پنج مسئله اساسی که نشان می‌دهد کسب‌وکار شما باید به دوربین مداربسته تجهیز گردد

سیستم‌های نظارت تصویری و دوربین مداربسته در بسیاری از مشاغل و صنوف به‌کاررفته است. در این مقاله  قصد داریم ۵ مسئله اساسی را بررسی کنیم که نشان می‌دهد شما به دوربین مداربسته در محل کار و صنف خود  نیاز دارید. CCTVدر اختصار به معنای تلویزیون مداربسته می­باشد. سیستم مداربسته مجموعه‌ای از دوربین‌های مداربسته است که تصاویر ویدیویی را دریافت، نمایش و ذخیره‌سازی می‌نماید. در برخی از راهکارها تصویر این دوربین‌ها با صدا توأم می­شود. در این سیستم‌ها یک دستگاه وظیفه ذخیره‌سازی و نمایش و مدیریت دوربین‌ها را بر عهده دارد. سیستم‌های مداربسته می‌تواند حالات مختلفی نظیر آنالوگ ، تحت شبکه و یا به‌صورت ترکیبی ( هیبرید) عرضه گردد. 

Maghale Amoozeshi (2)

بیش از ۵ دلیل عمده برای نصب سیستم‌های نظارت تصویری در منزل یا محل کار وجود دارد، در این مقاله پنج مورد اساسی که نشانگر اهمیت سیستم‌های مداربسته است را تشریح می‌نماییم. همواره قلمرو و محدوده کسب‌وکارها دارای آسیب‌پذیری‌هایی می­ باشند و خطرات و تهدیدهای متنوعی در کمین آن‌ها می­باشد، به این دلیل صاحبان کسب‌وکارها لازم است اهمیت سیستم‌های مداربسته را درک نمایند،  تا کمتر دچار خسارت گردند.

اکنون به تشریح این مزایا می‌پردازیم :

۱. دوربین مداربسته عامل بازدارنده 

در گام اول می‌توان گفت دوربین مداربسته حکم بازدارندگی دارد و می‌تواند از وقوع سرقت و یا یک خرابکاری جلوگیری نماید. ممکن است این رخداد و خرابکاری در محدوده کسب‌وکار در حال وقوع باشد و با نصب دوربین بتوان از وقوع آن جلوگیری نمود و یا فرد خرابکار را منصرف کرد. مجرمان برای انجام اعمال خرابکارانه ممکن است انگیزه‌های متفاوتی را دنبال نمایند تا به دارایی و اموال شما دست یابند. اعمال بزهکارانه‌ای نظیر سرقت، خرابکاری، تخریب ملک و یا ترکیب این موارد ممکن است که مدنظر فرد متجاوز قرار گیرد. همواره مراکز کسب‌وکار به دلیل دادوستد پول و یا موارد بهادار مورد توجه افراد بزهکار قرار می‌گیرند، همین امر سبب می‌شود که کسب‌وکارها مخصوصاً خرده‌فروشی‌ها اهداف اصلی سرقت محسوب شوند.

به‌طورکلی دوربین مداربسته توسط نصابان حرفه‌ای نصب می‌شوند و این افراد می‌دانند که چه چیزی را در کجا نصب نمایند، با توجه به خصایص محیط و ویژگی‌های دوربین، این افراد انتخاب شایسته ­ای را برای مشتریان فراهم می­ نمایند. انتخاب نقطه مناسب برای دوربین، ضمن پوشش دهی نقاط آسیب‌پذیر و به تصویر کشاندن آن‌ها می‌تواند به‌عنوان عامل بازدارنده محسوب شود تا سارق را از هدف خود دور کند. این هدف اصلی بسیاری از صاحبان کسب‌وکار است که با نصب دوربین از وقوع جرم جلوگیری نمایند، چراکه سارق با دیدن دوربین نمی‌خواهد که از خود رد پایی باقی بگذارد و برای صاحبان کار این امر ساده‌ترین و آسان‌ترین راه است. دوربین‌های جدیدی وجود دارند که علاوه بر تصویر ، صدا را نیز منتقل می‌کنند و چند قابلیت ورودی و خروجی آلارم نیز دارند که در کسب‌وکارها ارزش‌افزوده امنیتی را برای صاحبان کار به ارمغان می‌آورند.

انتخاب نقطه مناسب برای دوربین، ضمن پوشش دهی نقاط آسیب‌پذیر و به تصویر کشاندن آن‌ها می‌تواند به‌عنوان عامل بازدارنده محسوب شود تا سارق را از هدف خود دور کند. این هدف اصلی بسیاری از صاحبان کسب‌وکار است که با نصب دوربین از وقوع جرم جلوگیری نمایند، چراکه سارق با دیدن دوربین نمی‌خواهد که از خود رد پایی باقی بگذارد و برای صاحبان کار این امر ساده‌ترین و آسان‌ترین راه است.

