چرا باید درباره آدرس IP بدانیم ؟

چرا باید آدرس IP را در نصب دوربین مداربسته یاد بگیرم؟
دسترسی از راه دور یکی از ویژگی های سیستم های دوربین مدار بسته مدرن است. که بسیاری از مشتریان این ایده را می پسندند.
سیستم دوربین مداربسته شما از طریق یک آدرس آی پی قابل دسترس است.

چرا-باید-درباره-آدرس-IPبدانیم

آدرس IP چیست ؟ 

برخی از آمارها نشان می دهد که تعدادی از افراد که برای نصب دوربین مداربسته مراجعه می کنند اطلاعات زیادی در مورد آدرس آی پی ندارند.

اصطلاحات بسیار زیادی در شبکه سازی کامپیوتر استفاده می شود.

این مقاله اصول اولیه آدرس های IP را توضیح می دهد.

IP یک نرم افزار شبکه است که همراه با کامپیوتر شما ارائه می شود. این کار به کامپیوتر شما کمک می کند تا با ترمینال های دیگر در اینترنت تعامل داشته باشد.

علامت اختصاری IP  :

آدرس-IP

IP بیشتر شبیه به یک زبان بین المللی است که می تواند توسط تمام دستگاه های که به شبکه دسترسی دارند در سراسر جهان درک شود. هر دستگاهی در یک شبکه دارای یک آدرس IP برای تعامل با دستگاه های دیگر است.
IP از هر دستگاهی پشتیبانی می کند، برای مثال لپ تاپ ها، دسکتاپ ها، سرورها، تلفن های همراه و غیره.
یک آدرس آی پی یک آدرس منحصر به فرد است که به تمام فعالیت هایی که به صورت آنلاین انجام می دهید، مرتبط است.
زمانی که آنلاین می شوید و ایمیل، چت، خرید و… ارسال می کنید، درخواست باید به مقصد مناسب ارسال شود و پاسخ ها و اطلاعات درخواستی شما باید به شما بازگردد. آدرس آی پی شما نقش مهمی در این فرآیند ایفا می کند.

حتما بخوانید: آشنایی با IP Address

چه کسی آدرس های IP را اختصاص می دهد؟

هنگامی که از منزل خود متصل می شوید، یک آدرس IP توسط ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنت) به کامپیوتر شما اختصاص داده می شود. از آنجایی که آن ها کسانی هستند که به شما دسترسی به اینترنت را می دهند، وظیفه آن ها این است که یک آدرس آی پی را به شما اختصاص دهند. تمام فعالیت های شما از طریق آنها انجام می شود.

آیا یک آدرس آی پی دائمی برای کامپیوترم دریافت می کنم؟

پاسخ به این سوال هم خیر است و هم بله است. معمولا آدرس IP شما در فواصل زمانی مکرر تغییر می کند. اما شما همچنین می توانید از ISP خود بخواهید که یک آدرس آی پی ثابت را برای شما اختصاص دهد.

آیا افراد می توانند آدرس آی پی خود را مخفی کنند؟

بله، برخی از کاربران ترجیح می دهند آدرس IP خود را مخفی کنند. در زیر برخی از دلایل رایج برای مخفی کردن آورده شده است:
برای پنهان کردن موقعیت جغرافیایی خود
از ردیابی وب دوری کنید
ردپای دیجیتال خود را پنهان کنید
عبور از لیست سیاه

چگونه می توانم یک آدرس آی پی خصوصی به دوربین های IP یا DVR خود اختصاص دهم؟

DHCP (پروتکل کنترل میزبان پویا)به دوربین DVR / NVR / IP شما اجازه می دهد تا یک آدرس IP از روتر شما به دست آورد. به محض اینکه دوربین DVR / NVR / IP خود را به روتر متصل کنید، یک آدرس IP از آن دریافت می کند. اما باید مطمئن شوید که DHCP را با دوربین DVR / NVR / IP خود فعال کرده اید.
گزینه دوم اختصاص دستی آدرس آی پی است. شما با چک کردن آدرس آی پی یک دستگاه موجود، کلاس شبکه خود را چک می کنید. هنگامی که کلاس شبکه را پیدا کردید، می توانید با استفاده از عملکرد ping یک آدرس آی پی برای دوربین DVR / NVR / IP خود انتخاب کنید.

