دوربین مداربسته تجاری

محافظت از دارایی ها، پرسنل و املاک از خطرات امنیتی ، یک بخش مهم  از عملیات تجاری است . بیشتر  کسب و کارهای  مدرن  از  این موضوع  اطلاع داشته  و می دانند که  باید  روی  دوربین  مداربسته  تجاری  سرمایه  گذاری  کنند . به همین دلیل ، امروزه  پیشرفت  در فناوری های امنیت و نظارت بیشتر از همیشه بوده و تقریبا در تمام صنایع حرفه ای به کار برده می شوند.
تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع سیستم امنیتی باید  تهیه  شود ، انتخابی  یک بعدی نیست . کاربردها و محیط های  مختلف  نیاز به محصولات  امنیتی  و  نظارت  متفاوتی  دارند  تا  بتوانند  اثر بخشی مطلوبی ارائه دهند. برای مثال ، یک  دوربین  مداربسته کوچک برای داخل شرکت برای نظارت بر یک انبار بزرگ یا پارکینگ سر باز مناسب نیست.

انتخاب مناسب ترین محصولات CCTV

برای اینکه  به درک بهترین از مناسب ترین محصولات CCTV برسید لازم است چند فاکتور خیلی مهم را در نظر داشته باشید. تعیین  برخی از این موارد مانند مسافت و دامنه تحت پوشش به شما کمک می کند میزان زمانی که می خواهید صرف یافتن بهترین محصولات موجود کنید، صرفه جویی شود. در  این پست  قصد  داریم  به برخی از  این فاکتورها پرداخته و نکات کاربردی در اختیار شما قرار دهیم که به یافتن بهترین دوربین مداربسته تجاری کمک می کنند.

انتخاب دوربین مداربسته تجاری

تعداد زیادی از مالکان کسب و کار معتقد هستند سیستم امنیتی آنها کافی است و نیاز به بازنگری  و  افزودن  سیستم های  بهتر وجود ندارد . مهم تر از همه آنکه اگر دوربین های آنها با نقص مواجه شود، اقدامی برای تعمیر آن نمی کنند. مشکل این طرز فکر اشتباه این است که خطای این سیستم ها بسیار زیاد است و توسط حتی مجرمان آماتور هم قابل مختل شدن هستند.
یکی  دیگر  از  موضوعات رایجی که  می شنویم  در  مورد  افرادی  است که دوربین  مداربسته  تجاری را  خریداری کرده  اما محصولی که انتخاب کرده اند که برای مورد مصرفی آنها، کاربرد ندارد. افراد معمولا یا دوربین های مداربسته ارزان خریداری می کنند تا  هزینه  کمتری صرف کنند یا کلا نسبت به کالایی که خریداری می کنند سهل انگار هستند.

در  زیر  به  چهار حوزه اصلی که به شما کمک می کند از  این  مشکلات دور مانده و بیشترین استفاده را از محصول مورد نظر خود ببرید ، آورده شده است .

نصب دوربین مداربسته در واحدهای تجاری (دوربین مداربسته فروشگاهی) از الزامات می باشد. برای نظارت و حفاظت ، از دوربین مداربسته تجاری در این واحدها استفاده می شود . این نظارت تصویری می تواند بسته به واحد تجاری و زمینه فعالیت آن شامل : کنترل ورود و خروج افراد, نظارت بر اجناس و جلوگیری از سرقت آنها, کنترل ورود و خروج اجناس از انبار, نظارت بر صندوق و دخل واحد و اهداف دیگر باشد.

شناخت لنزها و جایگذاری دوربین مداربسته

گرچه طراحی و ظاهر دوربین مداربسته تجاری مهم است اما مهم ترین جنبه ای که باید در نظر بگیرید، نیست. بلکه لنز دوربین مداربسته باید به گونه ای انتخاب شود که بهترین پوشش دهی و بالاترین سطح شفافیت و وضوح را  ارائه دهد . برای انتخاب لنز مناسب ، باید فاصله  و میدان دید را بدانید.

