ضبط فیلم امنیتی در دوربین مداربسته

سلام به همه، امروز می‌خواهیم در مورد ضبط فیلم امنیتی و اینکه چطور میتوان بهره ی بیشتری از آن برد صحبت کنیم.
وقتی کسی در مورد نصب دوربین مدار بسته صحبت میکند، وابسته به محل مورد نظر، در واقع وی ضبط فیلم امنیتی را در نظر دارد. دوربین مداربسته برای ضبط فیلم امنیتی طراحی شده است.

نصب کردن تعدادی دوربین در اطراف محل مورد نظر با یک استراتژی خاص که همه به یک سیستم کنترل مرکزی متصل هستند این امکان را به شخص می‌دهد همواره با چشمان باز نظاره گر محل مورد نظر، مردم و وسایل موجود در آنجا باشد.

ضبط فیلم امنیتی در دوربین مداربسته

استفاده از دوربین های امنیتی در دنیای امروز نسبتا رایج است‌. در حالیکه این فناوری پیش تر محدود به سازمان های تجاری و حرفه ای بود اما امروزه نصب و استفاده از دوربین مداربسته برای مناطق مانند منازل شخصی، آپارتمان‌ها، ادرات و… بیشتر و بیشتر میشود. گاهی این اتفاق از طریق مشاور املاکی که آن محل را اداره میکند میفتد و گاهی اوقات از طرف یک صاحبخانه است. علاوه بر این، ساکنین این اماکن هم بیشتر به نصب دوربین اهتمام ورزیده اند تا منطقه ی مسکونی خود را ایمن تر کنند‌.

مفهوم امنیت :

ایمنی جزء کلیدی امنیت است. ایمنی در واقع همان چیزی است که ما سعی می کنیم هر روز آن را انجام دهیم. در حالیکه هر لحظه احتمال وقوع یک اتفاق بد وجود دارد، داشتن تدابیر امنیتی به کاهش احتمال وقوع اتفاق ناخواسته کمک میکند. اگر یک بد شانسی یا اتفاق بد رخ دهد شما یک فیلم ضبط شده از اتفاق دارید که بعنوان سند ارائه دهید.

نقش بازدارندگی ضبط فیلم امنیتی در دوربین مداربسته  :

دوربین های امنیتی می‌توانند بازدارنده از وقوع اتفاق بد باشند. اگر شخصی قصد ارتکاب عمل بدی داشته باشد و ببیند در محل دوربین مداربسته نصب شده، احتمال کمی دارد که همچنان مرتکب آن عمل شود‌.

زیرا می‌داند که اگر توسط نیروهای امنیتی متهم یا بازداشت شود یک مدرک معتبر بر علیه او در حین ارتکاب جرم وجود دارد و این مدرک همان فیلم ضبط شده ی دوربین امنیتی است.

شواهدی که در وقوع یک ماجرا وجود دارد بخش مهمی است که در دادگاه بر علیه مجرم ارائه می‌شود و اعتبار داشتن یا نداشتن ادعای مجرم را مشخص می کند. و این در مورد چیزی بالاتر از تعقیب کیفری اعمال مجرمانه است.

ضبط فیلم های امنیتی برای هر مکانی که به دنبال ثبت شواهد، ایجاد یک عامل بازدارنده و اطمینان از ایمنی کارمندان، دوستان، خانواده و همکاران است، مهم است.

اثبات وقوع سانحه توسط فیلم امنیتی ضبط شده :

فیلم ضبط شده ی دوربین امنیتی که در محل وجود دارد همواره در هر حادثه و بلای طبیعی، تصادف یا هر سانحه ای که حتی در پیاده رو رخ می‌دهد مانند سر خوردن یا زمین خوردن، در دسترس و قابل استفاده است. شرکت هایی بیمه ای معمولا تلاش می‌کنند تا ادعای شما را در مورد خسارت رد کنند اما با استفاده از ضبط فیلم امنیتی دوربین مداربسته ادعای شما فورا و بدون تردید پذیرفته می‌شود.

