دوربین های مداربسته نظارتی هتل

۳ پرسش در مورد دوربین های مداربسته در هتل

دوربین های مداربسته نظارتی هتل ها یک تدبیر امنیتی ضروری برای مکان هایی است که اقامت پولی ارائه می دهند. هتل ها، متل ها، مسافرخانه ها، اقامتگاه و استراحتگاه ها در برابر جرم بسیار آسیب پذیر هستند. فرقی نمی کند شما در آن مکان مهمان، کارمند، مدیر یا مالک باشید، استفاده از سیستم های نظارتی مداربسته در هتل ها نقش مهمی ایفا می کنند.

از دید مهمانی که بابت اقامت در یک مکان هزینه پرداخت کرده است، دوربین های مداربسته در هتل ها برای آنان امنیت شخصی به همراه دارد. گزارش های متعددی تصدیق می کنند که متاسفانه نرخ جرایم در هتل ها در سال های اخیر رو به رشد بوده است. مهمانان در هتل ها هر روز گم شدن وسایل خود را گزارش می دهند. علاوه بر این، نگرانی در مورد دوربین های مداربسته مخفی هم رو به افزایش است.

دوربین نظارتی هتل

از منظر مالک یا مدیر هتل، سیستم های نظارتی ویدیویی در هتل ها برای امنیت هتل و اموال مسافران ضروری است. نظارت بر پرسنل به بهبود تجربه مسافران از هتل و در عین حال افزایش بهره‌وری کارمندان کمک می کند. علاوه بر این، ایجاد احساس امنیت در پرسنل و مسافران بر عهده و مسئولیت هتل است. بیایید سه حوزه کلیدی که عموما دوربین های مداربسته در هتل و سیستم های امنیتی تصویری در آن نقش دارند را بررسی کنیم.

سوالات رایج در مورد دوربین های مداربسته هتل

در زیر پاسخ به رایج ترین سوالاتی که در مورد دوربین های مداربسته در هتل ها مطرح می شوند آورده شده است.

از منظر مالک یا مدیر هتل، سیستم های نظارتی ویدیویی در هتل ها برای امنیت هتل و اموال مسافران ضروری است. نظارت بر پرسنل به بهبود تجربه مسافران از هتل و در عین حال افزایش بهره‌وری کارمندان کمک می کند.

آیا دوربین های مداربسته را می توان در اتاق هتل نصب کرد ؟

آیا  در هتل اقامتگاه های Airbnb  دوربین مداربسته نصب شده است ؟
آیا در اتاق هتل ها دوربین مخفی وجود دارد؟ آیا هتل ها دوربین های مداربسته امنیتی دارند؟
استفاده از دوربین های مداربسته مخفی در اتاق های هتل در بیشتر کشورهای دنیا غیر قانونی محسوب می شود. بر اساس قانون، نصب دستگاه های نظارتی در هر نقطه ای که جزو حریم شخصی فرد محسوب می شود، غیر قانونی است. این قانون شامل دوربین های مداربسته در اتاق هتل، سرویس بهداشتی، اتاق رختکن، اتاق متل و غیره می شود. تنها تبصره برای این قوانین در مواقعی است که مالک به مهمان اطلاع دهد که از طریق دوربین تحت نظر هستند.

نصب دوربین های مداربسته در کدام قسمت هتل ها قانونی است ؟

آیا در راهروی هتل ها دوربین مداربسته قرار دارد؟ دوربین های مداربسته در چه قسمتی از هتل ها مجاز هستند؟ آیا هتل ها در آسانسور از دوربین های مداربسته استفاده می کنند؟
هتل ها مجاز به نصب دوربین مداربسته در نقاطی مانند راهروها، آسانسور و بخش های ورودی و خروجی هستند. بیشتر اقامتگاه‌ ها تمام نقاطی که مهمانان و پرسنل در آن رفت و آمد دارند را با دوربین های مداربسته تحت نظر دارند. سیستم های مدیریت امنیت هتل، شواهد ویدیویی از جرایم را در اختیار مالکان و مدیران مجموعه قرار داده و همچنین امکان نظارت بر پرسنل را در تمام طول مدت شیفت آنها، فراهم می کنند. علاوه بر این، دوربین های مداربسته در هتل شواهد محکم از مجرمان را در اختیار مقامات قانونی قرار می دهد که بعدا می توان از آن به عنوان مدرک استفاده کرد.

