۶ دلیل برای تبدیل دوربین آنالوگ به دوربین تحت شبکه

هنوز خیلی از زمانی که دوربین های مداربسته به عنوان نوآوری جدید به کسب و کارها معرفی شد و برای آنها آرامش خاطر و امنیت به ارمغان آورد، نمی گذرد.
هرچند، امروزه کمپانی های مدرن سازنده دوربین های امنیتی، تکنولوژی دوربین های آنالوگ را منسوخ می دانند.
استاندارد جدید صنعت دوربین های مداربسته به سوی دوربین های تحت شبکه گرایش پیدا کرده است.

تبدیل دوربین آنالوگ به دوربین تحت شبکه

رزولوشن بالا که باعث امنیت بیشتر و جلوگیری از دزدی می شود

اولین و آشکارترین مزیت دوربین های تحت شبکه بر دوربین های آنالوگ این است که این دوربین ها جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. توانایی دیجیتالی کردن تصاویر درون دوربین، پیش از ارسال داده ها برای پردازش، باعث می شود کیفیت تصاویر به طور چشمگیری بالاتر از تصاویر ایجاد شده در دوربین های آنالوگ باشد. مهم تر از همه اینکه، میدان دید دوربین های دیجیتال گسترده تر است. علاوه بر این، کاربران می توانند روی تصاویر زوم کرده و در عین حال تصویری با کیفیت و شفاف را مشاهده کنند. روزگار ویدیوهای بی کیفیت و ناکارامد گذشته است. امروزه می توانید ویدیوهایی داشته باشید که به پرسنل خود یا مجریان قانون این امکان را می دهد تا بتوانند مظنون را شناسایی کنند.

پوشش بهتر با تجهیزات کمتر

پوشش دهی بیشتر دوربین های دیجیتال باعث می شود کمپانی شما به دوربین های کمتری برای حفظ امنیت محیط نیاز داشته باشد و در زمان ارتقاء سیستم امنیتی، در هزینه های شما صرفه جویی می شود چون معمولا هزینه دوربین های تحت شبکه بیشتر از دوربین های مداربسته قدیمی است.
یکی دیگر از مزایای مقرون به صرفه این است که نیازی نیست هزینه زیادی بابت نصب بپردازید. دستگاه ها و کابل کشی کمتر باعث می شود هزینه کمتری بابت تجهیزات و نصاب به کمپانی نصب دوربین های مداربسته بپردازید. همچنین دوربین های تحت شبکه نیاز به کار کمتری برای نگهداری در طی زمان دارند.

دلایل مختلفی وجود دارد که یک کمپانی تصمیم به تبدیل دوربین آنالوگ به دوربین تحت شبکه و جدید می گیرد. یکی از این دلایل آن است که، دوربین های تحت شبکه، رزولوشن بسیار بالاتری دارند. همچنین کارایی، مقیاس پذیری و دسترسی پذیری آنها نسبت به رقبای قدیمی خود بالاتر است. در این پست می خواهیم دلایل لزوم تبدیل دوربین آنالوگ به دوربین تحت شبکه را بررسی کنیم.

آسان بودن و در دسترس بودن ذخیره خروجی دوربین های تحت شبکه

بسیاری از دوربین های مداربسته آنالوگ هنوز از نوارهای ویدیویی برای ذخیره ویدیو استفاده می کنند. مشخصا این باعث ایجاد پیچیدگی و سختی در دسترسی به ویدیوها و در عین حال محدود بودن میزان ذخیره ویدیوها می شود.
حتی سیستم های آنالوگی که از DVR استفاده می کنند دارای پورت ها و گزینه های جایگذاری محدود هستند چون باید مستقیما به دوربین وصل شوند.
سیستم های تحت شبکه از طریق یک کابل Cat 5/6 اترنت به یک پورت متصل می شوند.
این ویژگی باعث می شود شما یا هر یک از پرسنل شما به راحتی از راه دور و از طریق دستگاهی که به اینترنت متصل می شود بتوانید به ویدیوها دسترسی داشته باشید.

