راه اندازی دوربین مداربسته پلاک خوان

دوربین مداربسته پلاک خوان یک نوع دوربین IP است. آنها به یک شبکه کامپیوتری متصل می شوند و داده های خود را از طریق کابل اترنت cat5e یا cat6 به یک NVR یا ضبط کننده ویدیوی شبکه ارائه می کنند. در حالی که بسیاری از دوربین‌های آنالوگ و HD برای ضبط دقیق پلاک‌ها طراحی شده‌اند، هیچ کدام از آن‌ها از هوش مصنوعی پشتیبانی نمی‌کردند و واقعاً نمی‌توانستند پلاک‌ها را بخوانند. و این همان چیزی است که دوربین های پلاک خوان را بسیار خاص می کند.

دوربین مداربسته پلاک خوان

نصب دوربین مداربسته پلاک خوان :

البته این نکته را در نظر داشته باشید که این راهنما برای راه اندازی دوربین مداربسته پلاک خوان پس از نصب است.

یعنی باید ابتدا دوربین نصب گردد. بنابراین، اگر با نصب دوربین بر روی سطوح معمولی در فضای باز مانند تیرهای چوبی، دکل ها، دیوارهای بتنی یا موارد دیگر کاملاً آشنا نیستید، به شما پیشنهاد می کنیم یک نصاب استخدام کنید.

نصب دوربین های امنیتی و تجهیزات مشابه اغلب به دانش پیمانکار در مورد اصلاح ساخت و ساز نیاز دارد که برای تازه کارها توصیه نمی شود. اگر قصد دارید خودتان آن را نصب کنید، مطمئن شوید که تمام ابزارها و اقدامات احتیاطی ایمنی را قبل از شروع، بررسی کنید!

دوربین مداربسته پلاک خوان حتی می‌توانند عکس‌های صفحه را با پایگاه‌های داده صفحه ذخیره و مقایسه کنند. این دوربین ها به شما امکان می دهد لیست های سفید و سیاه را تنظیم کنید و فیلم های مخصوص صفحه را خیلی سریع تر پیدا کنید.

این دوربین ها دارای تراشه های هوش مصنوعی هستند که نه تنها قادر به گرفتن یک عکس عالی از پلاک خودرو هستند بلکه قادر به خواندن شماره پلاک و نمایش آن نیز هستند. همچنین این دوربین ها مجهز به ویژگی ANPR هستند.

 اصطلاح ANPR در دوربین مداربسته پلاک خوان :

مخفف (Automatic Number Plate Recognition) و به معنای تشخیص خودکار شماره پلاک است. اصطلاحی است که معمولاً در توصیف نرم افزاری استفاده می شود که ورودی دوربین LPR را می گیرد. سپس با استفاده از نرم افزار نوشته های عددی و حرفی روی یک پلاک را تشخیص می دهد. مرحله بعد ذخیره شماره پلاک و یا مطابقت آن با سوابق پایگاه داده است.

اصطلاح LPR :

مخفف (License Plate Recognition) و به معنای مجوز تشخیص پلاک خودرو است. اصطلاحی است که در توصیف دوربین‌ مداربسته پلاک خوان استفاده می‌شود. این دوربین ها قادر به مقابله با چالش‌های مربوط به ثبت پلاک هستند. این چالش ها می توانند سرعت خودرو، مه، دید در شب و مواد بازتابنده روی پلاک باشند.

دوربین مداربسته پلاک خوان ویدئوپارک

پس از نصب دوربین، بایستی دوربین را تنظیم نمایید. همچنین دوربین نیاز دارد که مقدار دهی اولیه شود.اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید این دوربین را با استفاده از Elite Config Tool یا با دسترسی مستقیم به آدرس IP آن از اینترنت اکسپلورر، مقداردهی اولیه کنید.

مقداردهی اولیه دوربین مداربسته پلاک خوان :

مقداردهی اولیه به شما امکان می دهد دوربین را برای اولین بار راه اندازی کنید، به آن دسترسی داشته باشید، یک آدرس IP و رمز عبور به آن بدهید و آن را از یک مرورگر مشاهده کنید.
پس از مقداردهی اولیه، می توانید با استفاده از یک مرورگر و وارد کردن آدرس IP آن در نوار آدرس از رایانه شخصی متصل به همان شبکه دوربین، به منوی اصلی دوربین بروید. وقتی وارد سیستم شدید، می‌توانیم راه‌اندازی را شروع کنیم.

مرحله بعدی  :

بعداز تنظیمات اولیه و انتخاب کشور روی okay کلیک می کنید و به مرحله بعدی می روید. در مرحله بعد، صحنه را تنظیم می کنیم، بر روی بزرگنمایی بزنید و فوکوس را تنظیم کنید، دوربین خود را به جایی که برای عکسبرداری نیاز دارید برسانید، و سپس وقتی که در مکان مناسب قرارگرفتید می توانید روی Next کلیک کنید.

ترسیم خطوط صحنه:

پس از این، خطوط صحنه و خطوط تصویر ترسیم می شود. خطوط صحنه شکل و جهت جاده را برای دوربین با وضوح بیشتری مشخص می کند و مشخص می کند که دوربین در کجا برای یافتن پلاک تمرکز می کند. خط عکسبرداری در یک نقطه با کمک خطوط صحنه مشخص میکند که عکسبرداری از وسیله ی نقلیه و پلاک چگونه خواهد بود.

مرحله آخر :

یک کادر قرمز رنگ به شکل جاده ای که از آن عکس گرفته خواهد شد بکشید و زاویه نزدیک شدن را شکل دهید. برای پاک کردن صفحه شاید نیاز باشد ابتدا دکمه ی ترسیم دوباره( redraw) را بزنید. یک نقطه قرار دهید، سپس یک نقطه دیگر و خطوط به هم متصل می شوند.
وقتی که عملیات بالا انجام شد میتوانیم دکمه ی پایان (finish) و ذخیره (save) را بزنید.

نتیجه گیری :

ما در این مقاله سعی کردیم یک روش کلی برای راه اندازی دوربین مداربسته پلاک خوان (IP) برای شما معرفی کنیم. همانطور که می دانید هر سیستمی از هر برندی دارای یک سری تنظیمات مخصوص به خود می باشد که شما به هنگام خرید تمامی اطلاعات مربوط به آن را میتوانید از خریدار دریافت نمایید. 

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com