چگونه به دنبال دوربین مخفی در اتاق هتل بگردیم ؟

چگونه در اتاق های هتل یا Airbnb به دنبال دوربین های مخفی بگردیم؟ آیا بدون ردیاب می توان جای این دوربین ها را شناسایی کرد؟
به دلیل این که در سال های اخیر گزارش مسافران هتل ها و اقامتگاه های Airbnb از یافتن دوربین های مداربسته مخفی در سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها به طور چشمگیری افزایش یافته است، نحوه پیدا کردن این دوربین ها بیش از پیش اهمیت یافته است. خوشبختانه چند روش ساده وجود دارد که پیدا کردن دوربین های مخفی را ساده تر می کند.

بررسی تمام پریز های برق

 مانند تمام دوربین های مداربسته در هتل ها، دوربین های مخفی هم نیاز به نیروی برق دارند (گرچه دوربین هایی که با باتری کار می کنند هم وجود دارد). فرد ابتدا باید به تمام اتاق ها و سرویس های بهداشتی رفته و خروجی های برق را بررسی کند. هر وسیله ای که به پریز وصل شده است را شناسایی کنید. اگر وسیله برای شما ناشناس بود آن را از پریز جدا کرده و در همان حالت رها کنید.

دوربین های نظارتی هتل

به دنبال نور های LED بگردید

یک روش سریع دیگر برای یافتن دوربین های مداربسته مخفی در اتاق های هتل این است که به دنبال نورهای LED بگردید. چراغ ها را خاموش کرده و اتاق را تا حد امکان تاریک کنید. اگر نور LED مشکوک مشاهده کردید، به احتمال زیاد دوربین مخفی است.

یک دستگاه ردیاب تهیه کنید

بهترین راه برای اینکه اتاق اقامتگاه خود را جهت یافتن دوربین مخفی بررسی کنید، خرید ردیاب سیگنال است. این دستگاه های شناسایی دوربین مداربسته می توانند دوربین ها را پیدا کنند چون این دوربین ها «سیگنال متعادل» ارسال می کنند. ردیاب های سیگنال برای یافتن دوربین های تحت شبکه و بی سیم که سیگنال های متفاوتی ایجاد می کنند هم به کار می روند.

چگونه نصب دوربین های مداربسته در هتل ها به بهبود امنیت کمک میکند ؟

مزیت استفاده از دوربین های مداربسته در هتل ها بسیار است. این دوربین ها امنیت هتل را برای مهمانان و پرسنل افزایش می دهد. علاوه بر این، نصب سیستم های نظارتی در محل، به مدیران و مالکان امکان اطلاع یافتن از وقایعی که در آن مجموعه جریان دارد را می دهد. اگر هتل از دوربین های مداربسته تحت شبکه استفاده کند، خروجی دوربین ها را می توان از راه دور از طریق گوشی موبایل یا هر دستگاهی که به اینترنت متصل می شود مشاهده کرد.

لازم است به این توجه کنیم که امنیت هتل وقتی موثر است که طرح امنیتی هم در نظر گرفته باشیم. برای مثال، نصب تنها یک دوربین امنیتی در قسمت ورودی یا بالای میز پذیرش به کاهش وقوع جرم در بقیه نقاط کمکی نمی کند. بارها ثابت شده است که هتل هایی با سیستم نظارتی کامل بسیار کمتر از متل هایی که تنها یک یا دو دوربین امنیتی دارند، قربانی جرم می شوند.
فاکتورهای دیگری که دارای اهمیت هستند شامل نحوه ذخیره و کنترل ویدیوها می باشد. برای مثال، امروزه برخی از هتل ها کمپانی های متخصص در مبحث امنیت را استخدام کرده تا سرویس نظارت ویدیویی از راه دور ارائه دهند. نظارت از راه دور برای هتل ها امکان مراقبت مستمر از مهمانان و پرسنل را فراهم می کند.

شاید مهمترین نکته ای که باید به یاد داشته باشیم این است که هیچ ملکی تنها با خرید و نصب دوربین مداربسته در حفاظت کامل قرار نمی گیرد. در بین انواع دوربین مداربسته بایستی مناسب ترین آن ها برای هتل ها درنظر گرفته شود و به طور حرفه‌ای نصب شوند تا از حداکثر مزایای آن استفاده شود.

البته اگر برای یافتن بهترین سیستم دوربین های مداربسته به کمک نیاز دارید می توانید با تیم فروش ما تماس بگیرید. ایمن تصویر امرتات یک کمپانی آنلاین فروش سیستم های نظارتی است که سیستم های امنیتی را بر اساس نیازهای مشتریان محترم، تهیه می کند. خوشحال می شویم در یافتن بهترین روش امنیتی به شما کمک کنیم.

تهیه شده در دپارتمان آموزش شرکت ایمن تصویر امرتات فعال در زمینه سیستم های حفاظتی و دوربین

مداربسته ، لطفا ما را از پیشنهادات و انتقادات سازنده خود بهره مند سازید . از حمایت شما سپاسگزاریم.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com