دوربین های مداربسته نظارتی پارکینگ

دوربین های مداربسته نظارت بر  پارکینگ جهت افزایش امنیت

استفاده از دوربین های مداربسته نظارت بر پارکینگ می ‌تواند امنیت را در پارکینگ ‌های مستقر در موقعیت‌ های مکانی مختلف افزایش دهد. مشخصه پارکینگ ‌ها ورود و خروج وسایل نقلیه و افراد در طی شبانه روز است. برخی از پارکینگ ‌ها از لحاظ روشنایی ضعیف بوده یا در محله‌ هایی با آمار بالای جرائم و خلاف قرار دارند.
حفظ ایمنی و امنیت پارکینگ به افراد این اطمینان را می ‌دهد که با خیال راحت خودروی خود را در آنجا پارک کنند. بنابراین صاحبان پارکینگ ‌ها باید ایمنی و امنیت را به عنوان فاکتور مهمی برای موفقیت مستمر در نظر بگیرند. خوشبختانه، امروزه ماهیت سیستم دوربین ‌های امنیتی تجاری نشان می ‌دهد که استفاده از آنها آسان ‌تر و کارامد تر از همیشه است.

دوربین نظارتی پارکینگ

حوزه نظارت امنیتی دائما در حال خلق نوآوری هستند که این امکان رشد فناوری ‌های جدید و بهبود قابلیت‌ دوربین‌ های امنیتی تجاری برای پارکینگ ها را فراهم کرده است. مهم نیست طرح یا موقعیت مکانی پارکینگ چه باشد، استفاده از دوربین های نظارتی در پارکینگ می تواند امنیت بی نظیری ایجاد می کند. البته، مالکان پارکینگ ها با چالش های امنیتی بسیاری در پارکینگ خود رو به رو می شوند.

موسسه اطلاعات بیمه عنوان کرد که در سال ۲۰۱۶ تقریبا شش میلیارد دلار سرمایه به علت سرقت وسایل نقلیه از دست رفته است . وسایل نقلیه در پارکینگ ها در خطر هستند ، چون گاهی اتومبیل های متعدد بدون مراقب و به مدت طولانی رها می شوند . علاوه بر این ، پارکینگ ها نقاط کور متعددی هم دارند که از دید پنهان است .

 


قابلیت های دوربین های نظارت بر پارکینگ

دوربین های نظارتی ویدیویی دارای طیف گسترده‌ ای از لحاظ طرح، اندازه و نوع هستند. هر یک از آنها می توانند برای یک محیط مشخص بهتر از سایر گزینه‌ها عمل کنند. شناخت آسیب پذیری های امنیتی یک پارکینگ می تواند به تعیین بهترین دوربین های امنیتی تجاری کمک کند. همچنین دانستن نحوه انتخاب سیستم دوربین امنیتی در زمان و پول مالکان پارکینگ ها صرفه جویی کرده و در عین حال امنیت کلی پارکینگ را افزایش می دهد.

 

بیشتر دوربین های نظارتی امنیتی جدید قادر به تولید خروجی تصویری و ویدیویی با کیفیت بالا هستند که می توان از آنها برای شناسایی جزئیات هر مکان استفاده کرد. با استفاده از دوربین های امنیتی دید در شب که می توانند در تاریکی مطلق هم ضبط کنند، می توان تصاویری با رزولوشن بالا در محیط های تاریک به دست آورد. برخی از دوربین های نظارت بر پارکینگ می توانند با استفاده از قابلیت های امنیتی دوربرد، پارکینگ های وسیع و باز را هم پوشش دهند.
دوربین های نظارتی تحت شبکه (IP) بر خلاف دوربین های نظارتی مداربسته آنالوگ، دیگر نیازی به سیم کشی در مکان را ندارند. این دوربین ها در حال حاضر از یک اتصال اینترنتی یا حتی شبکه موبایل برای مخابره خروجی ویدیویی به یک پایگاه نظارتی، دستگاه ذخیره NVR یا مخزن ابری ویدیویی استفاده می کنند.

 

در حال حاضر سرویس های کنترل امنیت ویدیویی از راه دور هم وجود دارد که می توانند با استفاده از متخصصان آموزش دیده امنیت، نظارت بیست و چهار ساعته ارائه دهند. این سرویس ها از طریق کنترل ویدیویی از راه دور با استفاده از دوربین های تحت شبکه کار می کنند. مالکان پارکینگ ها هم می توانند از طریق دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل می شوند مانند گوشی های هوشمند یا تبلت ها، به خروجی ویدیویی دسترسی داشته باشند. دوربین های نظارت بر پارکینگ ها با استفاده از این توانایی های فوق العاده، برای هر نوع پارکینگ در هر موقعیت مکانی یا طرح ساخت، مزایای بیشماری به همراه دارند. در ادامه تعدادی از مزایای دوربین های نظارت بر پارکینگ برای صاحبان این مکان ها آورده شده است.

