لوازم جانبی و کابل دوربین مداربسته

ما امروز در این مقاله می خواهیم در مورد تجهیزات جانبی و کابل دوربین مداربسته صحبت کنیم.

امیدواریم این مقاله تا حدودی شما را در این زمینه راهنمایی نماید.

تجهیزات اولیه ای که در سیستم نظارت تصویری وجود دارد متشکل از دوربین‌های امنیتی و ضبط کننده می‌باشد‌، که شامل دو نوع اصلی می باشد.

لوازم جانبی دوربین مداربسته

انواع سیستم نظارت تصویری :

اولی سیستم HD بر روی کابل کواکسیال نامیده می‌شود. که در آن دوربین های HD به یک سیستم ضبط کننده ی مرکزی به نام DVR یا ضبط کننده‌ی ویدئویی دیجیتال متصل می‌شوند.

مدل دیگری از سیستم نظارت تصویری وجود دارد که به آن دوربین های IP می گویند. که این سیستم شامل دوربین‌های IP است که به یک ایستگاه ضبط کننده ی مرکزی به نام NVR یا ضبط کننده ویدئویی شبکه وصل می شوند.

لوازم مورد نیاز این سیستم ها :

هر کدام از این سیستم ها به لوازم جانبی و کابل دوربین مداربسته برای برقراری اتصال نیاز دارند. و از لحاظ سخت افزاری بسیار مهم است که این تجهیزات فراهم باشند تا کارایی مناسبی داشته باشند.

تجهیزات و کابل های دوربین های IP و NVR :

برخی از NVR ها داری POE داخلی هستند. POE از طریق کابل شبکه محلی (اترنت) دوربین‌های IP مورد استفاده را از نظر برق مورد نیاز تامین می‌کند تا داده‌های خود را از طریق این کابل، در شبکه و به NVR منتقل کنند.

مفهوم اترنت :

اترنت تکنولوژیی برای اتصال شبکه های محلی (LAN) است، که می‌تواند دستگاه‌ها را با یک پروتکل ارتباط دهد. به عنوان یک پروتکل لایه پیوند داده، اترنت توضیح می‌دهد که چگونه دستگاه‌های شبکه می‌توانند بسته های داده را فرمت و انتقال دهند، بنابراین سایر دستگاه های موجود در یک بخش شبکه محلی می‌توانند آنها را شناسایی، دریافت و پردازش کنند. کابل اترنت یک سیم کشی فیزیکی است که در آن داده ها در حال تبادل هستند.

جهت استفاده از کابل شبکه در بستر IP و ارتباط آن به کانکتورها به ابزارهای متفاوتی نیاز دارید. از جمله : آچار RJ45

برخی از آپشن های NVR :

برخی از NVR ها دارای قدرت داخلی روی پورت‌های اترنت هستند.

آنها دارای تعدادی پورت هستند که معمولا برابر با حداکثر تعداد کانال هایی است که دستگاه ضبط کننده ارائه می دهد.

اگرچه استثناهایی برای این قانون وجود دارد. برای مثال، ما یک ضبط کننده ۳۲ کاناله داریم که دارای ۱۶ پورت داخلی است.

شما برای راه اندازی دوربین ها IP به کابل های cat 5 یا cat 6 احتیاج خواهید داشت.

NVR

با این حال، اکثر دستگاه های NVR که تعداد کانال های بیشتر دارند مثل ۱۶، ۳۲ و ۶۴ کانال، ممکن است با POE داخلی عرضه نشوند. کانالهای بیشتر، نیاز به مدیریت ترافیک دارند و این چیزی است که روتر داخلی NVR به سادگی نمیتواند تمام کانال ها را پشتیبانی کند.

سوئیچ POE :

با در نظر گرفتن این موضوع، باید از یک روتر برای ارائه مدیریت ترافیک شبکه و یک طرح آدرس IP به درگاه اترنت دستگاه ضبط کننده و همچنین دوربین های موجود در شبکه استفاده کنید. یک روتر، ۱۶، ۲۴ یا ۳۲ پورت POE ندارد، پس چگونه می‌توان پورت های POE مورد نیاز برای برق رسانی و ایجاد یک کانال داده برای دوربین ها فراهم کرد؟

برای این کار، به یک سوئیچ POE نیاز دارید، و برای فواصل طولانی می توانید از فناوری شگفت انگیز E POE استفاده کنید که در ذیل به آن ها اشاره خواهیم کرد.

انواع سوئیچ POE :

۸ پورت POE
۸ پورت ePOE
۱۶ پورت ePOE
۲۴ پورت POE
۲۴ پورت ePOE

کابل ها و تجهیزات جانبی سیستم HD :

برای DVR و این دوربین ها کابل کشی متفاوتی نیاز است. برای این کار شما به یک کابل RG59 متصل به کانکتور BNC نیاز خواهید داشت. همچنین برای اتصال به یک منبع تغذیه که به یک سیم مثبت و منفی (سیم برق ) وصل می شود، برای هر دوربین نیاز دارید.

برای تهیه کابل دوربین مداربسته به ابزارهای پرس کننده نیاز دارید. که ما در ذیل به یک سری از این ابزارها اشاره کرده ایم:
فشرده ساز BNC
دستگاه پرس BNC

تجهیزات جانبی مهم دیگر :

راههای متفاوتی برای انجام این کار وجود دارد. برای راه اندازی حرفه ای تر در پروژه های بزرگ، ما یک جعبه ی توزیع برق را پیشنهاد میکنیم. که این جعبه ها مجهز به منبع تغذیه ی چند کاناله از ۸ تا ۳۲ منبع دوربین هستند. آنها به شما کمک می کنند که کابل را از یک مکان مجزا به تمام دوربین ها برسانید و به همه ی آنها برق رسانی کنید.

تجهیزات مربوط به عیب یابی سیستم :

برای عیب یابی سیستم می توانید از تستر دوربین های HD و IP استفاده کنید. این دستگاه مجهز به صفحه ی نمایش و تمام اتصالات مورد نیاز برای این دوربین هاست و می‌تواند به عیب یابی مشکلات یا تصحیح تنظیمات در پروژه کمک کند. که این شامل تست کابل، دوربین و دسترسی به منوهای دوربین IP هم می شود.

کلام آخر :

چرا شما باید به توصیه های ما توجه کنید! چون ما مدت زمان زیادی است که در این صنعت فعالیت داریم، و دانش و تجربه ی کافی در مورد سخت افزارهای امنیتی و سرویس های مربوط به آن را کسب کرده ایم تا بتوانیم آن ها را در اختیار شما بعنوان مصرف کننده، قرار ‌دهیم تا بتوانید بهترین سخت افزار امنیتی و سرویس را انتخاب کنید. ما همچنین یک تیم حرفه ای از کارشناسان تکنولوژی در این زمینه داریم که همواره آماده هستند که شما را در مورد خریدتان راهنمایی کنند.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com