دستگاه dvr 16 کانال

میزان فضای ذخیره سازی در دستگاه ضبط کننده :

با توجه به مواردی که گفتیم هیچ دوربین مدار بسته ای وجود ندارد که برای همیشه فیلم امنیتی را ضبط کند و حتی یک لحظه را از دست ندهد. به همین دلیل است که ضبط کننده های امنیتی، چه ضبط های ویدئویی دیجیتال برای دوربینهای HD که روی کابل کواکسیال باشند و چه ضبط های ویدئویی دوربین‌های شبکه ای روی IP به درایو یا درایوهای حافظه یا همان هارد برای ذخیره کردن فیلم های گرفته شده نیاز دارند.

هر هارد گنجایش محدودی دارد که وقتی ظرفیت آن پر شد فیلم را بیشتر از آن ذخیره نخواهد کرد و فیلم جدید را جایگزین فیلم قدیمی خواهد کرد. حالا چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا راه حلی برای افزایش حافظه ی دوربین وجود دارد؟

حتما بخوانید: انواع هارد دیسک

عوامل پر شدن هارد دیسک در ضبط کننده ها :

هارد دوربین مداربسته

هنگامی که ضبط کننده ظرفیتش پر می‌شود اطلاعات قدیمی ضبط شده با اطلاعات جدید جایگزین خواهد شد. اینکه دقیقا کی این اتفاق میفتد توسط چند عامل تعیین میشود:
۱– ظرفیت هارد
۲– تعداد دوربین‌های در حال ضبط
۳– کیفیت دوربین ها (وضوح تصویر، میزان فریم و میزان بیت)
۴– چند وقت یکبار دوربین ها ضبط میکنند

راه حل افزایش میزان ذخیره سازی فیلم ضبط شده :

اگر فکر می‌کنید که زمان ضبط روی هارد برای شما کافی نیست چند راه برای افزایش میزان فیلم ضبط شده در تنظیمات وجود دارد. اولین و بهترین روش بیشتر کردن تعداد هارد یا استفاده کردن از یک هارد با حجم بیشتر است. ضبط کننده های متفاوت تعداد هارد دیسک متفاوت با ظرفیت متفاوت می‌توانند داشته باشند. هر چه ضبط کننده بزرگتر باشد تعداد دیسک بیشتری می‌تواند داشته باشد. تعداد هارد ها می‌تواند از یک تا ۸ دیسک متفاوت باشد. بنابراین برای افزودن فضای بیشتر هارد دیسک، با جایگزین کردن دیسک قبلی با یک دیسک دارای گنجایش بالاتر یا افزودن تعداد هارد دیسک ها مدت زمان ضبط کردن تصاویر را افزایش دهید.

سایر راه حل ها برای افزایش میزان ذخیره سازی :

اگر نمی‌توانید راه حل قبلی را انجام دهید گزینه های دیگری هم وجود دارد:
۱- کیفیت دوربین، میزان فریم و میزان بیت ریت را کاهش دهید.
۲- اگر میتوانید برخی مناطق غیر کلیدی را حذف کنید که در این صورت تعداد دوربین های ضبط کننده کمتر می شود.
۳- با تغیر برنامه ی ضبط خود، تعداد دفعات ضبط دوربین را کاهش دهید.
۴- تعداد دفعات ضبط دوربین‌ها را با فقط داشتن ضبط روی گزینه های مانند تشخیص حرکت کاهش دهید.

نتیجه گیری :

ما در مورد ضبط فیلم امنیتی بیشترین اطلاعات را داریم چون بالغ بر ۱۰ سال است که ‌کار مشاوره و فروش پیشرفته ترین دوربین های امنیتی و سخت افزار را انجام می‌دهیم. ما تکنولوژی را بهتر از هرکسی می‌شناسیم! به همین دلیل است که شما میتوانید به توصیه های ما در زمینه ی استفاده از تکنولوژی برای رسیدن به اهداف امنیتی اعتماد کنید. اگر سوالی داشتید کارشناسان فروش ما می‌توانند بهترین اطلاعات را به شما بدهند. بعد از خواندن مقاله اگر سوالی برای شما باقی ماند با کارشناسان ما تماس بگیرید.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com