کنید.
حالا باید پنل خورشیدی خود را به کنترلر شارژ خورشیدی متصل کنید. شما باید کابل های پنل خورشیدی مثبت و منفی را به ترمینال های پنل خورشیدی روی کنترلر شارژ خورشیدی خود متصل کنید. اگر مقداری در معرض نور پنل خورشیدی قرار بگیرد، کنترلر شارژ خورشیدی بلافاصله سیگنال “شارژ باتری” را نشان خواهد داد.
آخرین قدمی که باید بردارید این است که دوربین امنیتی خود را به ترمینال های باتری متصل کنید. اتصال دوربین امنیتی شما به کنترلرهای شارژ خورشیدی از طریق پایانه های بار، موفقیت دوربین امنیتی جدید و بهبودیافته شما را تضمین خواهد کرد.

نتیجه گیری :

زمانی که قصد خرید یک دوربین را دارید تا مطمئن شوید که خانه و باغ شما امن و مطمئن است، بسیار مهم است که موقعیت مکانی خود و اینکه چه چیزی به نفع شما خواهد بود را در نظر بگیرید. جایگزین های زیادی برای دوربین های امنیتی خانگی وجود دارد که می توانند به شما قابلیت اطمینان و امنیت دهند. استفاده از دوربین های مداربسته خورشیدی می تواند یکی از این انتخاب ها باشد.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com