امکان نظارت از راه دور

یکی از بهترین ویژگی هایی که تبدیل دوربین آنالوگ به دوربین تحت شبکه فراهم می کند، امکان نظارت از راه دور است. با این ویژگی می توانید به ویدیوهای آرشیو شده دسترسی یافته و همچنین به صورت زنده از طریق دستگاه های متصل به دوربین ها، اتفاقات کمپانی خود را زیر نظر داشته باشید. علاوه بر این، دوربین های تحت شبکه دارای رمزگذاری پیش فرض هستند که این ویژگی با کاهش امکان هک، باعث افزایش امنیت می شود. نظارت از راه دور مانند استخدام نیروی امنیت مستقر در کمپانی است اما با هزینه ای بسیار کمتر که بیست و چهار ساعت در هفته، مشغول به کار می باشد.

تبدیل دوربین آنالوگ به دوربین

مقرون به صرفه بودن و راحت تر بودن تغییرات

همانطورکه قبلا گفته شد، دوربین های تحت شبکه بسیار مقرون به صرفه تر از نمونه های قدیمی خود هستند. این دوربین ها نیازی به سیم کشی فراوان ندارند، نیازی به اتصال مستقیم به NVR ندارند و فضای کمتری لازم دارند چون فایل های دیجیتال را می توان فشرده سازی کرد. با این حال، گرچه برای پوشش کامل نیاز به دوربین های کمی وجود دارد اما گاهی با رشد کسب و کار، لازم است دوربین ها تغییر کنند.
مزیت استفاده از سیم کشی CAT- 5/6 و تکنولوژی POE، توانایی افزودن سیستم های جدید را افزایش می دهد. به دلیل آنکه دوربین های مداربسته فقط باید به یک سوئیچ POE متصل شوند، این سیستم ها بسیار مقیاس پذیر بوده و به راحتی بر اساس نیازهای شما تغییر می کنند.

ادغام نرم افزارهای مدیریتی و تحلیل هوشمند

نوآورانه ترین مزایای دوربین های تحت شبکه نسبت به سیستم های مداربسته، استفاده از تکنولوژی های نظارتی است. ارتقای نرم افزار مدیریتی که یک ویدیو رکوردر تحت شبکه روی آن اجرا می شود، به کاربر این امکان را می دهد تا به صورت مستمر تکنولوژی های پیشرفته را در سیستم خود پیاده کنند. نرم افزارهای تحلیل هوشمند هم یکی از این پیشرفت ها محسوب می شود چون به شما امکان دریافت آلارم در زمان کشف حرکت، تغییر در صحنه، یا گم شدن شیء توسط دوربین را داده و می توانید تمام ویدیوهای ضبط شده را جستجو کنید. برخی از این نرم افزارها قادر به تشخیص چهره، تصویر سازی گرمایی و ویژگی های مفید دیگر هستند.
با توجه به نکات بالا، کاملا آشکار است که چرا یک کمپانی باید اقدام به تبدیل دوربین آنالوگ به دوربین دیجیتال کرده و از فناوری های جدید استفاده کند. سیستم های تحت شبکه نسبت به رقیب آنالوگ خود، مزایای بیشتری دارند. در سال های آینده فناوری دوربین های مداربسته آنالوگ به مرور از بین رفته و کاملا منسوخ خواهد شد.


نتیجه گیری

ارزش ها و امکانات افزوده ی دوربین های تحت شبکه، بسیار وسوسه انگیز بوده و اشخاصی که از سیستم های آنالوگ بهره می برند با دانستن امکانات زیاد دوربین های تحت شبکه تحریک به بروز رسانی از سیستم های آنالوگ ، سیستم های تحت شبکه می شوند در سیستم های تحت شبکه امکاناتی همچون کنترل از راه دور ، ویدیو آنالیتیک ، رزولوشن بالاتر و همچنین گسترش راحت تر و … وجود دارد که باعث می شود دوربین مداربسته تحت شبکه بسیار جذاب و مورد پسند واقع شود .

تهیه شده در دپارتمان آموزش شرکت ایمن تصویر امرتات فعال در زمینه سیستم های حفاظتی دوربین

مداربسته ، لطفا ما را از پیشنهادات و انتقادات سازنده خود بهره مند سازید . از حمایت شما سپاسگزاریم

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com