محل های مناسبی که باید دوربین مداربسته تجاری را در آن قرار دهید را شناسایی کرده و فاصله و دامنه هدف پوشش دهی آنها را اندازه گیری کنید. این اندازه گیری ها به شما کمک می کند از اشتباهات رایج در زمان انتخاب لنز اجتناب کنید. دانستن مسافتی که دوربین مداربسته تجاری می تواند پوشش دهد انتخاب های شما را محدودتر کرده و می توانید راحت تر گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید.

برخی از لنزها برای محیط های باریک مثل راهرو و برخی دیگر برای محیط های وسیع مانند حیاط طراحی می شوند. با این وجود برخی دیگر از لنزها هم هستند که کاربرد عمومی تری دارند. اگر مطمئن نیستید کدام نوع لنز برای شما مناسب تر است با بخش فروش تماس بگیرید.

تعیین بی سیم یا سیمکشی بودن دوربین های تحت شبکه

دوربین های  مداربسته  سیم کشی  شده گرچه  هنوز  هم  مفید هستند اما دیگر استاندارد محسوب نمی شوند. این دوربین ها در زمان ضبط ویدیوها  در  یک ویدیو  رکوردر و سپس پردازش تصاویر ، نیاز به اتصالات مستقیم دارند . سیستم های  امنیتی  سیمکشی  شده دارای میدان ارتباطی محدودی هستند و کیفیت ویدیوها پس از عبور از محدود ۷۵۰ درجه، شروع به افت می کنند.
تنها دوربین های امنیتی قدیمی دارای تنظیمات سیمی هستند. یکی از تغییراتی که باید در نظر بگیرید، ارتقاء سیستم ها به تنظیمات بی سیم است. دوربین های تحت شبکه بی سیم به وای فای متصل می شوند. نصب این دوربین ها به طور کل آسان بوده و در صورت لزوم، به راحتی قابل جا به جایی هستند. خوشبختانه سرمایه گذاری در دوربین های مداربسته تحت شبکه بی سیم دیگر آنقدرها گران نیستند.                  اگر می دانید که سیستم  امنیتی  فعلی  شما سیمکشی  شده است یا نیاز به ارتقا دارد ، بهتر  است  با یک  کارشناس  متخصص  در این زمینه صحبت کرده و راهنمایی بگیرید.

تعیین میزان فضای ذخیره مورد نیاز

برای آنکه بیشترین بهره را از دوربین مداربسته تجاری ببرید لازم است مدیریت ویدیوها ( هارد دوربین مداربسته ) را در نظر بگیرید . سناریوها و کاربردهای مختلف به فضای  ذخیره  متفاوت  و  دستگاه های  مختلف  مدیریت ویدیو  نیاز دارند. برای مثال، دوربین های مداربسته سیمکشی شده از یک DVR استفاده می کنند در حالی که سیستم های بی سیم تحت شبکه از NVR استفاده می کنند.
مهم تر از نوع دستگاه، طول تاریخچه ضبط ویدیو هم باید در نظر گرفته شود. آیا می خواهید یک ماه مداوم به ضبط ویدیو بپردازید یا فقط یک یا دو روز؟ آیا می خواهید دوربین دائما در حال ضبط باشد یا فقط وقتی که حرکتی را شناسایی کرد؟ این که چه تعداد دوربین نیاز دارید، چه کیفیتی مد نظر شماست و میدان دید آن، فاکتورهایی است که باید در نظر بگیرید

مشاوره حرفه ای

احتمالا  بهترین  توصیه  برای  کاربران  تازه کار  یا حتی افرادی که مدت ها است از دوربین های مداربسته استفاده می کنند این باشد که  با کارشناس و متخصص دوربین های امنیتی مشاوره کنند تا اطلاعات مفیدی در مورد انتخاب های خوددر زمینه مناسب ترین دوربین مداربسته تجاری (videopark-RDS و دوربین مداربسته Axton ) به دست آورند. کارشناسان حرفه ای با آخرین فناوری های این صنعت آشنا بوده و می توانند شما را از گرفتن تصمیمات اشتباه و خرید محصول نامناسب دور نگه دارند. برای کسب اطلاعات و مشاوره با کارشناسان ما، با بخش فروش تماس بگیرید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com