مزایای استفاده از دوربین های نظارت بر پارکینگ

نصب دوربین های نظارتی در پارکینگ ها می تواند امنیت و ایمنی را در این مکان ها بالا ببرد. ساختار پیشرفته دوربین های نظارتی امنیتی فعلی مزایای متعددی برای مدیران و مالکان این محیط ها فراهم آورد که ورای بحث ایمنی و امنیت است. همانطور که پیش تر هم اشاره شد، پارکینگ ها اغلب آسیب پذیر ترین مکان ها در برابر وقوع جرم هستند. در ادامه مزایای استفاده از دوربین های نظارتی امنیتی آورده شده است که با دانستن آنها خواهید دید نصب این دوربین ها و مزایایی که در دراز مدت ایجاد می‌کنند، کاملا ارزش هزینه ای که بابت آنها می پردازد را دارند.

محدود کردن و جلوگیری از خرابکاری

خرابکارها هم مانند سارقان یکی از معضلات پارکینگ ها هستند. تنها یک حرکت خرابکارانه می تواند مردم را از رفت و آمد مکرر به آن پارکینگ منصرف کرده و منجر به کاهش درآمد مجموعه شود. بدون توانایی نظارت بر پارکینگ، خرابکارها می توانند به راحتی به ماشین های پارک شده و افراد آسیب وارد کنند.

در سال های گذشته مجرمان و خرابکارها به راحتی می توانستند دوربین ها را دستکاری کنند. برخی از دوربین های نظارتی تجاری دارای ویژگی های امنیتی اثبات خرابکاری هستند. البته باید به یاد داشت که نصب دوربین های امنیتی در مکانی دور از دسترس می تواند بسیار موثر باشد. توصیه می شود دوربین های نظارتی دیگری هم داشته باشید که اگر یک دوربین امنیتی دستکاری شد، دوربین های دیگر بتوانند تصاویر مجرم را ثبت کنند. 

دوربین های نظارت بر پارکینگ

بازداری از جرم

مطالعات نشان داده اند که مجرمان همیشه مکان های با امنیت پایین را بیشتر از مکان هایی با ضریب امنیتی بالا هدف قرار می دهند. دوربین های نظارت بر پارکینگ نه تنها می توانند مجرمان را در حین وقوع جرم ضبط کنند بلکه می توانند به طور کامل از وقوع جرم جلوگیری کنند. این یکی از مزایای مهم برای پارکینگ های مستقر در محله هایی با آمار بالای جرم محسوب شده و می تواند اموال مردم را در امنیت حفظ کند.

حذف نقاط کور

هر نوع ملکی به خصوص پارکینگ ها دارای نقاط کور یا مکان هایی هستند که دارای نور کم بوده یا با چالش های بیشتری مواجه می شوند. پارکینگ ها عموما محیط هایی بزرگ با رفت و آمد دائمی وسایل نقلیه و مردم هستند. این می تواند شناسایی تهدیدات ممکن برای آن مجموعه را با دشواری هایی همراه سازد.

استفاده از دوربین های نظارتی امنیتی می تواند میدان دید وسیع تری ایجاد کند تا مالکان بتوانند نقاط کور را رصد کرده یا نواحی که نور کم دارند که روشن کنند. برخی از دوربین های نظارتی مانند سیستم های نظارتی تایم لپس یا تصویر برداری زمان گریز، می توانند به سرعت حجم بزرگی از ویدیو را اسکن کرده و به پرسنل امنیتی و تحقیقات قانونی کمک کنند.

ایجاد آرامش خاطر

مشتریان پارکینگ ها می توانند به آسانی تشخیص دهند آیا مکان برای پارک خودرو امن است یا ریسک هایی در آن وجود دارد. اگر پارکینگ دارای نور کم و امنیت پایین باشد در این صورت افراد کمتری رغبت به پارک خودرو در آن و رها کردن وسیله نقلیه خود به مدت طولانی و بدون مراقبت خواهند داشت. نصب دوربین های نظارت بر پارکینگ به مشتریان نشان می دهد که مالک پارکینگ به ایمنی و امنیت آنها اهمیت می دهد.

این امر می تواند تضمینی بر موفقیت مستمر یک کسب و کار بوده و حتی درآمد آن مجموعه را افزایش دهد. ایمنی و امنیت باید در مرکز توجه کسب و کارهای موفق یا کمپانی مسئول یک پارکینگ قرار داشته باشد.

نتیجه گیری

استفاده از دوربین های مداربسته در پارکینگ ها امریست الزامی که باعث می شود، امنیت پارکینگ چه از لحاظ حفاظت از خودرو ها ، چه از لحاظ کنترل عملکرد پرسنل و چه از لحاظ بازدارندگی وقوع جرم برقرار شود .
توصیه می شود در پارکینگ ها از دوربین هایی استفاده شود که دارای سنسور WDR هستند، استفاده شود ، زیرا در صورتی که نور مستقیم خودرو ها به دوربین بتابد به لطفِ وجود این سنسور تصاویر سیاه نشوند و ضد نور حذف گردد . 

تهیه شده در دپارتمان آموزش شرکت ایمن تصویر امرتات فعال در زمینه سیستم های حفاظتی و دوربین

مداربسته ، لطفا ما را از پیشنهادات و انتقادات سازنده خود بهره مند سازید . از حمایت شما سپاسگزاریم.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com