۲. اثبات وقوع  جرم

مطابق آنچه در مزیت شماره یک این مقاله ذکر گردید، دوربین‌های مداربسته می‌توانند مدارک وقوع جرم را فراهم سازند. در حقیقت ثبت شواهد، دلیل اصلی پیاده‌سازی سامانه‌های نظارت تصویری است. دوربین مداربسته علاوه بر ثبت شواهد برای سلب مسئولیت کارفرما در قبال بی­ احتیاطی، می‌تواند برای پیگیری وقوع جرم کمک‌های بسیاری را نماید. دوربین مداربسته با اخذ تصاویر جرم و نمایش سارقین در شناسایی این افراد کمک بسیار می‌نماید و بسیاری از سارقان نمی‌خواهند تصویر آن‌ها ذخیره شود لذا در مکان‌هایی که دوربین وجود دارد، کمتر جرم رخ می‌دهد و دوربین عامل بازدارنده اساسی محسوب می‌شود.

۳. نظارت بر کارکنان

دلیل دومی که دوربین مداربسته در کسب‌وکارها می‌تواند مفید واقع شود، بررسی و نظارت بر کارکنان است و در صورت وقوع یک حادثه و آسیب دیدن کارکنان می‌توان از تصاویر این دوربین برای مراجع ذیصلاح و بیمه استفاده نمود. یک کسب‌وکار خوب باید ضامن سلامتی کارکنان، مشتریان و صاحبان آن باشد و در صورت وقوع یک حادثه بتواند از این افراد دفاع کرده و حقوق قانونی آن‌ها را از بیمه پرداخت نماید. از سویی دیگر در صورتیکه یک فرد در حین کار دچار حادثه شود و این حادثه به دلیل بی احتیاطی این فرد رخ دهد، بتواند تصاویر دوربین‌ها را به مراجع ذیصلاح ارائه نماید و کارفرما بتواند بی گناهی خود را اثبات نماید که مسئول جراحت وی با کارفرما نیست و فقط به دلیل بی احتیاطی فرد بوده است. این تصاویر می‌تواند تا حدی درجه تقصیر را از کارفرمایان ساقط نماید.

۴. مستندات مربوط به بیمه

حقوق مربوط به بیمه، یکی دیگر از مسائل مهم برای نصب دوربین محسوب می‌شود. بسیاری از ارگان‌های بیمه برای مشاغلی که دارای دوربین مداربسته هستند تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است، چراکه بیمه همواره به‌عنوان یک طرح پشتیبان مطرح می‌شود و باوجود دوربین مداربسته و تصاویر آن می‌توان مشکلات بسیاری از پرونده‌های بیمه نظیر سرقت، آتش‌سوزی آسیب دیدگی و جراحت را رفع نمود. با این تصاویر شما اطمینان خواهید داشت که بیمه حق شما را کامل پرداخت خواهد کرد و این امر خسارت شما را جبران کرده و به‌نوعی به سبب سوددهی کسب‌وکار شما می‌شود.

۵. آرامش ذهنی و آسایش ذینفعان ( مدیران ، کارمندان ، مشتریان)

دلیل  پنجم برای نصب دوربین مداربسته، ایجاد آسایش و آرامش برای کارمندان، مشتریان و مدیران است. به‌طور مثال، کارمندان و مشتریان با مشاهده دوربین درک خواهند کرد که یک عامل امنیتی از آن‌ها محافظت می‌کند و دوربین به‌عنوان یک عامل بازدارنده می‌تواند سبب آسایش و آرامش خاطر این افراد شود. یک اصل اساسی در محیط کار وجود آسایش و آرامش است که این امر سبب بهبود بهره‌وری و کارایی افراد می‌شود، دوربین مداربسته می‌تواند برای مشتریان در فروشگاه‌ها، این آرامش و آسایش را ایجاد نماید و بدون دغدغه اقدام به خرید نمایند و بدین ترتیب بهره‌وری و اثربخشی هم در کارمندان و هم در خریداران افزایش یابد.

نتیجه گیری :

همواره قلمرو و محدوده کسب‌وکارها دارای آسیب‌پذیری‌هایی می­ باشند و خطرات و تهدیدهای متنوعی در کمین آن‌ها می­باشد، به این دلیل صاحبان کسب‌وکارها لازم است اهمیت سیستم‌های مداربسته را درک نمایند،  تا کمتر دچار خسارت گردند.

کارشناسان مجموعه ایمن تصویر امرتات آماده می­باشند تا درصورت نیاز با ارائه مشاوره ­ها و راهنمایی های تخصصی، شما دوستان گرامی را همراهی نمایند تا بهترین راهکار ممکن برایتان فراهم گردد.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com