راه حل دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه چشم ماهی

دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه چشم ماهی دارای کاربردها و مزایای متعددی است. دوربین های فیش آی مدتی است که نقش کوچکی در صنایع امنیتی و نظارتی ایفا می کنند اما هنوز هم در مجموع کمتر از سایر دوربین ها مورد استفاده قرار می گیرند.
خوشبختانه برای کسانی که به قابلیت های نظارتی دوربین های مداربسته ۳۶۰ درجه علاقه مند هستند، جدیدترین دوربین امنیتی فیش آی، تجربه نظارت پانورامیک با تعریف بالا را ارائه می دهد. اما قبل از خرید دوربین نظارتی فیش آی چند نکته را باید در نظر بگیرید.
مقاله زیر به اصول اولیه این دوربین ها، از جمله مکان هایی که بیشترین استفاده از آن ها را دارد، می پردازد.

دوربین مداربسته 360درجه

دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه برای چه مواردی استفاده می شود؟

دوربین های امنیتی Fisheye، دید گسترده پانورامیک را در یک میدان دید ۳۶۰ درجه فراهم می کنند. آن ها معمولا برای امنیت و نظارت بر مکان های گسترده ای که یک منطقه جغرافیایی گسترده را پوشش می دهند، استفاده می شوند.
به جای یک دوربین نظارتی استاندارد، یک دوربین امنیتی با لنز فیش آی قادر به ضبط تصاویر با وضوح بالا بدون هیچ نقطه کور است. این به ویژه برای هر کسی که به سیستم های دوربین نظارت پانوراما نیاز دارد تا فضاهای بزرگ یا دارایی های وسیع را زیر نظر داشته باشد مفید است.
این دوربین ها معمولا توسط فروشگاه های خرده فروشی با سقف های بلند مورد استفاده قرار می گیرند؛ چرا که یک دوربین چشم ماهی می تواند چندین ناحیه را به صورت یکپارچه با وضوح بالای HD مشاهده کند.

یک کاربرد عملی برای دوربین های نظارتی فیش آی، مشاهده مناطق بزرگ در مقابل شناسایی ویژگی های خاص است. به طور کلی، این نوع دوربین‌ها در یک مکان متمرکز قرار می‌گیرند تا حد امکان قسمت قابل مشاهده را پوشش دهند. هنگامی که چیزی مشکوک شناسایی شد، از دوربین های امنیتی نقطه ثابت دیگر در ملک برای تمرکز روی جزئیات واضح تر استفاده می شود.

مکان ها و ویژگی های ایده آل برای دوربین های نظارتی چشم ماهی :

دوربین مداربسته 360 درجه چشم ماهی

مواردی که در ذیل ذکر شده اند تنها بخشی از مکان هایی هستند که دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه چشم ماهی در آنجا به کار برده می شود:

بخش های چهارراه (در دوربین های مدار بسته ترافیکی)

ساختمان های اداری باز (برای نظارت کارکنان)

پارکینگ و گاراژ (تشخیص حادثه)

فروشگاه های مواد غذایی (حفاظت از دارایی)

♦ فروشگاه های خرده فروشی (جلوگیری از سرقت)

گالری های هنری (نظارت بر هنر دیواری و نقاشی)

موزه ها (نظارت بازدیدکنندگان)

فضاهای کنسرت و سالن های موسیقی (تشخیص تهدید)

استادیوم های ورزشی (نظارت هواداران تیم)

تفرجگاه های ساحلی و محوطه قایق (محافظت از سرقت/ خرابکاری)

نظارت بر انبار (نظارت کارکنان و دارایی)

انتخاب موقعیت مناسب برای دید بالاتر این دوربین ها :

لیست ساختمان ها و مکان های مختلف که از دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه فیش آی بهره می برند، همچنان ادامه دارد. به طور کلی، هر منطقه ای که نیاز به تنظیمات یکپارچه نظارت پانورامیک ۳۶۰ درجه داشته باشد، می تواند از دوربین های امنیتی با لنز فیش آی استفاده کند. نکته مهم این است که مطمئن شوید مکان مناسبی برای نصب دوربین وجود دارد تا به دید گسترده ای که قادر به ارائه آن است، دست پیدا کنید.

نصب صحیح :

بسیاری از افراد بدون برنامه ریزی اولیه برای فرآیند نصب، اقدام به خرید دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه می کنند. این دوربین ها تنها زمانی قادر به ارائه نمای ۳۶۰ درجه یکپارچه هستند که در یک مکان بلند و باز قرار بگیرند.
به عنوان مثال، اگر قرار باشد یک دوربین فیش آی در داخل یا نزدیک یک گوشه نصب شود، دیوارها مانع از قابلیت های مشاهده آن می شوند و لنز را عملا بی اثر می کنند. مکان ایده آل باید در بالاترین نقطه داخل خانه باشد و نورپردازی کافی برای مشاهده واضح هر یک از گوشه ها داشته باشد.

نتیجه گیری :

مزیت دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه بر این است که فضای زیادی را پوشش می دهد و عیب آن در این است که تصاویر سوژه های دور، از لحاظ اندازه کوچکتر هستند. دوربین مداربسته چشم ماهی در وضوح مختلف و هم به صورت بی سیم و هم به حالت سیمی تولید و عرضه می شوند. اگر مطمئن نیستید مکانی که در نظر دارید در یک مکان ایده آل قرار دارد یا خیر، قبل از خرید دوربین با یک متخصص نصب دوربین مداربسته صحبت کنید.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com