ردیابی خودکار دوربین مداربسته

ما امروز در این مقاله می خواهیم در مورد ردیابی خودکار دوربین های مداربسته صحبت کنیم. اینکه این دوربین چیست و چه کارایی دارد. همانطور که می دانید انواع زیادی از دوربین ها با ویژگی های متفاوتی وجود دارد که اغلب تشخیص اینکه هر کدام چه ویژگی دارد سخت است. سازگاری نیز عامل مهمی در انتخاب است، اما مهمتر از همه این است که بدانید به دنبال چه چیزی هستید! با توجه به مطالب گفته شده ویژگی ردیابی خودکار کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد!

ردیابی خودکار دوربین مداربسته

گاهی اوقات مشتریان دنبال محصول خاصی نیستند آنها فقط میخواهند اطلاعات بیشتری داشته باشند که البته این موضوع هیچ اشکالی ندارد زیرا با وجود همه فیلم‌ها و تلویزیون‌ها، چگونه می‌توان چیزهایی در سطح علمی تخیلی را از دوربین های مدار بسته انتظار داشت.

چرا دوربین ردیابی خودکار :

 گاهی اوقات به راحتی اجازه می‌دهیم تخیل ما انتظارات نادرستی از آنچه دوربین ما می‌تواند انجام دهد، ایجاد کند. شاید دوربین ردیابی خودکار هنوزهم چیزی نباشد که در صفحات پربازدید وجود داشته باشد. حتی ردیابی خودکار هنوز هم ممکن است چیزی نباشد که در ویدئوهای پربیننده پیدا کنید، اما ممکن است در واقع فراتر از انتظارات شما باشد. ما میخواهیم توضیح دهیم دوربین ردیابی خودکار چیست و چه انتظاراتی از آن برای ردیابی میتوان داشت.

دوربین های ردیابی خودکار چگونه عمل می کنند :

در نهایت، برای استفاده از ردیابی خودکار دوربین های ip، به NVR نیاز دارید. و NVR یک ضبط کننده ویدئوی شبکه است، دستگاهی است که قادر به اتصال و ارتباط با دوربین های IP است که به نام دوربین شبکه نیز شناخته می شود.S IP مخفف آدرس پروتکل اینترنت است و جهت شناسایی و ارتباط دستگاه های موجود در شبکه کامپیوتری با یکدیگر کاربرد دارد. شما یک ضبط کننده ویدئوی مناسب، که در این مورد، یک NVR است را دارید، باید آن را به دوربین های IP متصل کنید. دوربین های IP از عملکردی به نام PoE یا قدرت از طریق اترنت استفاده می کنند. این بدان معنی است که آنها می توانند برق خود را دریافت کرده و داده های خود را از طریق یک کابل اترنت cat5e یا cat6 منتقل کنند. بسته به ضبط کننده ای که انتخاب خواهید کرد، تعداد خاصی از کانال ها ارائه می شود. که می تواندشامل ۴، ۸، ۱۶ یا حتی ۳۲ کاناله باشد. مطمئن شوید که چند کانال را برای دوربین ردیاب خودکار خود باز بگذارید!

دوربین های PTZ :

اکنون که می دانید دوربین های IP چیست، بیایید کمی در مورد دوربین های PTZ صحبت کنیم، که به ما کمک می کند تا به طور کامل بفهمیم که Auto Tracker (دوربین ردیاب خودکار ) چیست.
PTZ دوربینی است که می تواند از یک طرف به طرف دیگر حرکت کند، به سمت بالا و پایین کج شود و دارای بزرگنمایی است. IP-PTZ هم یک دوربین PTZ است و هم یک دوربین IP . بنابراین نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در دوربین ردیاب خودکار بایستی حتما دوربین IP ابتدا باید IP PTZ باشد. البته همه دوربین های IP PTZ دارای ردیابی خودکار نیستند، و این یک تمایز مهم است. با همه این‌ها، چه چیزی از یک ردیاب خودکار «یک ردیاب خودکار» می‌سازد؟

یکی از ویژگی‌های موجود در هر PTZ ردیابی خودکار، IVS یا نظارت تصویری هوشمند می باشد.

دوربین های ptz

IVS چیست ؟

مخفف کلمه Intelligent Video Surveillance System و به طور کلی به معنای سیستم نظارت تصویری هوشمند است که با توجه به الگوریتم هوشمندی که در این قابلیت قرار داده شده با مشخص کردن بخشی از تصویر بعنوان ناحیه حساس در صورت ایجاد حرکت یا تغییر در آن سیستم بصورت خودکار به کاربر هشدار می فرستد و آن را از این واقعه آگاه می سازد. که این فناوری انواع مختلفی دارد و هرکدام برای شرایط متفاوتی استفاده می شود.

انواع IVS :

قابلیت TRIPWIRE (نفوذ از خط)


قابلیت Intrusion (نفوذ از شکل)

 

قابلیت Abandoned Object (شیء رها شده)

 

قابلیت missing Object (شئء از دست رفته )


قابلیتScence change (تغییر صحنه )

 

قابلیت face Detection (تشخیص چهره)

 

قابلیت People Counter (شمارش افراد)

IVS چگونه عمل می کند؟

این فناوری به شما این امکان را می‌دهد که خطوط سه‌سیم و جعبه نفوذ فرضی را در نمای دوربین بکشید تا زمانی که اشیایی مانند افراد یا اتومبیل‌ها از خط عبور می‌کنند، واکنش نشان دهد. واکنش‌های افراد، محرک‌های هشدار، اعلان‌ها و موارد دیگر را می‌توان ضبط کرد. اما PTZ ها با قابلیت ردیابی خودکار قدرت منحصر به فردی دارند که از IV ها به گونه ای استفاده کنند که هیچ دوربین دیگری قادر به انجام آن نیست. اگر یک شی در خط شکست IV توسط PTZ که با ردیابی خودکار فعال تنظیم شده، برخورد کند، آن دوربین می تواند روی آن شی قفل کند و برای مدت زمان مشخصی آن را دنبال کند.

نتیجه گیری :

برای ردیابی خودکار توسط دوربین مداربسته دلایل بسیاری وجود دارد. برای مثال حوزه پزشکی، رستوران ها، کافی شاپ ها، بانک ها و … که نیاز به سطح امنیتی بیشتری دارند. با قابلیت تعقیب هوشمند می توان در بسیاری از سیستم های نظارت تصویری با ابعاد وسیع استفاده نمود. چنانچه در این زمینه نیاز به دریافت اطلاعات یا مشاوره جهت خرید داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com