معرفی آپشن های هوشمند Videopark

امروزه سیستم های نظارت تصویری ( دوربین مداربسته ) از لحاظ کارکرد صرفا جنبه ی نظارتی نداشته و به ابزاری کارآمد برای پیشگیری از وقوع ناهنجاری ها تبدیل شده اند .
دوربین های مداربسته ی برند Videopark به لطف دارا بودن از هوش مصنوعی قدرتمند توانسته اند امکانات شایانی را در این حوزه به ارمغان بیاورند ، در این مقاله به بحث و بررسی آپشن های هوشمند دوربین های Videopark خواهیم پرداخت.

معرفی آپشن های هوشمند Videopark

دوربین های مداربسته ی ویدیوپارک با بهره وری از تکنولوژی هوش مصنوعی توانسته اند رویکرد شگرفی در زمینه ویدیو آنالیتیک داشته باشند که در ادامه ی مقاله به تشریح آن خواهیم پرداخت .

خطای انسانی در پایش تصاویر اجتناب ناپذیر است و اگر پایش تصویر بیش از ۲۰ دقیقه به طول بیانجامد احتمال وقوع چنین خطایی بسیار زیاد می شود . توسط آپشن های هوشمند دوربین های ویدیو پارک احتمال وقوع خطای انسانی را به صفر برسانید .

آپشن های هوشمند دوربین های مداربسته ویدیو پارک

آپشن های هوشمند دوربین های مداربسته ویدیو پارک عبارتند از :

تشخیص چهره

تشخیص رفتار های مشکوک

تشخیص اشیاء گم شده

تشخیص حرکت خلاف جهت

کنترل عبور از خط

تعریف منطقه ممنوعه

تشخیص ورود به منطقه ی فنس کشی شده

تشخیص عدم فوکوس بودن دوربین مداربسته

تشخیص جابجایی دوربین

تشخیص مشکل رنگ

تشخیص رها شدن اشیاء

تشخیص چهره

از طریق این آپشن دوربین مداربسته قادر خواهد بود صورت انسان ها را تشخیص دهد و متناسب با سیاستگذاری کاربر واکنشی مانند آلارم را فعال کند.

تشخیص رفتارهای مشکوک

به واسطه ی این آپشن ، دوربین می تواند رفتار های مشکوک مانند پرسه زدن را تشخیص دهد و آن را گزارش دهد .

تشخیص اشیاء گم شده

از طریق این آپشن اجسامی که حساس هستند را می توانید انتخاب کنید تا هر زمان کسی آن را برداشت ، دوربین تحریک شده و آلارم یا پیامی را ارسال نماید .

تشخیص حرکت خلاف جهت

کاربرد این قابلیت اغلب برای کنترل تردد خودرو می باشد و می توان با مشخص کردن جهت حرکت خودرو ها دوربین را مجهز به تشخیص حرکت خلاف نمود و در صورت حرکت خلاف خودرو گزارشی برای واحد کنترل ارسال گردد.

آپشن های ویدیوپارک

کنترل عبور از خط

توسط این قابلیت می توان خطی را در تصویر دوربین مداربسته ترسیم نمود و در صورت عبور شخص یا شیء از آن خط گزارشی دریافت نمود.

تعریف منطقه ممنوعه

می توان منطقه ای را در تصویر مشخص نمود و در صورت ورود به آن منطقه آلارم برای واحد کنترل ارسال خواهد گردید .

تشخیص ورود به منطقه فنس کشی شده

این آپشن شبیه مورد ( تعریف منطقه ممنوعه) می باشد با این تفاوت که در مورد این آپشن ، منطقه ی ممنوعه به شکل خطی بوده ( مثلا کناره ی یک اتوبان ) ولی در این حالت می توان یک منطقه را با ابعاد دلخواه به شکل فنس حساس نمود .

تشخیص عدم فوکوس بودن دوربین مداربسته

در صورتی که به هر دلیل دوربین از فوکوس بودن خارج شود دوربین این مشکل را خودکار تشخیص داده و گزارش آن را ارسال می کند .

تشخیص جابجایی دوربین

در صورتی که دوربین مداربسته به هر دلیل جابجا شود از طریق این قابلیت به صورت خودکار دوربین شما را مطلع می سازد.

تشخیص مشکل رنگ

دوربین مداربسته Videopark می تواند مشکل شناسایی ، تنظیم نبودن رنگ تصویر را تشخیص دهد و در صورت تنظیم نبودن آن را گزارش دهد .

تشخیص رها شدن اشیاء

این قابلیت می تواند برای جلوگیری از حملات تروریست کاربردی می باشد، بدین شکل که در صورتی که جسمی برای مدتی معین به منطقه ای مشخص بصورت ثابت اضافه گردد آن را تشخیص داده و به واحد کنترل گزارش می دهد ، تصور کنید این جسم یک چمدان حاوی مواد منفجره باشد و آن را شخص تروریست در جایی مانند فرودگاه قرار دهد ، دوربین بصورت اتوماتیک این چمدان رها شده را تشخیص داده و آن را به واحد کنترل گزارش می دهد .

نتیجه گیری

همواره می توان با استفاده از تکنولوژی روز ، رنگ تازه ای به زندگی بخشید ، اگر می خواهید رنگ تازه ای به وضعیت امنیت مجموعه ی خود دهید ، دوربین های مداربسته ویدئوپارک بهترین انتخاب می باشند ، زیرا به واسطه ی آپشن های هوشمند و اصالت برند و همچنین خدمات پس از فروش ایده آل ، یقینا می تواند انقلابی در وضع امنیتی و حفاظتی موجود ایجاد نماید.

تهیه شده در دپارتمان آموزش شرکت ایمن تصویر امرتات فعال در زمینه سیستم های حفاظتی و دوربین

مداربسته ، لطفا ما را از پیشنهادات و انتقادات سازنده خود بهره مند سازید . از حمایت شما سپاسگزاریم.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com