پورت چیست؟

یک پورت نقطه پایان یک فرآیند ارتباطی در شبکه سازی است. برای مثال، یک CCTV DVR به آدرس IP خصوصی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۵ و شماره پورت ۸۰ اختصاص داده شده است. این DVR را می توان با ۱۹۲.۱۶۸.۱.۵:۸۰ در دسترس قرار داد.
درگاه های خاصی وجود دارند که اغلب برای شناسایی سرویس های خاص استفاده می شوند. برای مثال، SMTP (پروتکل انتقال ساده نامه) از طریق پورت ۲۵ قابل دسترسی است.
یک پورت می تواند با ۱۶ بیت نشان داده شود، بنابراین از ۰ تا ۶۵۵۳۵ متغیر است.
رایج ترین بازه پورت مورد استفاده ۰ تا ۱۰۲۴ است و این پورت ها برای سرویس های ممتاز در نظر گرفته شده اند.

فایروال چیست ؟

یک فایروال تمام ارتباطات بین شما و افراد خارجی را رهگیری می کند. فایروال جریان داده داخل و خارج را کنترل می کند. تنظیمات پیش فرض فایروال مسدود کردن تمام جریان داده به داخل و خارج است، اما این کار چندان مفید نیست. به عبارت دیگر، شما نمی توانید داده ارسال یا دریافت کنید.
بنابراین، ما قوانین خاصی می نویسیم تا اجازه جریان داده را بدهیم و این قوانین به عنوان جریان داده ایمن دیده خواهند شد. وقتی یک قانون جدید را در فایروال خود تعریف می کنید، در حال ایجاد یک روزنه هستید. این کار به افراد اجازه می دهد تا فایروال شما را دور بزند، در نتیجه هرچه قوانین بیشتری ایجاد کنید، شبکه شما امنیت کمتری پیدا می کند.

فایروال کامپیوتر من را از چه چیزی محافظت می کند؟

این کار می تواند جلوی دسترسی بیگانگان به شبکه شما را بگیرد. این برنامه می تواند از شبکه شما در برابر حملات مخرب اینترنتی محافظت کند.

انواع مختلف فایروال مورد استفاده چیست؟

فایروال سخت افزاری و فایروال نرم افزاری. فایروال سخت افزاری معمولا یک روتر است، اکثر روترهای امروزی با یک فایروال داخلی همراه هستند. فایروال نرم افزاری در هر کامپیوتر شخصی تعبیه شده است، برای مثال سیستم فایروال ویندوز مایکروسافت.

آیا باید یک قانون فایروال جدید برای سیستم دوربین مداربسته خود ایجاد کنم؟

بله، وقتی از شبکه خود خارج می شوید، باید از طریق فایروال به سیستم دوربین مداربسته خود دسترسی داشته باشید. بنابراین، باید یک قانون فایروال جدید ایجاد کنید. در روزهای اخیر بسیاری از تولیدکنندگان دوربین مدار بسته خدمات p2p را ارائه می دهند. زمانی که از سرویس p۲p استفاده می کنید، ممکن است نیازی به باز کردن پورت ها روی فایروال نداشته باشید. با این حال، معایب عمده ای نیز دارد.

نتیجه گیری :

برای باز کردن یک پورت برای دوربین DVR/NVR/IP این پورت باید در روتر شما باز شود. ابتدا باید با وارد کردن آدرس IP محلی روتر در مرورگر به روتر دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی به صفحه مدیریت روتر باید اعتبارنامه روتر داشته باشید.
هنگامی که به روتر دسترسی پیدا کردید، می توانید قانون جدیدی ایجاد کنید که به کاربران از راه دور اجازه می دهد فایروال شما را دور بزنند.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در شرکت ایمن تصویر امرتات نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در خرید دوربین مداربسته می باشند .

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از تخفیفات ویژه ما باخبر شوید…

wiki.rdsiran.com